Första barnets ettårsdag, fira?
Jag är lite intresserad av att höra andras åsikter, både från pappor och mammor!
Vårt första barn fyller snart ett år(!) ett barn som vi kämpat i många år för att få<3
Vid en promenad tidigare i dag tar jag upp med min sambo vad vi ska köpa till vår skatt på ettårsdagen.
Min sambo svarar frågande,- behöver hen verkligen något? Hen är ju inte medveten om att det är födelsedag, eller att en present är en present. Dessutom tycker hen just nu mest om att leka med kastrullerna och bunkarna i köksskåpen.
Jag förstår vad och hur min sambo menar, men jag vill absolut inte fira mitt barns födelsedag utan att ge bort en gåva.
Sambon påpekar då att konsumerandet främst är för mitt samvete och inte för vårt barns skull.
Han kanske har rätt, men hur tänker ni andra som är förstagångs föräldrar? Kan ni tänka er att helt enkelt strunta i att köpa presenter till ert egna barn?
Jag har aldrig bett sambon om att vi ska köpa massvis av paket för tusentals kronor, jag ber om att vi tillsammans köper EN present att ge till vårt barn för att uppmärksamma om att det är en speciell dag.