• Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

Varning för lång text.

Bakgrund: Vi är ett jämnårigt par som varit tillsammans i 12 år. Vi är 37 år gamla. Bor bra, god ekonomi, bra fritid. Vi är gifta och planerar barn.

För tre år sedan hände det värsta som kunde hända. Han träffade en annan tjej bakom min rygg. Han påstod att det var en slump. Han hade svår ångest pga detta. Han ångrade sig jättemycket och kämpade för oss. Jag tog tillbaka honom.

Ett år efter detta märker jag att han inte brutit kontakten med henne utan till och med varit bortrest med henne och även hittat på saker med hennes barn!!! Han har varit den som hört av sig mycket till henne.

Vi separerar. Dum som jag är tar jag honom tillbaka igen. Det är jättebra mellan oss ett tag. Efter ett tag kommer förtroendet tillbaka, vi börjar diskutera att flytta till större och skaffa barn.

Nu har det visat sig att han har gjort henne med barn!!! Och försökt att få henne att göra abort, vilket hon inte velat. Han har erkänt detta för mig och säger att hon är galen och inte vill kommunicera med honom kring detta. Han har sagt han inte ska vara delaktig. Jag har levt som i ett vacuum. Inatt läste jag hans telefon (vet hur dumt det är - hatar sådant egentligen). Då har han liksom ringt henne jättemycket och de har sagt att de älskar varandra och att han vill leva med henne och sådant... de har även detta flera gånger och haft sex, tyvärr framgår det with no doubt. Han har påstått att det bara varit sex men han har samtidigt kontaktat henne flera gånger per dag och även på kvällstid när han varit och tränat och de skickar massa sms varje dag. Vad vill han med den här kvinnan? Hur ska jag hantera detta? Det känns som för mycket att ta in. Känns som att jag inte orkar hoppas längre, kan knappt andas...

• Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:43:07 följande:

Så sant... vi ska sitta ner och prata ikväll om vad vi vill med allt.

Nejnejnej! Behåll en gnutta självrespekt! Packa hans grejer o be han dra! Han kommer manipulera dig igen om du inte sätter ner foten NU. Du måste lämna honom nu annars kommer den här karusellen fortsätta snurra.

Var stark!!!
  • Anonym (.)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:02:37 följande:
    Fast jag hörde henne gråta i andra änden. Han åkte hem till henne då för att prata i en lugn ton. Kan kom hem sen på kvällen och verkade lättad och sa att de inte är osams längre kring detta.

Ja du har rätt, han har ljugit ordentligt för mig flera gånger nu. Ikväll ska jag ställa honom mot väggen och fråga vad han egentligen vill med den här relationen. Han får faktiskt välja nu, antingen bryta med henne eller så förlorar han mig.
    Har han inte redan förlorat dig?
  • Anonym (Du lurar dig själv)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 15:42:34 följande:

Han har sagt han inte vill vara delaktig... har svårt att tänka mig att han skulle vilja ha barn då han varit så emot det innan :/

Han vill uppenbarligen ha barn med henne. Han har gjort henne gravid, har sex med henne, skriver att han älskar henne....
  • Gameofthrones

Fast jag hörde henne gråta i andra änden. Han åkte hem till henne då för att prata i en lugn ton. Kan kom hem sen på kvällen och verkade lättad och sa att de inte är osams längre kring detta.

Ja du har rätt, han har ljugit ordentligt för mig flera gånger nu. Ikväll ska jag ställa honom mot väggen och fråga vad han egentligen vill med den här relationen. Han får faktiskt välja nu, antingen bryta med henne eller så förlorar han mig.

Jag tycker att du ska göra det. Konfrontera och visa att du är inte en människa som man smeker medhårs.

Du är en människa /kvinna. Som har känslor du har varit förlåtande nog.
  • Gameofthrones
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 14:41:54 följande:

[quote=81037658][quote-nick]Gameofthrones skrev 2021-03-29 14:37:11 följande:[/quote-nick]Ja det tror jag att man kan vara. Att man kan bli kär i två. Eller fler. Det finns sådana människor.

Jag vet att det är svårt. Har 20 år i mitt äktenskap. Jag skulle bli flyförbannad, besviken, ledsen om min partner skulle göra så. Ditt förhållande hinner man bygga upp så mkt tillsammans. Det är en långt tid.

Men du är värd en bättre partner.[/quote

Tack för att du förstår. Ja... trodde bara att vi var på samma nivå, att det var bara vi två. Vi har känt varandra hur länge som helst. Och han har fram tills för tre år sedan varit världens ärligaste människa om minsta grej. De sidor jag sett hos honom i kontakten med henne är inga sidor jag känner igen hos honom och det skrämmer mig. Jag kan nog inte ens tänka på att vara med en annan partner just nu... jag är fortfarande i chock tror jag. Vet varken ut eller in just nu. Och barnet ska komma om fem månader.

Jag tror att du är i chock med, barnet som kommer om 5 månader. Suck. Det med.

Det måste kännas som en käftsmäll. Ta en funderare på vad du vill göra i ditt liv vad du ska lägga energi på.
  • Anonym (V)

Du ska nog prata direkt med hemne för att få sanningen. Det är en klassiker att skitstövlar kallar älskarinnan för galen när de ertappas, fast det har vart han som varit kär, drivande och spelar dubbelspel. Hon är nog inte alls galen, och det är dags att du får reda på vem han är

• Anonym (Bryt)

Vill du verkligen vara med en man som inte tar ansvar för det barn han är pappa till? Skulle min man ha barn utan mig skulle jag bryta med honom om han tog avstånd från barnet.

Oavsett vilket så kommer han aldrig sluta vara otrogen. Han kommer inte brytamed den här kvinnan. Även om han säkerligen är mycket övertygande om att det bara är dig han vill vara med. Hur kan du fortfarande tro på honom? Nej, gå vidare. Gå inte med på att spendera mer tid på en sådan otrogen lögnare.
  • Anonym (V)
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-03-29 13:37:25 följande:

Tack så mycket! Så svårt när man delat hela vuxenlivet tillsammans och nu ska skaffa familj... hade hoppats på att han kunde hålla sig till mig bara. Känner mig så otillräcklig. Nu med det här andra barnet... hur tänker den andra egentligen? Att hon ska vara ensamstående?

Har pratat med henne för något år sedan också.

Nej, hon tänker att han lovat henne att det ska bli de två, om du bara går med på att låta honom gå. Han har säkert dagt rill henne du är galen också
  • Mrs Moneybags
    Han har sagt han inte vill vara delaktig... har svårt att tänka mig att han skulle vilja ha barn då han varit så emot det innan :/
    Det är förmodligen bara så han säger. Han har ju ljugit om det mesta, så varför inte det också? 

Han har ju lyckats ha två kvinnor samtidigt under en längre tid, så det är nog det han hoppas på att fortsätta med. Du måste bara bestämma dig för om du ska vara kvinna nummer 2 eller om han ska få hitta någon annan att ha vid sidan om. 
  • Anonym (V)

Han ville inte ha barn med dig för han planerade en framtid med henne!

Prata med henne så får du veta sanningen. Skit i att prata med honom. Åk direkt till henne, och tag reda på sanningen
Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn