Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:48:28 följande:
    Han har fortsatt att var otrogen med henne... senast i fredags... och det är det jag har så svårt att förstå när han säger att han inte vill veta av barnet och aldrig mer vill se henne så fortsätter han kontakta henne dagligen och träffas och ha sex med henne bakom ryggen på mig. Får inte ihop det. Trots att jag hört honom skälla på henne och sett det i hans telefon.

Jag vet men han ser inte det verkligen. Han har i alla fall bett mig väldigt mycket om förlåtelse och gråtit och haft ångest och sagt han ska bryta med henne och att han hatar henne. Trodde aldrig han kunde ljuga såhär för mig. Jag var i kontakt med henne förra året och trodde allt var lugnt.
    Han ljuger för dig konstant. Det är den enda förklaringen. Han VILL vara med henne, han VILL kontakta henne. Annars skulle han inte göra det. Jag förstår att det gör ont, men du har inget val om du vill behålla ett uns av självrespekt. Lämna den här så kallade mannen. Låt honom ha skoj med sin älskarinna och deras gemensamma barn. Du har fortfarande tid att hitta en ny, bra man som vill ha dig på riktigt. Tro mig, han kommer att behandla sin nya kvinna på exakt samma sätt som han har behandlat dig. Det är nu hennes cirkus. 

Var beredd på att den här mannen kommer att komma krypande och be på sina bara knän när du väl har gjort slut. Det är nämligen så såna här män funkar. Då gäller det att vara stark och gå vidare utan honom, för han kommer att upprepa den här cykeln ända tills du har fått nog. Det kan ta 1 vecka eller 20 år. Valet är ditt. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:06:33 följande:
    Trots att hon kommer föda ett för honom oönskat barn?

Jag är på väg dit ja... jag inser att jag måste gå. Jag förtjänar inte detta,
    Du vet inte ens om barnet är oönskat. Din kille ljuger ju så mycket att det mycket väl kan vara lögn det också. Du förtjänar SÅ mycket bättre! 

Hur som helst kommer han att bli pappa snart och det kommer vända upp och ner på hans liv. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:42:34 följande:
    Han har sagt han inte vill vara delaktig... har svårt att tänka mig att han skulle vilja ha barn då han varit så emot det innan :/
    Det är förmodligen bara så han säger. Han har ju ljugit om det mesta, så varför inte det också? 

Han har ju lyckats ha två kvinnor samtidigt under en längre tid, så det är nog det han hoppas på att fortsätta med. Du måste bara bestämma dig för om du ska vara kvinna nummer 2 eller om han ska få hitta någon annan att ha vid sidan om. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 17:51:29 följande:
    Börjat tro du har rätt...

Han har nu frågat mig om han får åka till henne i helgen och sova över för att fixa upp några grejer för barnet ;( uppskattar att han är ärlig i alla fall. Känns så konstigt eftersom han inte vill ha det.
    Ärlig?? Inte en chans. Han har inte varit ärlig mot dig på åratal. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:17:45 följande:
    Borde jag prata med henne?
    Nej, du borde inte prata med henne. Det finns ingenting att rädda i den här situationen. Vad hon än säger ska du inte ta tillbaka honom. Det är kört för hans del. Låt dom ha sitt lilla roliga och hon kommer definitivt få dela honom med fler kvinnor än du framöver. Men det är hon nog medveten om, eftersom hon har accepterat att dela honom med dig såhär länge. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:44:15 följande:
    Hade velat veta bara vad han sagt till henne och hur mycket de egentligen träffats... men ja. Jag antar att det kanske inte spelar någon roll egentligen nu ..
    Jag förstår att det känns otroligt tungt nu, men tro mig, det kommer bara sätta griller i huvudet på dig. Det bästa är att försöka tänka på helt andra saker. 

Du kommer fixa det här! 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-30 04:47:27 följande:

Vi pratade igår... känns ännu värre nu. Vi pratade genom allting verkligen. Han har berättat att han aldrig någonsin varit otrogen mot mig tidigare innan detta eller med någon annan. Jag bad honom berätta allt från början till slut. De hade träffats på en kryssning. Hon var där med hela sin familj och han var på svensexa för en nära vän till oss. De hade träffats första kvällen och han hade varit otrogen där och då. (Hon hade tydligen gått av när de kom fram för hon har släkt på andra sidan skulle på nåt bröllop eller vad det var så det var ? bara ? en kväll). Sedan hade de aldrig brutit kontakten mer än när de har bråkat. Kul. Han känner hennes barn jättebra. Han har även träffat hennes familj men de har då sagt de är vänner.

Nu har han sagt att han inte kan bryta kontakten med henne i och med barnet. Han har legat sömnlös pga barnet men har släppt det, då all makt ändå ligger hos henne och att hon gjort tydligt för honom att hon kommer inte göra någonting åt det. Han har även sagt att han kommer att åka till henne i helgen och vara där.

Han säger att han aldrig sagt något illa om mig till henne eller till någon annan. När jag pratade med henne förra året fick jag intrycket av att hon mådde mycket dåligt över situationen och skulle bryta med min man. Jag var arg på henne och skällde ut henne. Hon sa förlåt till mig och erkände att hon hade starka känslor för min sambo men skulle släppa honom. Det gjorde hon ju aldrig.

Han sa igår att han kommer att vara bunden till henne nu och att jag förtjänar bättre för han kommer att behöva lägga all sin tid och energi på att vara pappa. Han sa att vi kan bo isär och fundera på vad vi vill. Han grät och sa förlåt och att han är ett svin. Vi grät tillsammans hela kvällen igår. Ångrar nästan vi pratade om detta för känns inte bättre nu. Han sa han kan bo hos sin pappa så länge i ett rum där om jag vill. ;( jag frågade honom varför han helt plötsligt skulle engagera sig i barnet. Då sa han att han inte kan skita i ett barn bara sådär och att det inte är snällt mot mig att uppehålla min tid. Jag frågade honom om han ska fortsätta med henne och då sa han att han är i chock fortfarande över barnet och inte hunnit tänka så långt. Så antar att han gjort sitt val...

Bra! Det är bra för dig att han gör slut med dig och det är bra för hans kommande barn att han tänker ta ansvar. Nu löser sig allt till det bästa och du blir äntligen av med karln. Det är jobbigt, men helt rätt. 
  • Mrs Moneybags
    molly50 skrev 2021-03-30 09:21:34 följande:
    Därför så kan det kanske vara bra om TS kontaktar henne och får höra hennes version.
    Den kanske ser helt annorlunda ut.
    Fast nu har ju killen gjort slut, han vill flytta ut och vara pappa till sitt kommande barn. Han har sagt att TS är värd bättre.

Det finns liksom inte så mycket att diskutera...
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn