Vi som plussat från tråden letrozol, PCO
Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran.
Jag kan börja med listan :)
Russin112: Bf 10/12
Hej! Nu har vi en ny tråd som vi kan snacka om våra graviditeter utan att "trigga" dem som fortfarande är fast i den jäkliga snurran.
Jag kan börja med listan :)
Russin112: Bf 10/12
En fråga till er alla, märker ni någon skillnad på er kroppsbehåring nu under graviditeten? Jag har blivit MYCKET hårigare och dessutom fått mörker hår på kroppen, främst magen :o
Förmodligen menar hon från att med att du plussar (vilket säkert är snart :D)
Håller tummarna för det! Det är så svårt det där med symtom då det är vanligt att det kommer och går och trots att man har massa symptom kan man ju ändå ha fått missfall. Nu var det ju din magkänsla rätt, men för framtida graviditeter så tror jag inte man ska fokusera så mycket på symtom (menar vissa är helt symptomfria).
Kroppen är bra fantastisk som grejar det där själv. Heja din kropp och att du snabbt får igång en ny äl!
Jag ska på nytt vul på onsdag och efter det (om allt ser bra ut) skriva in mig och boka upp mig för kub :)
Förmodligen menar hon från att med att du plussar (vilket säkert är snart :D)
Håller tummarna för det! Det är så svårt det där med symtom då det är vanligt att det kommer och går och trots att man har massa symptom kan man ju ändå ha fått missfall. Nu var det ju din magkänsla rätt, men för framtida graviditeter så tror jag inte man ska fokusera så mycket på symtom (menar vissa är helt symptomfria).
Kroppen är bra fantastisk som grejar det där själv. Heja din kropp och att du snabbt får igång en ny äl!
Jag ska på nytt vul på onsdag och efter det (om allt ser bra ut) skriva in mig och boka upp mig för kub :)
Hej tjejer,
Jag behövde en paus så jag sonika raderade mitt konto men har nu skapat ett nytt. Tack för er fina omtanke <3 Behövde sörja lite och få lite distans.
Jag var hos min ordinarie gyn idag på kontroll och vul. Hon sa det finns en chans att det finns något där då sa jag att nej jag är 100% säker på att det är missfall då jag haft väldigt ont i fredags och lördags osv. Hon kunde se att det mesta hade blött ur, det fanns lite rester kvar men hon trodde att de skulle sluta om 3-4 dagar.
Hon var positiv till att jag blivit gravid så vi kommer fortsätta med letrozol och inte börja med sprutor ännu.
Jag ska äta provera om 20 dagar och sen påbörja en ny letrozol kur (har velat lite om jag vill ge mig in i leken igen men bestämt mig för det)
Hon nämnde att eftersom jag fick missfall så tidigt så finns chansen att det kan ha berott på blodproppar i moderkakan och jag ska därför få trombyl vid kommande kurer för att undvika missfall pga blodproppar i moderkakan.
Kanske kikar in här ibland och säger hej men kommer inte vara aktiv här av uppenbar anledning :P.
Önskar er allt gott och lycka till med era små mirakel, ni är bäst <3
Hej på er!
Det var länge sedan jag uppdaterade här! Jag går in i vecka 9 (8+0) idag! Var på ultraljud förra veckan som visade en liten böna med hjärta som slog fint. <3
Har varit lätt illamående framför allt på eftermiddagarna, men det har börjat bli bättre nu sedan några dagar tillbaka. Har också varit jättetrött och trodde att det hade blivit bättre också, men igår var jag så trött efter att ha nattat min son att jag gick och lade mig vid kl. 20:30 och sov sedan ända fram till nu när jag ska gå upp för att få till jobbet. Så tidigt skulle jag aldrig ha somnat annars!
En fråga till er alla, märker ni någon skillnad på er kroppsbehåring nu under graviditeten? Jag har blivit MYCKET hårigare och dessutom fått mörker hår på kroppen, främst magen :o
Åh jag hoppas det med men försöker hålla förhoppningarna på en låg nivå om det nu går haha! Snart är man inne i förhoppnings/besvikelse karusellen igen. Faktiskt en sak jag kände när jag plussade fyfan vad skönt att slippa en till kur tji fick jag :P (är glad över att jag slipper börja med sprutor iaf).
Tack <3 Jaa så svårt det där med symtom. Ja exakt jag är glad bara om jag plussar igen haha!
Jaa jag hoppas att den inte blir sämre nu utan kanske får en kick vem vet.
Åh spännande jag tror att det kommer se utmärkt ut <3! Skönt med att få inskrivning och kub inbokat också :D.
Än inte så stor skillnad, lite fler mörka hår på hakan och magen. I slutet på förra kände jag mig som en björn på magen framförallt
Aaah okej, jag är redan nu som en Björn på magen haha tänkte om de var någon pco/grav-grej