Jag har inga barn så jag väljer därför att inte svara på enkäten men jag har aldrig förstått vitsen av att skaffa barn om man ändå ska lämna bort dom och ser dom som en börda.
Jag tänker på alla dessa barn som lämnas på förskolan vid öppning och sedan hämtas vid stängning. Alla föräldrar som gör ärenden som att handla innan dom hämtar för att det är smidigt. Eller föräldrar som låter barnen äta middag framför iPaden eller tv:n för smidighetens skull. Jag tycker bara att det är fruktansvärt sorgligt. Ta med barnen men räkna med att det tar längre tid! Jag hoppas att man skaffar barn för att man vill umgås med dom, även i något så vardagligt som att handla. Visst att det är jobbigt, opraktiskt men SÅ VÄRDEFULLT! Barn vill ha kontakt med sina föräldrar och en förälders uppgift är att ge dom av sin tid och lära dom allt i livet, även det vardagliga.
Men jag tror att det finns många föräldrar som hade uppskattat din affärsidé. Tänk alla som hade tagit chansen att lämna ungarna på Leos lekland hela heögerna och själva fått "egen tid" om dom inte hade behövt vara med. Jag tror dock inte att det är nyttigt för något barn och därmed inte heller för vårt samhälles utveckling. Det kanske finns pengar att tjäna i din idé men för mig hade det känt för omoraliskt att bidra till att fler barn får mindre tid ihop med sina föräldrar. Sen är det inte ditt ansvar, alla föräldrar tar väl (inte) ansvar för sina egna ungar.