Anonym (bögfastinte) skrev 2021-01-22 13:37:02 följande:
Ja, jag tycker att ts ska acceptera sin sambos åsikter. Att ha en åsikt är inte att likställa med att man gör handlingar av dem. Man kan rent av hata homosexualitet utan att behandla enskilda homos illa. Det är skillnad på sak och person. Det är att acceptera olikheter. En åsikt kan heller inte vara diskriminerande, en handling kan däremot vara det. Som ts handling om hon lämnar sin sambo pga hans åsikter.
Läs mina inlägg... Jag har klart och tydligt skrivit att det är ett val hur man lever sitt liv. Ens instinkter osv(läggningen alltså) är däremot inte ett val. Jag tycker inte att mina instinkter är onaturliga, däremot är de inte sunda eller bra för mig, samhället eller andra individer att leva ut. Därför låter jag bli. Och det är mitt val som jag är nöjd med.
Det här handlar inte om en "åsikt". En åsikt är om man ska mål ljusgrått eller brunt i sovrummet.
Det här handlar om en grundläggande värdering. Det är ens innersta väsen, en bra bit i från om man tycker rut-bidrag är bra eller ej.
Om de inte matchar varandra så kommer båda parter till slut inte känna respekt för varandra.
Och frågan är ju om mannen, i det här fallet, själv vill leva med någon som kanske föraktar han för de unkna värderingar han sprider runt sig.