Inlägg från: Fru frusen |Visa alla inlägg
  • Fru frusen

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

Häftigt att våra ?stora? är så jämna i ålder med!

Mitt är kortare än normalt men försöker inte låta det gå ut över dottern, maken hamnar lite mer i riskzonen däremot (haha)

Just nu sitter jag i soffan och tittar på barnprogram med dottern och försöker att inte kräkas. Normalt brukar vi inte ha tvn igång på morgonen men jag orkar inte mer idag och vi kör varsin sovmorgon på helgen.

• Fru frusen
    jjkkll skrev 2021-04-24 13:02:48 följande:

Åh gud vad skönt med sån tidig tid. Jag har tid kl 09.00. Vill bara att dagarna ska gå fort nu!

Jag kommer vara i 7+1 :)

Väldigt!

Det är väldigt spännande men så ångestladdat med, är så rädd för missfall. Längtar till andra trimetern!
  • Fru frusen
    MiniNin skrev 2021-04-24 21:50:10 följande:

Är i vecka 30 nu! Tycker verkligen det har gått fort men har läst att de sista veckorna känns som en evighet så vi får se. Har gjort glukosbelastning som gick bra och framöver har vi tillväxtultraljud, 7 maj, som vi hoppas ser bra ut :)

Skönt att allt gått bra hittills:)
  • Fru frusen
    Sorkis skrev 2021-04-26 14:59:38 följande:

Hej! 

Jag tror jag plussat precis! Det är ju väldigt tidigt men hoppar gärna med i tråden ändå, jag har varit med på ett hörn i originaltråden :)  Är ju medveten om den stora missfallsrisken men jag tänker glädjas ändå, BF 3 jan skulle jag tro :D

Wow! Grattis!

Välkommen:)

Ja, usch, missfallsrisken är jobbig! Tycker du gör helt rätt som glädjer dig, glädjen är ju aldrig i onödan!

Då har du precis som jag, spännande om bebis vill födas 2021 eller 2022 :) min bf är nog 29/12 (om jag räknat rätt)
  • Fru frusen
    Russin112 skrev 2021-04-26 20:56:58 följande:

Wow så skönt att det gick så fort:) fortsätter du med metformin nu? Jag skulle nämligen fortsätta men nu i vecka 8 skulle jag tydligen sluta.

Ja men verkligen, jag kollar fortfarande efter blod vid varje toabesök:/

Inte bara du som gör det, jag gör samma...
  • Fru frusen

Uppdaterar bf-listan

Zamaso1: Bf 24/11

Lofffsan: 5/12

Russin112: Bf 11/12

Vicki89: Bf 14/12

Jjkkll (m) : 18/12

Palettblad1: Bf 25/12

Syskonförsök (Fru frusen): 29/12

Sorkis: 3/1

• Fru frusen
    jjkkll skrev 2021-04-28 13:14:04 följande:

Update: ringde min gyn men hon hade ingen telefontid så ringde min gamla gyn.

Gamla gyn ville att jag skulle komma in på en undersökning iom att jag har mensvärk och bruna flytningar. 

Hon kunde mäta en hinnsäck till v. 5+2 (jag ska vara i 6+3) så förmodligen ett ma. Jag ska dit om en vecka igen så de kan bekräfta missfallet vet inte om jag eventuell kommer få tabletter då om de inte kommit igång av sig själv. 

De bruna flytningarna har varken ökat eller minskat och mensvärken kommer och går. 

Fy, vad tråkigt! Lider med dig!
  • Fru frusen
    Russin112 skrev 2021-05-01 21:30:27 följande:

Hur mår alla ni andra? :) mitt illamående har börjat lugna sig äntligen!

Skönt att ditt illamående börjar ge med sig!

Jag har haft en massa migrän:( Annars bara trött och illamående. Men är bara i v 5+ så får se hur det blir, hoppas migränen lugnar sig och att illamåendet håller denna nivån.

Var på VUL idag, syntes en hinnsäck och en liten bebis (mest en skugga än) ska på nytt VUL om ett par veckor.
  • Fru frusen
    Russin112 skrev 2021-05-03 11:24:27 följande:

Åååh vad härligt att få se att allt sitter rätt :) antar att det var för tidigt för att se hjärtslag? Jobbigt med migrän, hoppas det avtar snarast!

Ja, för tidigt än. Ska tillbaka om 2,5 v, då bör hjärtslagen synas :)
  • Fru frusen
    palettblad1 skrev 2021-05-03 17:18:52 följande:

Åh så härligt att se att det går åt rätt håll!!! Kul att få se, jag ser fram emot mitt vul nästa vecka också! :)

Spännande! Vilken vecka blir det då?
Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO