• Klumpigatjejen

Kan inte somna bredvid någon

Har ett problem! Jag KAN inte somna bredvid någon.

Har någon av er det problemet?

Jag har träffat min kärlek nu, vi bor grannar!

Men, jag vill ju att han stannar över på nätterna men det innebär en hel natt utan sömn.

Jag blir störd av snarkande, att någon rör sig, att han ens andas haha, jag klarar inte det. Det kryper i hela kroppen på mig.

Jag behöver ha det tyst och ingen som nuddar mig!

Kan inte ha öron proppar för min dotter vaknar ibland på nätterna och då måste jag höra det och gå in till hon.

Han sov hos mig en gång nu, det slutade med att jag väntade tills han hade somnat för att sen gå in till tv rummet och lägga mig på soffan haha.

Det är jätte jobbigt!! Har ni några tips? Jag vill ju verkligen kunna somna med honom men kan ju inte vara vaken hela nätter.

Det har alltid varit såhär.

• Svar på tråden Kan inte somna bredvid någon
  • Anonym (Mor)

Jag är precis likadan! Får panik av när folk rör sig eller andas högt. Vill helst ligga ensam och om någon ligger brevid vill jag inte att man rör mig. Förstår inte hur folk somnat i sked. Känns som att jag ska kvävas!

• Dennadagdettaårdennastund

Jag känner också så. Men egentligen är det nog en vanesak, är så van att sova ensam att det tar tid att att vänja sig, sen blir det tvärtom, svårt att sova utan ;)

• Kexsmula

Haha, jobbigt problem! Tror dock att du vänjer dig. Jag är tvärtom, kan absolut inte sova ensam, tycker det är hemskt och kan inte slappna av.

Svar på tråden Kan inte somna bredvid någon