Inlägg från: Anonym (Ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ledsen)

Han har gjort annan tjej med barn

molly50 skrev 2021-03-30 18:23:54 följande:

Ja,hon borde ha backat. Om hon visste om dig så är hon inte helt oskyldig hon heller.

Att man är förälskad gör det inte mer rätt att ligga med någon annans partner.

Men,i slutänden så är det han som bär det största ansvaret.

Han är den som borde ha backat.

Och han verkar ju vara den som har triggat henne om någon.

Det är han som är gift med dig. Det är honom du ska lägga skulden på.

Jag vet att det är svårt. Du har känslor för honom.

Men nu har du ju fått se hans rätta sidor.

Hade han brytt sig det minsta om dig så hade han inte varit otrogen från första början. Och än mindre fortsatt med det i 3 års tid!

Det kan ju tänkas att det inte kommer att hålla mellan dem.

Men kommer han då krypandes tillbaka till dig så ta honom inte tillbaka.

Du förtjänar så mycket bättre!

Har du någon i din närhet som u kan prata med? En vän eller släkting?

Det kan du behöva nu.

Styrlekramar! <3

Tack <3 <3 ja det har jag. Ska prata med hans mamma ikväll också ..
  • Anonym (Ledsen)

[quote=81040123][quote-nick]molly50 skrev 2021-03-30 19:21:18 följande:[/quote-nick]Och ändå vill hon ha honom?

Det säger väl en del om henne också.

Du ska bara vara glad för att vara av med aset.[/quot

Hon sa att både hon och barnet kommer att behöva honom nu. Han klarar inte av att säga nej till henne i just den situationen. Jo jag får försöka se det så. Jo ska verkligen fråga mamman det - varför hon inget sagt!! Vi har stått varandra nära länge.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Varför) skrev 2021-03-30 19:25:53 följande:

Varför accepterar kvinnor mäns dåliga beteende?När får en kvinna nog?Hoppas kärä systrar ni vet redan värde snart och inte accepterar skit från män längre/en som tröttnat på idioter.

Enligt henne hjälper han henne väldigt mycket praktiskt med massa olika saker och ofta också så tror hon tjänar på att ha honom i sitt liv. Känns som att halva deras förhållande eller vad man nu ska kalla det har handlat om att hon velat ha saker från honom och han fortsätter ställa upp. Han är ofta hjälpsam och har goda sidor också. Tyvärr kan man ibland bli blind för de dåliga sidorna.
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-03-30 19:48:55 följande:

Ja,barnet har ju rätt till sin pappa såklart.

Men de hade ju kunnat ha kontakt även om de inte blivit tillsammans.

Så det här är något annat.

Bra att ni står varandra nära så att du kan prata med henne.

Hoppas att hon ger dig en vettig förklaring.

Jo det är sant. Han åkte till den andra tjejen igår redan. Jag pratade med hans mamma i telefonen. Hon berättade att hon varit mycket arg på min man och flera gånger uppmanat honom att säga sanningen för att annars gör hon det. Han har tagit med sig den nya tjejen och hon har insett snabbt att de inte bara varit vänner och haft flera snack med honom om detta, även pappan.

Hon har också bekräftat att det inte är någon idé för mig och honom längre och hon hade precis fått reda på den andra kvinnans graviditet. Hon har sagt att jag får ringa henne när som helst vilket känns skönt. Så antar nu bara att vi behöver sälja vår bostad. Sedan kan vi ta det därifrån att lämna detta bakom oss. Antar att min man någonstans sörjer detta också att det blev som det blev med oss och att han nu behöver bli pappa väldigt oplanerat.

Det hjälpte mig att faktiskt stänga dörren genom att prata med hans mamma. Hon är så klok och snäll.

Vi har bra boende så jag kan säkert hitta någonting minst lika bra sen efter försäljningen. Just nu pendlar jag mellan sorg och ilska för att sedan vara helt lugn. Det är jättekonstigt.
  • Anonym (Ledsen)
    Xenia skrev 2021-03-31 00:46:35 följande:

Men hur tänker du nu? Han skulle lämna den andra bara för att hon föder barn mot hans vilja och då skulle du ta emot honom med öppna armar?

Han har ju varit otrogen med henne flera gånger. Räcker inte det för att visa hur illojal och opålitlig han är, oavsett om han dumpar just den här kvinnan eller inte?

Jag förstår att det är svårt att lämna honom när ni varit ihop så länge. Men han är inte den du trodde. Han lovar och håller inte, han ljuger och bedrar.

Förlåter du honom igen så kommer han att vara otrogen igen. Han vet ju att han kommer undan med det.

Jag vet inte hur jag tänkte egentligen. Vet inte om jag klarat av att se honom ha barn med en annan. Eller ens att de skulle ha kontakt hade äcklat mig. Nu har han ju redan dragit till henne och verkar bara se henne och barnet så jag får försöka släppa och gå vidare trots att jag vet att jag kommer ha mycket svårt för detta. Är väldigt arg och ledsen på båda.
  • Anonym (Ledsen)
    Anfield12 skrev 2021-03-31 07:49:06 följande:

Det är okej att vara arg och ledsen och besviken, precis hur mycket som helst.

Det viktiga nu är att du kommer ihåg 1) att han är en ljugapa och att du inte kan lita på något han säger och 2) att du förtjänar bättre.

Lycka till, TS! <3

Tack <3
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-03-31 08:34:33 följande:

Jag hoppas att du inte låter honom komma tillbaka igen då. Annat än för att hämta sina saker.

Hon borde ha berättat för dig ändå när hon märkte att han inte gjorde det.

Men jag förstår också att det var svårt för henne. Han är ju hennes son.

Men bra att de åtminstone visat sitt missnöje för honom och försökt prata med honom.

Och bra att du fortfarande har en fin kontakt med dem och kan prata med dem.

Jag får nog hålla med om att det inte är någon idé att ni försöker igen.

Han har ju redan fått flera chansen och visat att vad han går för.

Han är en svag,vek och feg ursäkt till man som inte ens klarade av att berätta sanningen för dig på en gång.

Du kommer att få det mycket bättre utan honom.

Du kommer att träffa någon som verkligen älskar dig och sätter dig i första rummet.

Han har just förlorat en bra tjej. Han är förloraren i det här. Tänk så.

Jag vet hur det kan kännas. Har själv varit i en liknade situation. Men i mitt fall så var det en av mina bästa vänner han bedrog mig med och lämnade mig för,

Du är säkert fortfarande också i chock.

Det går upp och ner i början.

Men jag blev hjälpt av samtalsterapi och fina vänner och familj som jag kunde prata med.

Idag är jag lyckligt gift med en underbar man som jag även har barn tillsammans med.

Det kommer att gå bra för dig med.  Det lovar jag.

Men alltså fyyy vad hemskt. Vilka idiotier!! Vad underbart att höra att du istället hittade din man och fick barn. <3 Det förtjänar du! Blir glad av att läsa sådant! Tack för tipset, tror faktiskt att samtalsterapi kan vara någonting för mig också. Hade du det privat eller via vårdcentralen typ?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Snälla) skrev 2021-03-31 09:41:53 följande:

Tänker på dig så mycket!

Förstår att det är tung och pissigt just nu, hoppas snart att det kommer lätta för dig. Tänk positivt, att leva med en sån lögnare vill man inte. Sån tur att ni inte hann skaffa barn. Tråkigt när man "slösat" så många år på en man som beter sig så. Skulle inte vilja vara i den andra tjejens sits just att vara gravid med en sån man.(skulle inte förvåna mig om han kommer träffa andra bakom hennes rygg senare..) Du går iallafall ut från förhållandet med högt huvud.

Du förtjänar en man som inte ljuger och går bakom ryggen på dig. <3

Tack för dina tankar <3 Ja det är sant. Även om det känns så sjukt att han ska bli pappa till någon annans barn. Jag lär grubbla på det här länge men det får ta tid...
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Hmm.................) skrev 2021-04-01 12:44:16 följande:

Hur hemskt det än känns just nu så har du faktiskt tyvärr förlorat honom för 3 år sen. Jag tycker du ska söka någon form av samtalsterapi så du får hjälp att bearbeta detta och på riktigt se sanningen. Hörs ni av nånting eller är han bara tyst nu?

Jag har ringt och skrivit. Han svarade först inte. Sedan har vi pratat. Han frågade hur jag mådde, han sa han tänkte på mig och var väldigt ledsen över allt detta som hänt. Han vill inte jag ska vara ledsen och sagt att jag är mer än vad man kan önska sig och att den som träffar mig kommer bli väldigt lycklig. Han har sagt att han gör allt som underlättar för mig just nu.

Han är hemma hos henne hela tiden för han säger hon behöver honom och det är hans sätt att ta ansvar för det kommande barnet även om han inte vill ha det. Han hjälper henne med de andra barnen för att hon är så trött osv...

jag ska faktiskt ha samtal en samtalsterapeut nästa vecka nu. Behöver det känner jag. Har hjälpt mycket att skrivas med er här också och prata med mina nära.
  • Anonym (Ledsen)
    Gameofthrones skrev 2021-04-01 14:17:34 följande:

Jag tycker det också flrsl för din skull att boka upp samtalsterapi. Han har redan lämnat dig och kanske förmodligen lämna henne också efter ett tag?? Han har, redan ett beteende som är inte ok.

Du är värd mer.

Det lät inte så på honom ... :/ han sa hon kommer behöva honom i många år... så ..

tack <3

Har faktiskt bokat in nästa vecka.
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-04-02 12:28:11 följande:

Jag vill inte låta hård.

Men det han säger låter ju bara falskt.

Hade han tänkt på dig så hade han inte varit otrogen mot dig från första början.

Och inte heller hade han åkt till den andra tjejen och lämnat dig ensam.

Han vill ha både henne och barnet,hur tufft det än känns nu. Men jag tror tyvärr att det är så.

Han har dock rätt i en sak.

Du är alldeles för bra för honom. Han förtjänar verkligen inte dig.

Du förtjänar bättre. Någon som älskar dig och sätter dig i första rummet.

Bra att du har någon att prata med. Och att du har bokat tid för samtalsterapi. 

Du behöver stöd nu.

Och att skriva av dig här kan också hjälpa.

Vad har din familj och dina vänner sagt om det här?

Mm... båda har ändrat status på facebook också att de är inrett förhållande. Blir så arg, det är så respektlöst efter allt. Mina vänner är superbesvikna men stöttande. Är med två av dem nu och ser på film. Det är tur jag har så bra vänner ändå.
  • Anonym (Ledsen)

<3 tack det betyder

• Anonym (Ledsen)
    Gameofthrones skrev 2021-04-04 07:07:54 följande:

Asså, jag tror att han ljuger till dig och hans förhållande. han har en stor avvikelse på sitt beteende, diagnos. (jag menar att det är inte ok utan man kan få mer svar på situationen och för dig och hur han är - ett svin.)

Jo men han visar tydligt vem han vill vara med! Igår hade han lagt upp bilder på henne och hennes barn på Instagram där de varit på påskäggsjakt. Och en bild där man bara ser deras händer och de håller hand och han har skrivit #vi# och ett rött hjärta. Han TOTALT skiter i mig trots att han VET att både jag, mina vänner, min familj, hans vänner och hans familj kan se det där. Har inte ens velat outa detta själv än för precis hela världen. Mitt liv är förstört och han skiter totalt i det. Han har inte ens hört av sig till mig eller nånting.
  • Anonym (Ledsen)
    molly50 skrev 2021-04-05 11:33:26 följande:

Hur går det,TS? Tänker på dig.

Tack så mycket vad söt du är. Alltså han skulle ha kommit hem men han är kvar där. Och vi skulle diskutera kring allt praktiskt men han säger att vi kan göra vad som är bäst för mig. Jag frågade om han ville ta ut skilsmässa och han sa att det är bäst medan vi tänker på hur vi vill göra. Han sa igen att han inte vill slösa min tid för han kommer behöva vara där nu. När jag frågar när han ska komma hem och prata sa han att vi kan titta på det nästa vecka...
  • Anonym (Ledsen)

Menade alltså när han skulle komma hem för att ordna med allt praktiskt. Men jag ska imorgon när jag är tillbaka på jobbet själv skriva på skilsmässopapper och skicka in. Tänkte också på det här med papper kring lägenheten, om man ska sälja den. Ska kontakta en mäklare. Behöver ju också gå vidare med mitt liv nu. Ska gå och prata imorgon! Det känns som ett första steg på vägen.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-04-05 16:41:08 följande:

Bra! 

Jag tänker att du ska inte sitta och vänta på att han ska behaga åka hem, utan du kan ligga steget före. Fixa allt du kan så mycket på det sättet du vill och sen när han dyker upp kan du presentera. Då kanske han går med på det mesta, eftersom du redan tänkt och han kanske blir lite ställd av att du är så handlingskraftig och löser saker utan honom. 

Du kanske tom har börjat packa undan hans saker så när han kommer står det ett par lådor i hallen som han måste ta med sig. 

Egentligen tycker jag att DU ska tala om en dag/tid när det passar dig att han kommer, inte att han ska tala om för dig när det passar honom. 

Det är sant faktiskt. Jag behöver inte anpassa mig efter honom hela tiden, vilket jag alltid gjort. Ska faktiskt plocka fram flyttkartonger från källaren ikväll.
  • Anonym (Ledsen)
    Gameofthrones skrev 2021-04-05 16:44:26 följande:

När du är klar med mäklaren och skilsmässoansökning. Skicka det i rekommenderat brev eller via mail. S du vet att det är mottaget spar kopior. Just in case.

Han ska veta att du menar allvar. Punkt slut.

Får man kopior när man skickar rekommenderat? Visst måste han inte skriva på pappren om skilsmässa?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (oooo) skrev 2021-04-05 16:59:44 följande:

Heja dig! 

Gör en lista så att du får ordning på allt som behöver göras. Så lätt att tappa styrfarten annars. fråga honom inte igen när han tänker komma, nu ligger det på honom att ta tag i sin del, och under tiden får du tid att planera och fixa. Det här blir bra TS, jag tror på dig och att du kommer må mycket bättre av att ta tag i saker. 

Tack fina du! Det känns faktiskt bättre när jag tar tag i det även om det är sorgligt. Annars skulle jag ju fastna bara... klart jag ljuger om jag skulle säga att jag inte gråter och smygkollar på dem eller ens tagit in detta men går nog snabbare för mig att gå vidare när jag tar tag i allting praktiskt runt omkring mig för att frigöra mig även känslomässigt från honom.. speciellt när han visar så tydligt att det här också är vad han vill.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (li) skrev 2021-04-18 00:14:16 följande:

Hur går det ts?

Vi tänker på dig

Tack snälla ni! Såg dem häromdagen. De har flyttat ihop. Jag undvek dem. Jag har skaffat en hund och har fått värdering på bostaden. Det är den enda vi pratat om. Ska flytta så fort jag hittar någonting jag vill ha, har kollat runt lite...
  • Anonym (Ledsen)

tack fina ni <3 hunden får mig att må brax

Känns superkonstigt allting men måste acceptera att allt är som det är.

Svar på tråden Han har gjort annan tjej med barn