• molly50

Mäns rätt att avstå

Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 05:02:30 följande:
    Jo, det gör hon när mannen sagt nej till att bli far. Lika med genomfört en juridisk abort.

Ingen ska tvingas att bli förälder mot sin vilja, och när det kommer till män så finns bara detta alternativ.
    Det finns alternativet att använda skydd också. Eller låta sterilisera sig om man vet bestämt att man inte vill ha barn.
    Inga skydd är 100 % säkra så väljer en man att inte skydda sig så kan han inte komma och klaga i efterhand om kvinnan blir gravid.
    Är man vuxen nog att ha sex så vet man också vilka konsekvenserna kan bli av det.
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 15:20:36 följande:
    Att sterilisera sig för att man inte vill ha barn för tillfället känns... väl drastiskt. Eller vad tycker du?

Det där pratet om att vara "vuxen nog" att veta hur en unge blir till är bara patetiskt.
    Varför? Om man vet att man inte vill ha barn så är ju det ett alternativ. Spermier kan dessutom frysas in om man skulle ångra sig.

På vilket sätt är det patetiskt?
    Ska man ha sex så måste man också veta vilka konsekvenserna kan bli om man inte skyddar sig.
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 18:01:46 följande:
    För att man kanske är ung och har livet framför sig, man kanske vill skaffa familj om 10-15 år. Ska man då knipsa sig och säga till framtida frun att det måste bli insem pga detta?
    Det kan du väl ändå inte tycka?

Den fjällan tackar nog för sig när hon får veta detta. Det hade jag gjort.
    Jag syftar på de som vet med sig att de aldrig vill ha barn.
    Annars finns det kondomer.
  • molly50
    Anonym (XY) skrev 2021-05-20 20:07:03 följande:
    Man undrar ju varför kvinnor ens har oskyddat sex med män, hur trög får man vara, fattar de inte att de kan bli gravid eller. Sen sitter de på rad och gnäller över sina aborter eller ha kvar. djävla karlar buuuu buuuu
    Om kvinnan har oskyddat sex så är ju hon lika korkad som mannen.
    Men inga skydd är ju 100 % säkra.
    Men tillsammans med kondom så har man i alla fall gjort det man kan.
  • molly50
    Anonym (XY) skrev 2021-05-20 20:42:37 följande:
    Jag och andra får också betala skatt för att en kvinna knullar utan ansvar. Kvinnor vet också att det kan bli barn, ändå väljer de att inte skydda sig och ändå sen så gnäller de. Stackars små oskyldiga offer, de råkar då ut för allt orättvist här i världen...buu buuu
    Att det finns kvinnor som slarvar med eller struntar i att använda skydd fråntar inte männen deras ansvar att skydda sig om de inte vill ha barn.
    Men oavsett om det är en kvinna eller man så är det ju lika illa om man slarvar eller struntar i det.
    För övrigt så skäms jag över att vara kvinna när jag får höra talas om kvinnor som lurar män för att bli med barn.
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 20:43:50 följande:
    Tja, om fem män kullar EN kvinna så är det rätt självklart vem i den soppan som är... tja, värd att ifrågasätta.
    Varför är det självklart?
    De männen kanske har legat med många fler än bara just den kvinnan?
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-20 21:42:36 följande:
    Förstår inte din logik...

En man har sex med en kvinna utan skydd och är oansvarig?

En kvinna har sex med fem män utan skydd och är inte det?

Vill du köpa en evighetsmaskin av mig? Den fungerar i nästan två minuter utan avbrott!
    Ingen säger att en kvinna som har oskyddat sex inte är oansvarig.
    Men inga skydd är ju heller 100 % säkra.
    Så även om hon använder skydd så kan hon bli gravid.
    Så om mannen inte vill ha barn så måste även han ta ansvar och använda skydd.
    Oavsett om kvinnan använder skydd eller inte.
    I synnerhet om det är ett ONS.
    Det är ganska enkel logik.
  • molly50
    Anonym (Q) skrev 2021-05-21 09:06:39 följande:
    Samma här. Det är riktigt vidrigt av dessa kvinnor och det verkar som att många i den här tråden tror att bara för att man är emot juridisk abort så är man för att kvinnor beter sig vedervärdigt. Nej. Jag tycker som sagt att kvinnor som blir gravida av misstag även de får skylla sig själva och jag anser att kvinnor som lurar sig till ett barn också är vidriga.

Sedan är det lite lustigt med alla dessa män som blivit lurade av kvinnor. Vad hände där liksom? Nu menar jag män som träffar på en kvinna genom krogen/tinder, alltså en kvinna de aldrig träffat förut och inte känner. Och där använder de inte kondom utan litar helt på att kvinnan talar sanning när hon säger att hon går på preventivmedel. Vad hände med konsekvenstänkande? Vad hände med uppe i hjärnkontoret? Mannen väljer att lita på en person som han precis träffat. Det är så urbotat dumt att jag blir mållös.

Och det är inte bara att kvinnan kan ljuga om preventivmedel, hon kanske har könssjukdomar? Samma gäller kvinnorna som ligger med random män utan kondom. Det finns liksom inget konsekvenstänkande och sedan sitter de där och gråter ut över att de fått herpes eller klamydia. Eller att man är tvungen att genomgå en abort och det är så synd om dem.

Nej. Du hade sex, utan något skydd. Det är inte synd om dig. Vare sig du är man eller kvinna.

Förlåt, nu blev det en rant om hur dumma människor kan vara men jag blir så provocerad av dessa människor och deras idioti.
    Jag håller med dig.
    Men om man blir gravid av misstag så är det ju frågan om en olyckshändelse.
    T ex att man blir gravid trots att man använder skydd. Olyckor kan ju ske.
    Och det tycker jag är skillnad mot att medvetet ha oskyddat sex och sedan beklaga sig i efterhand för att man blivit gravid eller fått en könssjukdom.

Jag håller också med om att det är korkat av de män som väljer att ha oskyddat sex med en kvinna de t ex har träffat på krogen.
    Men en del män verkar bli som neandertalare så fort de blir kåta.
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 09:12:48 följande:
    Jag tror att poängen var att om fem personer ligger oskyddat med samma kvinna ungefär i samma veva och hon blir gravid så är det inte självklart vem som är fadern.
    Självklart inte.
    Men det jag undrar är varför det bara är kvinnan som ska ifrågasättas i det läget?
    Om männen väljer att inte skydda sig så har ju även de ett eget ansvar.
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 10:56:23 följande:
    Poängen var nog tvärt om. Varför skulle kvinnan inte ifrågasättas medans männen skulle göra det. Men det visade sig att han inte menat så.

Utan alla skulle klandras och unisont vandra skammens gata upp på bålet för att brännas inför publikens jubel.

Alla nöjda och glada! :)
    Ja,om alla väljer att ha oskyddat sex så ska ju alla ifrågasättas för det.
    Men om t ex mannen väljer att ha oskyddat sex och sedan klagar på att kvinnan blir gravid så är det ju hans omdöme som ska ifrågasättas.
    Oavsett om kvinnan använder skydd eller ej så fråntar det inte mannen hans eget ansvar att skydda sig,som jag skrev i ett tidigare inlägg.
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 11:37:13 följande:
    Du har naturligtvis rätt. Finns säkert dom som lever efter det också. Själv har jag slarvat mer än en gång.

En klok man använder kontantkort. Det är ett utmärkt skydd mot oönskade graviditeter. Glad
    Men du har inte lyckats göra någon tjej gravid?
    Eller fått en könssjukdom?

Förlåt mig,men kontantkort?  Flört
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-21 12:07:41 följande:
    Fast det var inte vad det handade om.
    Men vad menade du då med att kvinnan ska ifrågasättas?
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 12:18:01 följande:
    Jo, flera gånger, har lätt för den saken. Jag var rätt oansvarig som yngre och med åren har jag inte lärt mig särskilt mycket.

Ingen sjukdom än så länge. Jag är mer benägen att använda skydd om det är någon jag inte känner.

Ahh kontantkort. Du byter sim-kortet om olyckan skulle vara framme. Problemet löst! Glad
    Ajdå. Ja,jag hoppas du tar konsekvenserna om olyckan skulle vara framme,i alla fall.

Aha,så du menar att hon inte ska kunna få tag på dig?
Svar på tråden Mäns rätt att avstå