Inlägg från: Anyone88 |Visa alla inlägg
  • Anyone88

3,5 år, pedagoger pratar illa om mitt barn

Upplever exakt samma sak på vår förskola. Har en son på 4 år och jag får ångest vid varje hämtning numera, det är som att de måste lyfta något negativt varenda gång. Det är väl klart att man ska belysa mindre bra beteenden, men att jag 3-4 gånger i veckan får höra att min pojke ?varit sur, inte lyssnat, varit bråkig,? är så förbannat ledsamt. Vi pratar ständigt om vikten att vara snäll, aldrig slåss, lyssna osv.. Hemma är han otroligt kärleksfull, vill alltid kramas, berättar att han älskar oss osv. Sen har han självklart stunder då han ignorerar, bli arg osv - jag tycker inte att det är särskilt annärkningsvärt, speciellt inte för en 4-åring. Jag vet inte hur jag ska göra för att påverka hans ?beteende? på förskolan när vi inte är närvarande. Hade utvecklingssamtal för ett par veckor sedan, jag grät så otroligt hela dagen när jag åkte därifrån, det bestod utav 1h negativt prat om min pojke. T o m de egenskaper jag upplever som positiva vinklades till något negativt. Jag var i total chock och förmådde mig inte att säga ifrån eller ifrågasätta.

Svar på tråden 3,5 år, pedagoger pratar illa om mitt barn