Vicki89 skrev 2021-11-10 21:26:48 följande:
Hej hej!
Vecka 36 här (35+2). Hoppas så på att få komma över 37+0 då bebisen räknas som fullgången eftersom mitt första barn föddes prematurt. Bara 1,5 vecka kvar tills dess nu, det är så nära!!
I övrigt är det bra. Jobbar inte längre och har rätt att ha sonen på förskola innan förlossning så jag tar det väldigt lugnt på dagarna och bara vilar. Har haft mycket onda förvärkar och har flera gånger varit rädd att det ska sätta igång, men det har alltid bara blivit någon enstaka åt gången. Så jag hoppas att det håller sig så några veckor till! Fick bricanylspruta för två veckor sedan pga täta förvärkar, men väldigt tacksam att bebisen inte har kommit än.
Hur mår du annars? Spännande med hinnsvepning! Känner mig också trött på att vara gravid, väldigt tungt nu? men ändå tacksam att jag kommit så långt.
Aaah okej. Hur tidig var sonen och vet ni varför han blev prematur?
Skönt att få ta det lugnt och vila upp sig inför vad som komma skall, jag är också hemma nu men måste erkänna att jag har väldigt tråkigt haha. Usch vad jobbigt med förvärkar, håller tummar och tår att bebis stannar kvar åtminstone till 37+0 och att du slipper dessa förvärkar.
Jag mår bra, eller ja jag har ju hemsk foglossning, sover knappt, förstoppad, hemorrojder, ilningar och bara allmänt trött/tung men bortsett från det så mår jag bra haha. Trodde verkligen jag skulle vara sån som älskar att vara gravid men nej fy tusan, jag avskyr det mesta delen av tiden.