aldrigvila skrev 2021-04-05 14:26:34 följande:
Uch jag känner verkligen med er! Jag har lipat och varit sömnlös flera nätter fram till fvp-dagen!
Men blev så mycket lugnare när barnmorskan berättade att de inte alls va ovanligt att de får avvikelse på just könskromosomerna efter nipt och att just det provet inte alls var säkert. Allt annat ser bra ut med bebis och jag väntar nu på svar på fvp och håller alla tummar, jag tycker du inte ska ta ut något i förskott, iaf försöka. (jag vet jag tänkte det värsta jag också)
Man kan inte påverka någonting just nu utan det är som det är och skulle det va fel på någon könskromosom så får man ju veta hur allvarligt felet är, det kan ju handla om petitesser. Kram
Skönt att provet är gjort och du väntar på svar! Och skönt att allt annat ser bra ut!
Jag har fått läkartid imorgon för att planera framåt och en tid för fvp om två veckor då det gått 15 hela veckor. Skönt att få några datum att fokusera på istället för att inte veta något alls.
Så knäpp situation att hamna i och att man måste gå på alla besök själv utan sin partner.
Jag har också barn, de är små och hänger inte alls med på varför jag är ledsen emellanåt. Längtar tills den här ovissheten är över.
Jag hoppas att ditt provsvar kommer snabbt! Kram