Therese4 skrev 2021-04-02 18:58:05 följande:
Okey det får du nog aldrig veta. Hur kommer du gå till väga nu ska du försöka göra en till spolning eller vad ska du göra för alternativ? Så himla skönt att kunna skriva med någon som har samma problem som mig. Känns som att jag aldrig skulle hitta någon. Jag hoppas med på ett syskon snart då jag vill ha 3 ungar till innan jag blir för gammal. Fyller 28 i sommar så känns som tiden bara försvinner. Vad kostade det för dig att göra en spolning? Jag har tid hos en privat klinik 3:dje maj då ska jag prata med en läkare och se om dom går med på en spolning eller vad det finns för alternativ för oss, vill helst inte göra provrörsbefruktningar i första taget då det kostar så mycket och jag vill testa mina andra chanser först. Hoppas verkligen du plussar med! Detta är så jobbigt att bara vänta ??
Det är ju så. Jag får bara ha siktet framåt. Jag får typ panik över att jag känner att det blir för långt mellan syskonen i ålder. Men den paniken gynnar ju verkligen inte den här situationen så jag försöker koppla bort det starkt.
Verkligen, tur att vi hittade varandra här!
Jag vet fasen inte vad nästa steg är. Vi kommer försöka varje månad och när vi når hösten tror jag fasen att vi slår på stort och pröjsar privat ivf och kör igång med allt så snabbt det bara går. Så dyrt, men tiden går ju och uppenbarligen har vi inte så lätt för att bli gravida. Det känns värt det, men förhoppningsvis kanske något sker innan.
Jag förstår paniken och speciellt om man har tänkt sig en större familj. Jag lider med dig, det är verkligen tortyr att vänta. Man blir inte sig själv i den här väntan full med besvikelser. Riktigt test både som par och för en själv. Vad bra att du har en bokad tid! Kanske kan de lägga upp en bra plan som känns bra i storlek och tid. Men allra helst hoppas jag att du plussar innan! :)
Tack! <3