Misstänkt missfall (inte helt bekräftat).. valde att påbörja medicinsk abort..
Jag skulle varit i veka 5 + ungefär igår.. Förra veckan har jag åkt in och ut på gyn , tagit prover , gjort ultraljud osv .. Sökte från början pga kraftig buksmärtor som visade sig antagligen bero på en sprucken cysta.
Misstanken om utomkvedshavandeskap fanns ju i alla fall och de såg något i livmodern (en uppklarning) men var inte helt säkra.. Proverna gick ner (hcg i blodet alltså, från 401 förra tisdagen till 338 igår. Igår iallafall var de hyfsat säkra på att det inte är utomkveds, blodet /vätskan i bukhålan (antagligen från cystan) hade minska, de såg inga tecken på det på Vul eller.
Den lilla uppklarningen i livmodern hade vuxit något.. så de var alltså inte helt 100 på missfall även om hormonerna har gått ner. Jag kände att jag inte klarar av fler turer hit dit och jag sa att ändå antagligen inte hade behållit barnen (jag är i princip ensam med två barn redan, pluggar , har inte känt killen som gjorde mig gravid så länge och så har jag tagit läkemedel innan jag visste som man helst inte ska ta).
Jag ska också ut på praktik om en vecka (pluggar till ssk) och vill verkligen att det värsta är över innan det.
Nu fick jag alltså Mifegyne igår och ska ta Cytotec imorgon.. Blöder inte än.. har inte blödit innan heller.
Behövde bara skriva av mig lite.. tog jag rätt beslut? Kan man säga att jag gjorde abort eller fick missfall? Det blir ju exakt som en medicinsk abort men det är väl hyfsat (eller väldigt?) stor risk att det skulle blivit missfall ändå sen..
Ni som har gått igenom den här behandlingen (oavsett om det är abort eller missfall får jättgärna skriva om era erfarenheter ) Om det inte känns jobbigt alltså :)
Jag har fått ett missfall innan mina två barn
för längesen men det var lite senare (V8-9 ungefär) och då behövde jag skrapas.