Olika syn på barnuppfostran
Min man och jag har mycket olika sätt att uppfostra våra barn och jag trivs inte längre här hemma.
Vi har tre barn 2, 5, 6 år. Vi delade allt ganska bra redan från början , men jag var huvudansvarig hemma medan han jobbade lite mer - fram till förra sommaren . Numera är han mycket hemma och jag jobbar/går på ärende och är allmänt mer borta hemifrån.
Det är mycket som jag inte gillar i hans sätt att uppfostra barnen men det är omöjligt att diskutera och komma överens.
Jag tycker inte är bra att:
-När han är hemma får barnen titta på tv hur mycket som helst, spela tv spel, eller på datorn, låna mobilen osv.
- maten är oftast pannkakor med oboy, fattiga riddare m ketchup, gröt med oboy, pannkakor m oboy, fattiga riddare m ketchup, gröt m oboy osv.
Mina lösningar hittills (framgångslösa)
- diskutera med mannen o försöka komma överens om ett regel gällande begränsning av skärmtid
- sitta när hela familjen ge förslag vad mycket annat kan man göra istället, samt förklara att varför tycker jag att det är inte bra
- ringa de mitt i arbetstid o fråga om vad de gör
- lämna lagad mat hemma så de har att äta (det förbli orörd i kylen)
- vara sträng när jag är hemma - de smyger de bakom ryggen på mig o han tillåter skärmtid så snabbt jag har åkt till Ica för ett paket mjölk
Han tycker jag är kontrollerande o låter barnen inte titta på tv bara för att jag har haft ett dåligt barndom.
Bör tilläggas att 5 och 6 åringen går på förskola 4-5 dagar i veckan 8-16. 2 åringen är hemma på heltid. (O de har ett kort skärmtid redan på morgonen innan de åker hemifrån)
Jag har ingen glädje i att tjata hela tiden och funderar på att gå upp i arbetstid så slipper jag vara hemma
Så vad tycker ni?