• sandra29

Svara tillbaka vid 2 månaders ålder?

Hej!

Någon som vet vid vilken ålder bebisar ska svara tillbaka genom att göra ljud (jollra) när någon pratar med bebisen?

Min dotter är 2 månader och hon jollrar för sig själv men hon jollrar inte tillbaka när vi pratar med henne. Men hon ler och härmar oss genom att tex sträcka ut tungan om vi gör det.

BVC har frågat om hon kan svara tillbaka än men är inte det väl tidigt?

Tacksam för svar.

/ Sandra

• Svar på tråden Svara tillbaka vid 2 månaders ålder?
  • Lilant

Min dotter hade ljud för ja och nej i den åldern fast hon har varit väldigt tidig i utvecklingen sedan hon föddes. Men ja allt bvc säger är ofta förtidigt.. tex vid 4 månader frågade dom hon hon rullade runt och vi så nej för det gjorde hon inte ser ju andra bäbisar som är 4 månader och inte en chans att dom äns skulle kunna rulla eller äns lyfta nacken för den delen. Tror utveckling har med både barnet å föräldrarna att göra :) sen skulle hon också sluta äta på natten vid 4 månader vilket är totalt orimligt men bvc tanter tenderar att vara lite störda tyvärr den första ville bara snacka om hennes förtidigt födda son och hur bra han är och hur det är nått fel på stora barn (min dotter är stor) och hon tjatade hela tiden på att både jag å dottern skulle gå ner i vikt trotts att vi är normala. Den andra vi fick efter vi flyttad gjorde en soc anmälan för att jag frågade om kostillskot för barn då jag har en sjukdom (restlesslegs) som lindras med magnesium och dottern har visat vissa symptom på det, soc fick ringa bvc tanten och berätta att hon inte kan göra så

Svar på tråden Svara tillbaka vid 2 månaders ålder?