Är jag hetero eller är jag bi? Hjälp mig :))
Hej. Jag är en tjej som är förvirrad över min sexuella läggning. Jag vet att man inte måste definiera sin läggning men för mig känns det ändå bra ifall jag skulle kunna göra det. Jag velar hela tiden mellan heterosexuell och bisexuell.
Tecken på att jag skulle kunna vara bisexuell:
- Jag fantiserar väldigt ofta om att ha sex med en tjej eller röra en tjej på ett intimt sätt. Går igång på detta extremt mycket och blir väldigt upphetsad av det.
- När jag brukade se på porr så tände jag mest på tjejerna i porren och tyckte att de var väldigt sexiga och upphetsande.
- Oftast tycker jag att tjejer är snyggare än killar, om de är sminkade, annars inte. Det finns många snygga män men det är svårare att hitta en snygg man än en snygg kvinna, tycker jag.
- När jag var liten så lekte jag sexuella lekar med en tjej i min närhet. Vi hade dock aldrig sex. Jag kände inget konstigt alls när vi gjorde detta och jag tyckte att hon var väldigt fin. Kände dock inte sexuell attraktion till henne.
Tecken som talar emot att jag är bisexuell:
- Jag har aldrig haft sex med en tjej (har bara levt i relationer med män) och är osäker på om jag vill ha sex med en tjej eller om det bara är en fantasi. På ett sätt så skulle jag vilja prova men ändå inte. Jag vet inte om jag skulle bli upphetsad av det irl och gilla det.
- Jag tycker egentligen att fittor är rätt äckliga och jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja slicka någon eller inte. Vet inte alls vad jag skulle tycka om det eller om jag ens skulle kunna genomföra det. Rent spontant så känns tanken inte så lockande, då hade jag hellre blivit slickad.
- När jag förställer mig själv i ett förhållande med en tjej så känner jag blandade känslor. På ett sätt känns det bra och mysigt och som att det skulle kunna gå, fast på ett annat sätt så känns det inte sannolikt att jag skulle börja gilla en tjej så mycket som krävs för ett förhållande eller att jag skulle vilja vara i det förhållande långsiktigt, mycket beroende på att jag vill ha en familj bestående av en man och barn.
Ni som nu har läst allt detta, baserat på allt det jag beskrivit här, vad skulle ni säga att min läggning är? Vet att ingen annan än jag kan veta egentligen men vill höra vad ni tänker. :)