• Cat's eye

Är det män eller kvinnor som är trevligast?

Generellt sett, vilka tycker du brukar vara trevligast? Är det män eller är det kvinnor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det män eller kvinnor som är trevligast?
  • Anonym (Mobbad som barn)

Är kvinna. Jag föredrar helt klart män framför kvinnor, män är mycket trevligare. Med åren har jag börjat rucka på det där och gillar ett par kvinnor litegrann men när jag växte upp var jag oerhört mobbad av de andra tjejerna. Många av killarna med, men det kändes mer som att de gjorde det för att imponera på tjejerna än för att de brydde sig. Jag var mer som luft för dem.

Hade bara killkompisar (har fortfarande bara killkompisar, några av dem har flickvänner, sambo, och fru som är rätt ok. Helt ok människor men svåra att förstå sig på).

Så helt klart män överlag är trevligast. Åtminstone från mitt perspektiv. 

• Anonym (Män)

Är kvinna. Och jag svarar helt klart män. Kvinnor är bra duktiga på att snacka skit och frysa ut människor på ett sätt som inte alls är lika vanligt att män gör.

Dessutom, försök umgås tre tjejer UTAN att det uppstår skitsnack om någon. Det går inte!

• Anonym (Sara)

Jag kan verkligen inte se någon som helst generell skillnad på trevlighet baserat på kön, eller att män eller kvinnor skulle vara mer konfliktbenägna eller prata skit bakom ryggen. Har mer med person än kön att göra. De allra flesta människor är trevliga, ler, småoratar, är artiga osv. Oavsett kön.

Den skillnaden jag kan se och främst då i äldre generationer är att kvinnor oftare försöker ta ansvar för den allnänna stämningen. Dvs inte bara vara trevliga själva utan försöka anpassa/fixa/styra så att alla ska vara trevligaoch stämningen bra. Att kvinnor oftare tar ansvar för fler än sig själva. På gott och ont.

• Anonym (Äldre generationen)
    Anonym (Sara) skrev 2021-01-30 14:28:20 följande:

Den skillnaden jag kan se och främst då i äldre generationer är att kvinnor oftare försöker ta ansvar för den allnänna stämningen. Dvs inte bara vara trevliga själva utan försöka anpassa/fixa/styra så att alla ska vara trevligaoch stämningen bra. Att kvinnor oftare tar ansvar för fler än sig själva. På gott och ont.

Är det bara den äldre generationen kvinnor som försöker få en trevlig stämning
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Män) skrev 2021-01-30 13:46:38 följande:

Är kvinna. Och jag svarar helt klart män. Kvinnor är bra duktiga på att snacka skit och frysa ut människor på ett sätt som inte alls är lika vanligt att män gör.

Dessutom, försök umgås tre tjejer UTAN att det uppstår skitsnack om någon. Det går inte!

Ni som säger så måste verkligen haft det jobbigt i era liv. Jag har inte upplevt detta vare sig som ung eller som vuxen. Alltid haft vänner som kunnat umgås i grupper. 
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Män) skrev 2021-01-30 13:46:38 följande:

Va? skitsnack? Det blir det inte för mig. Vi är vuxna liksom, inte tonåringar. Det blir inget skitsnack eller utfrysning även om vi skulle vara tre kvinnor som umgås.
  • Anonym (Äldre generationen)
    Anonym (anonym) skrev 2022-03-18 21:33:21 följande:
    Va? skitsnack? Det blir det inte för mig. Vi är vuxna liksom, inte tonåringar. 
    Var det en annan sak när du var en tonåring
Svar på tråden Är det män eller kvinnor som är trevligast?