Inlägg från: Russin112 |Visa alla inlägg
  • Russin112

Vi som plussat från tråden letrozol, PCO

jjkkll2 skrev 2021-05-17 16:49:53 följande:

Ja det är ju det man är rädd för! Hade du äl-sekret?

Gah har ringt gyn som skulle ringa upp mig. Hon har fortfarande inte ringt mig!!! Hon brukar börja ringa vid 16.00 fram till 17.00 :(

Jag hade både äl sekret och känningar, grejen är den att äl test mäter lh ökning vilket sker även fast ägget inte lyckas släppa så det är ju svårt att veta:/

Hoppas de ringer upp snarast!
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-05-17 18:29:12 följande:

Åh vad surt! Ja jag vet ju att de oftast inte är tillförlitligt för oss pcos:are. Hon ringde aldrig, jag får ringa igen imorgon (hoppas de inte är försent) vill ju inte att de ska gå till spillo för att jag inte får tag i en jävla spruta.

Så typiskt! När har du inbokat vul?
  • Russin112
    jjkkll2 skrev 2021-05-18 16:18:27 följande:

Gyn ringde nyss hon trodde att jag kommer få ägglossning i och med att testet igår först visade negativt på morgonen och sedan positivt på dagen så hon tyckte inte jag skulle ta någon spruta. Får helt enkelt lita på henne och hålla tummarna.

Tack för allt ert stöd tjejer<3

Stort lycka till nu! Hoppas på att det är guldägget:D<3
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-18 17:59:28 följande:

Idag har jag varit hos barnmorskan, all prover såg fina ut! Har nu fått tid för både tidigt ultraljud och rutinultraljud, och nästa vecka på tisdag gör jag NIPT och då ingår också ett ultraljud. Är lite nervös, allt såg bra ut på ultraljudet i 7+0 men är ju orolig att något ska ha hunnit hända sedan dess. Hur mår ni andra?

Åh vad härligt! Jag förstår att du är nervös men förmodligen och förhoppningsvis ser allt bra ut. Vilken vecka och dag är du i på tisdag? :)

Jag har som sagt kub om 2 veckor och är såååå nervös jag med men oddsen är ju på vår sida:)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-18 21:39:00 följande:
    På tisdag kommer jag vara cirka 11+0, kanske 10+6.

Ja, jag är också nervös, men försöker att tänka att allt säkert är bra och skulle det inte vara får jag ta det då. Allt kommer säkert se fint ut för oss!

Hur mår du nu Russin? Fortfarande spökveckor?
    Lofffsan skrev 2021-05-18 18:30:20 följande:

Vad skönt att ha en plan! :) och att allt såg bra ut på proverna! Jag hoppas och tror allt ser bra ut. Men självklart är det skönt efter besöken!

Jag mår ju fortfarande väldigt illa, dagen innehöll två spyor och mycket vilande. Känns som det enda jag gör om dagarna... Hur mår du?

Jag har med kub om 2 veckor. Den 2 juni! Känns som en evighet dit... :(

Usch vad jobbigt att fortfarande må illa! Vilken vecka är du i nu? Du kommer säkert snart att må bättre!

Mitt illamående försvann förra veckan. Nu är jag mest väldigt trött på kvällarna och har väldigt ömma bröst. Och så spänner det i livmodern lite då och då.

Två veckor är verkligen lång tid när man väntar... Men jag tycker faktiskt att tiden går betydligt snabbare nu än i min förra graviditet. Tror det beror på att jag har fullt upp när jag kommer hem i och med att jag har en vild 1,5-åring här hemma, plus att det är en väldigt intensiv jobbperiod för mig som högstadielärare nu när betygen snart ska sättas. Kommer säkert kännas som att tiden går superlångsamt i sommar, men det får det gärna göra, för då är det ju semester! :D
    okej, ja det är rätt inställning :) finns ju ändå inget man kan göra. Jag mår bättre men till och från mår jag pyton men skulle säga att jag iaf klarar av vardagen nu :)
  • Russin112

Hej allihopa jag tänkte att vi kunde göra en uppdaterad lista med hur vi mår och viktiga datum:)

Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS!

• Russin112

Såg att hg jag hade skrivit fel på en dag så uppdaterar

Russin112: vecka 12, (11+3) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS

Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.

Javelina: vecka 16 (15+0), mår oroväckande bra sedan några veckor. NIPT utan avvikelser och väntar på datum för RUL.

• Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-22 11:22:59 följande:

Hakar på!

Russin112: vecka 12, (11+4) mår rätt bra, kub 1/6 och SUPERNERVÖS

Vicki89: vecka 11 (10+3 cirka), mår bra, svullen mage på kvällarna och ömma bröst men inte så trött eller illamående längre, så skönt! Har ultraljud och NIPT på tisdag (25 maj), både rädd, nervös och förväntansfull.

Stort lycka till idag :D <3
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-05-25 17:19:50 följande:

Tack! Det gick jättebra idag, så himla nervöst när man väntar på att bebisen ska dyka upp där på skärmen, men där var den med ett hjärta som slog fint! Så overkligt att det är en liten bebis därinne som faktiskt ser ut som en bebis, med armar och ben. :O

Blev flyttad två dagar från 10+6 till 11+1 så bf blev den 12/12 nu. Så oerhört glad och tacksam, nu får vi bara vänta på svaret från NIPT och hoppas att det också ser bra ut.

Åååååh vad härligt att höra :D stort grattis! Måste kännas så skönt! :) <3 skönt att bli framflyttad också! Hur lång tid tar det att få svar? :)
  • Russin112

Måste dela med mig, jag har varit så otroligt orolig att bebisen har dött så jag klickade hem en begagnad doppler (ska funka från vecka 16) men testade ändå, hörde inget hjärta i början av veckan.... testade idag igen och hittade hjärtslagen! Det var verkligen helt fantastiskt:D svävar just nu!

Svar på tråden Vi som plussat från tråden letrozol, PCO