Osäker på framtiden
Du har massor med tid att göra olika saker i livet! Om du vore min son så skulle jag råda dig att fortsätta som snickare tills du kommer på vad du hellre vill göra. (Om det inte är så att du kommit på att du avskyr snickeriet och hellre jobbar på en bensinmack typ. I så fall skulle jag råda dig att vara kvar på snickeriet tills du hittar ett jobb du hellre vill ha.)
Du ska inte söka in på någon högskoleutbildning "bara för att" - det ska vara något du verkligen vill plugga till.
Det är helt ok att känna sig osäker på att man valt rätt, jag tror de flesta känner så i perioder. Det kommer komma möjligheter att välja en ny väg!
Sen det där med pengar. Om man gör det man brinner för, så kommer man oftast hitta vägar att tjäna bra med pengar. Man blir duktig och orkar anstränga sig om man gör något man gillar. Om man väljer jobb enbart för att tjäna pengar är risken uppenbar att man inte blir nöjd med sitt liv, då jobbet tar upp stor del av dagen och det hjälper liksom inte att ha en massa pengar om man avskyr sin vardag. Man mår inte bra av att längta bort hela tiden. Min man brukar så klokt säga att målet är att skapa sig en vardag som man trivs med.