ZOOM - Råkade på något vis skicka en ''Contact request''
Hej!
Jag studerar på en Allmänlinje och det är just nu distansstudier. Vi använder oss av en program som heter ZOOM. I princip så är det som Skype eller tjaa..Vilket chatt program som helst, där man kan chatta med folk u grupp och ha videosamtal med många människor samtidigt.
I alla fall så klickade jag mig upp på ZOOM och skulle kolla på lite meddelanden. I själva ''fönstret'' när jag öppnade den så stor det någonting om en persons namn. Jag har tidigare fått kontaktförfrågningar och trodde att det var ytterligare sådant pop-up. Så jag klickade enbart på den ''blåa knappen'' som jag just nu inte minns vad det stod.
Därefter stod det ''kontaktförfrågan'' skickades. Jag fick en smula panik och villa avbryta det hela men visste inte hur. Jag tänkte många gånger hur jag ens lyckades få en sådan pop-up. Personens namn fanns ju inte ens med i min meddelande, så jag fatta inte hur jag i sådan fall kan ha kommit åt en knapp för att få upp en sådan pop-up. Kan det vara som så att hon istället skickade en kontaktförfrågan med sedan avbröt det? Jag fatta ingenting och kände bara en enorm skam. Tänk om hon bara tror att jag vill bara ragga. Jag skämdes så...
Hon accepterade och skrev en hälsning: Jag skrev tillbaka, för att inte vara oartig. Men det kändes bara inte bra. Jag vill inte att hon skall få för sig att jag försöker ''hooka'' upp eller någonting. Jag vill bara studera.
Nu mår jag halvt dåligt...
Ni som har erfarenhet om ZOOM. Hur fasiken kunde jag få en sådan här pop-up. Hennes namn var inte i närheten, så jag kan väl inte ens kommit åt någon knapp överhuvudtaget?
Min enda teori är att hon kan ha skickat en kontaktförfrågan och sedan avbröt det. När jag klicka på den ''blåa knappen'' så måste en kontaktförfrågan skickats, istället för att ''acceptera'', just för att hon kanske själv avbröt förfrågan?
Eller....?
Hajar ingenting och jag skäms bara jättemycket just nu. Ja, jag vet: Ni kanske tycker inte det är så farligt.
Men jag vill faktiskt inte vara den kille som försöker ragga. Jag vill bara vara där och studera. och köra mitt egna race. Man vill ju liksom inte att något rykte skall åka runt: ''Där är killen som skickade en spontan förfrågan''..