• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (oooo)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:50:46 följande:
    Hon bor i en annan stad, det är 15 mil mellan oss... har inte gett honom lov att vara otrogen. Han säger att han åker dit för att fixa några saker till barnet. Men känner mig självklart inte bekväm med att han ska sova där efter allt som hänt. Han skrev tidigare att hon behöver mycket stöd just nu i den här situationen och han inte kan med att bara lämna henne i den, det är emot hans principer.

Känner mig ändå inte bekväm. Tänker inte godkänna det såklart...
    haha vilken skitsnackare 
  • Anonym (Vakna)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:06:33 följande:
    Trots att hon kommer föda ett för honom oönskat barn?

Jag är på väg dit ja... jag inser att jag måste gå. Jag förtjänar inte detta,
    Alltså du måste vakna. Ditt resonemang verkar fortfarande vara en desperat vilja att han ska välja dig och att det ska bli ni två. Du måste bli av med honom. 

Jag hade en pojkvän förut som låter lite som honom. Inte lika illa men just det där med att han inte verkar fatta hur fel han gör. När han var otrogen och jag fick veta det genom hans bästa vän som inte klarade av att se hur han behandlade mig så satt han och beklagade sig till mig över hur hans vän hade svikit honom. På samma sätt som din sambo nu sitter och beklagar sig till dig över hur hans andra flickvän har svikit honom. Du måste fatta hur sjukt det är. 
  • Plupp73
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:52:51 följande:

Har inte godkänt det eller sagt ja... blir sårad över att han bara frågar det. Det känns också som att det inte behöver ta en hel helg att fixa upp några grejer för barnet. Men han menar att han inte orkar köra 60 mil på två dagar utan hellre 30 mil genom att sova där fredag-söndag.

Men kom igen. Han säger att hon behöver mycket stöd just nu, han vill vara där en hel helg....och är alltså inte med dig på hela helgen.

Han börjar satsa på henne och barnet helt enkelt. Du behöver minst lika mycket stöd som hon i det här läget, men det bortser han ifrån...
  • molly50
    Hon bor i en annan stad, det är 15 mil mellan oss... har inte gett honom lov att vara otrogen. Han säger att han åker dit för att fixa några saker till barnet. Men känner mig självklart inte bekväm med att han ska sova där efter allt som hänt. Han skrev tidigare att hon behöver mycket stöd just nu i den här situationen och han inte kan med att bara lämna henne i den, det är emot hans principer.

Nej,det är klart att du inte har gett honom lov att vara otrogen.
    Men ändå så har han varit det.
    Så vad får dig att tro att han inte skulle vara det igen om han åker dit över helgen?
    Det är dessutom påsk i helgen. Hade han tänkt lämna dig ensam då?
    Om han åker dit så ska du bara säga att han inte behöver komma hem igen.
    Då kan han stanna kvar där.
  • Anonym (Johanna)

"Emot hans principer". Alltså TS, jag tycker så synd om dig. Han har inga principer, han låtsas bara ha det. Det är bara fina ord och det vet du ju. Hade han haft principer så hade han inte varit otrogen i tre år. Han vill spendera en helg med tjejen och sitt blivande barn, känna efter hur det är att bo där och snacka ihop sig hur det ska gå till. Och han ljuger såklart hej vilt om dig också. Såklart säger han att du är självmordsbenägen och hon tröstar säkert honom och stöttar honom igenom detta medan hon väntar på honom. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:42:58 följande:
    Prata om hur han tänker kring allt detta och hur vi ska göra praktiskt med allting... vet inte är bara i sådan chock... måste få veta sanningen. Funderar på att ringa henne nästan..
    Chock över vad? Du har ju vetat länge att han är en lögnare?

Det enda som är nytt är att han gjort henne på smällen, ALLT annat vet du ju redan.
  • molly50
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:52:51 följande:
    Har inte godkänt det eller sagt ja... blir sårad över att han bara frågar det. Det känns också som att det inte behöver ta en hel helg att fixa upp några grejer för barnet. Men han menar att han inte orkar köra 60 mil på två dagar utan hellre 30 mil genom att sova där fredag-söndag.
    Så han tycker det är viktigare att åka och trösta sin älskarinna för att hon har det jobbigt än att reda upp saker och ting med dig och trösta dig som är hans sambo?
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 18:47:20 följande:
    Han skriver det till henne varje morgon och varje kväll. Han ringer henne varje kväll i princip. Det är det som är jobbigast för mig. Han säger han är på gymmet.
    Och det visar väl vilket praktarsle han är?
    Och vad är det för vänner och familj han har som låter dig leva med det här,trots att de vet om det?
    Har de inget samvete?
  • Anonym (Lb)

Släpp det där med att han skällde på henne. Känns som att du använder det som en ursäkt till att han inte vill vara med henne, bråka kan de göra i alla fall. Jag tror helt ärligt att han är kär i henne, men att han är så bekväm med dig och därför inte vet vad han vill eller hur han ska göra.

Jag har varit där. Var med min sambo i 9 år, tills jag blev totalt nerkärad i en annan man. Jag visste varken ut eller in och drog ut på allt. Men till slut lämnade jag exet och nu har jag varit med min nya i 3 år. Det hade inte varit rätt att fortsätta med exet, inte för nån av oss. Gnistan var liksom död och vi var mer som vänner och mest bekväma. Nu får du sätta ner foten ordentligt!

• Anonym (Hmm)

Tror han vill ha kakan och äta den. Han vill ha dig som fru och barn med dig. Sen vill han ha nån vid sidan av utan måsten och krav

Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn