Inlägg från: Anonym (Hmm.................) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm.................)

Han har gjort annan tjej med barn

Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:02:37 följande:

Fast jag hörde henne gråta i andra änden. Han åkte hem till henne då för att prata i en lugn ton. Kan kom hem sen på kvällen och verkade lättad och sa att de inte är osams längre kring detta.

Ja du har rätt, han har ljugit ordentligt för mig flera gånger nu. Ikväll ska jag ställa honom mot väggen och fråga vad han egentligen vill med den här relationen. Han får faktiskt välja nu, antingen bryta med henne eller så förlorar han mig.

Han kan inte förlora något/någon han inte vill ha. Han kommer flytta till henne inom kort och förbereda inför deras barn.

Du har redan förlorat honom, han älskar en annan och valde att skaffa familj med henne.

Sånt här händer och du kommer att komma över honom. Men han är otrogen mot henne om han fortfarande har sex med dig?

Han säger inte till dig att han älskar dig längre, till henne säger han det dagligen. Bryt all kontakt med det svinet.

Hur är kontakten med hans föräldrar och vänner? Verkar så konstigt att ingen berättat något för dig? Gillar dem inte dig?

Låter inte som att hon "bara" är hans älskarinna utan de har en seriös relation. Barnet kanske t.o.m var planerat.

Han verkar intala sig själv att han underlättar för dig och är snäll genom att bryta försiktigt. Att ni ska vara särbos och "tänka" på hur ni vill ha det. Han kommer spendera all ledig tid med henne för att planera deras gemensamma framtid. Han är nog mest lättad över att äntligen kunna gå vidare med henne utan dig. Hon har väntat på detta i 3 år så hon är lycklig nu när han blir hennes man på heltid.

Fokusera på det praktiska så att du kan gå vidare med ditt liv. Skilsmässa och dela upp bohag m.m. Tur att ni inte har gemensamma barn. Har du familj, vänner så tycker jag att du ska älta detta med dem ett tag, alternativt söka terapi. Men älta inte för länge, du får inte fastna i detta.

Det troligaste är att han flyttar till henne och hennes barn nu så du slipper råka springa på honom någonstans.

Lider med dig

molly50 skrev 2021-03-30 08:28:22 följande:

Jag är verkligen ledsen för din skull! Fy fan vilket svin!

Om han nu tänker åka dit i påsk och lämna dig ensam så tycker jag du kan säga till honom att han inte behöver komma tillbaka igen. Alls! Han kan stanna där.

Förlåt honom inte igen!

Det han har gjort är oförlåtligt.

Jag blir förbannad bara av att läsa hur han behandlar dig.

Ni ska inte bo isär och fundera på vad ni ska göra.

Han ska flytta för gott.

Du förtjänar så mycket bättre än det här aset.

Han kanske inte har pratat illa om dig inför henne.

Men han har ju pratat illa om henne inför dig. Och dessutom sagt att han inte vill ha barnet. Det kanske hon vill veta?

Har han förklarat varför han har presenterat henne för sin familj och sina vänner?

Jag tror inte han har sagt hela sanningen utan de har kanske haft ett förhållande hela tiden bakom din rygg.

Du kanske skulle överväga att prata med henne ändå.

För att du ska kunna få hela sanningen. Det kanske bir lättare för dig att släppa taget och gå vidare då?

Sen tycker ju jag inte att hon är så mycket bättre. Hon har väl vetat om dig hela tiden?

Men det största ansvaret är hans.

Jag hoppas du vill uppdatera oss om hur det går för dig.

Det kan alltid kännas bra att få skriva av sig ibland.

Styrkekramar till dig! 

Med tanke på hur han beter sig mot henne så tror jag faktiskt att hon tror att han och ts har gjort slut. Det är bara hon och ts man i en seriös relation, älskarinna har hon nog aldrig varit/trott sig vara.

Hon är nog rätt oskyldig i detta.
    molly50 skrev 2021-03-30 09:21:34 följande:

Därför så kan det kanske vara bra om TS kontaktar henne och får höra hennes version.

Den kanske ser helt annorlunda ut.

Förmodligen är det så. Det kommer inte förändra någonting för ts del dock. Deras relation är över och har varit det i flera år. Men jag kan förstå att hon vill berätta för den "nya" om vad hennes man har sagt, alla lögner om att han inte vill ha barnet (vilket han ju faktiskt vill ha), om att hon är galen som har gjort detta mot honom och vägrat abort m.m. Men det bästa vore nog att bara vända blad och gå vidare i livet.
    Anonym (H) skrev 2021-03-30 13:16:33 följande:

Du är 37 och vill ha barn. Du har inte tid att jamsa med den här idioten.

Du måste inse vad det här agerandet säger om honom som person.

Han har uppenbarligen mycket lätt för att ljuga dig rakt i ansiktet. Då handlar det inte om patetiska lögner från en konflikträdd person om ett engångsligg utan systematiska, kalkylerade lögner under lång tid. Han har dessutom inte haft en tanke på hur hans agerande skadar dig. Han har helt enkelt skitit iskallt i dina känslor.

Ett liv med den här mannen kommer garanterat att bli ett helvete. De underliggande problem som gör att han beter sig så här skulle sannolikt ta åratal av terapi att lösa, om det ens går.

Stannar du med den här mannen nu när du har facit i hand så har du faktiskt dig själv att skylla när tillvaron rasar, för det är något helt annat att utsätta ett framtida barn för den här soppan.

Det finns mängder av bra män som vill bilda familj och du har fortfarande chansen till ett lyckligt liv.

Ta det från en äldre kvinna som har gått på en rejäl nit och som jag önskar att jag hade kunnat inse i förväg - människor förändras sällan så radikalt som den här mannen i så fall måste göra och snacka är gratis. Ord betyder inget, handling betyder allt.

Hon kan inte "stanna hos nån" som inte vill ha henne. Just den saken är inte något problem, han har gjort slut och vill leva med sin "nya" kvinna.
    Anonym (Lämna!) skrev 2021-03-31 08:13:40 följande:

Lämna honom idag. Han går under begreppet en gång otrogen alltid otrogen.

Han vet att du tar tillbaka honom oavsett och kan därmed fortsätta att vara med henne.

Ska du riskera att bli gravid med honom när han vilken dag som helst kan lämna dig för henne?

Kanske är rått skrivet men det finns ingen ljusning i den tunneln..

Han har redan gjort slut med ts och är hos "nya" flickvännen nu.
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-04-01 00:07:43 följande:

Tack för dina tankar <3 Ja det är sant. Även om det känns så sjukt att han ska bli pappa till någon annans barn. Jag lär grubbla på det här länge men det får ta tid...

Hur hemskt det än känns just nu så har du faktiskt tyvärr förlorat honom för 3 år sen. Jag tycker du ska söka någon form av samtalsterapi så du får hjälp att bearbeta detta och på riktigt se sanningen. Hörs ni av nånting eller är han bara tyst nu?
    molly50 skrev 2021-04-05 12:25:36 följande:

Ta ut skilsmässa medans ni funderar på vad ni vill?

Förlåt,men det var bland det dummaste jag har hört.

Han har ju redan bestämt sig. Han har ju redan inlett ett förhållande med den nya.

Du behöver inte hans underskrift för att ta ut skilsmässa.

Så hade jag varit som du så hade jag skrivit under papperen och skickat in och sedan packat ihop hans saker och ställt ut.

Det är vad han förtjänar.

Håller med. Sjukaste någonsin. Vad finns att fundera på? Han har gjort slut med ts för sin "nya" kvinna och har redan gjort det valet för flera år sen. Bra att hon blev gravid så att allt uppdagades, han är för feg för att själv ta tag i det. Nu kan ts gå vidare och slippa en kärlekslös "relation" utan framtid. Ts har chansen att träffa en ärlig och vettig man som bara vill ha henne.

Ts, när du har blivit lite starkare tycker jag att du bör ta bort honom på sociala medier.
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn