Fredde7190 skrev 2021-03-17 16:57:39 följande:
Jag tycker väl det är rätt kul men jag skulle vilja göra nått mer. Jag vet inte det är det som är det jobbiga! Jag har funderat på fastighetsmäklare en del. Lönen och sen att man får vara mer social! Sen är jag väl rätt intresserad av ekonomi.
Gällande fastighetsmäklare - ett råd. Min kollega som var egentligen en löneadministratör men drömde om att bli en fastighetsmäklare. Hon kom in på KTH, tog tjänsteledigt från jobbet, pluggade 2 år, sen praktiserade 1 år för att få en legitimation och samtidigt prova på att jobba som mäklare, och slutligen insett att det var för mycket försäljningsjobb för henne - när man inte har visningar (som är på helger) och kunder inte kommer till dig, så måste du ringa runt och jaga nya kunder och det var det som var jobbigast för henne. Bara en sak för dig att tänka på
Ekonomi - ja, jag jobbar med det faktiskt
Här är då frågan för dig om du kan jobba rutinmässigt under en längre period. Dvs innan du kan nå till säg chefsposition där du kan göra andra saker, kanske ska du behöver sitta på en uppgift (säg kund- eller leverantörsreskontra) minst ett par år - ska du kunna göra samma sak dag in och dag under den tiden samt lite annat i månadsskiftet? Om du tror att du kan, så absolut kan man prova det. OCh som sagt - löneadministratörer är bristyrke, då många på senare åren har gått i pension men för få nya utbildas.