• Friger

Mäns rätt att avstå

No Logo skrev 2021-05-18 10:19:06 följande:
    Så det du är ute efter är egentligen en friskrivningsklausul för män som missat att ta sitt ansvar över sin sperma alternativt ångrat sig efter befruktningstillfället?
    Ahhh bästa tillfället att berätta det är på väg till sjukhuset.

"Du gumman, vi gör som så här. Jag släpper av dig. Sen drar jag. Sorry, ångrat mig. Lycka till nu!"

Jag stödjer idén! Låter bra! Känner inte att jag ska behöva vara ansvarig för vem jag gör gravid. Det är så enkelt och oftast inte helt och hållet mitt fel.
  • Friger
    Anonym (Faderskapstestkan lösa problemet) skrev 2021-05-20 20:14:02 följande:
    Jag var faderskandidat till ett barn, av vet inte hur många. Det tokiga med det är att jag inte ens hade legat med kvinnan i fråga. Nu var jag ju naturligtvis inte far till barnet, men jag var ändå tvungen att ta mig till sjukhuset annars skulle de koppla in polisen. Inte skrapa i munnen ens som jag trodde utan blodprov(!). Vårdpersonal som behandlade mig som jag var skyldig, inte ville lyssna när jag försökte förklara ens.

Det är nästan så att jag önskar att jag faktiskt hade haft sex med den där kvinnan, för alla inklusive min dåvarande flickvän (som dumpade mig) trodde jag hade haft det. "Man nämner inte folk för att jävlas i det läget" nejdå, visst.   
    Hon kan ha sagt sanningen. Dvs att ni inte har legat med varandra.

Soc har rätt att kolla exempelvis telefonlistor. Så har du haft någon form av för myndigheter enkel spårbar kontakt i trakterna kring när hon blev gravid så räcker det. Dom kallar alla som dom har en rimlig anledning att vara misstänkta.

Men uppenbart är att hade hon get soc en trovärdig kandidat hade dom nog kallat bara honom och dragit igång det stora maskineriet först om han inte var fadern.
  • Friger
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 19:23:50 följande:
    Inte mindre än fem idioter till män alltså. Jag vet att syftet med din kommentar var att utmåla kvinnan som slampa, men istället ger den ju en bild av hur många män som skiter i att använda skydd.
    Förstår inte din logik...

En man har sex med en kvinna utan skydd och är oansvarig?

En kvinna har sex med fem män utan skydd och är inte det?

Vill du köpa en evighetsmaskin av mig? Den fungerar i nästan två minuter utan avbrott!
  • Friger
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 21:45:34 följande:
    En kvinna är oansvarig. 5 män är oansvariga. Är det inte tydligt? 
    Nej
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-20 22:42:49 följande:
    Kan du utveckla varför du säger "nej"`?
    Jag svarade på frågan om det inte var tydligt. Jag svarade nej. Såg själv sen att svaret var lite väl kort och ironiskt nog, otydligt.

Ska jag utveckla svaret ytterligare så framstod det i mina ögon som törstige tuppen tyckte att killarna som legat med en tjej var oansvariga medans tjejen som legat med fem killar inte var det. Sen började han hålla på och fäkta på en häst så hög att den syns från månen.

Törstiga tuppen förtydligade att han menade att alla var oansvariga även tjejen. Han frågade om det inte var tydligt att han menade det. Jag svarade "nej" eftersom jag inte tyckte det.

Mer än så är det inte... Bättre?
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 08:38:48 följande:
    Varför är det självklart?
    De männen kanske har legat med många fler än bara just den kvinnan?
    Jag tror att poängen var att om fem personer ligger oskyddat med samma kvinna ungefär i samma veva och hon blir gravid så är det inte självklart vem som är fadern.
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 09:16:28 följande:
    Självklart inte.
    Men det jag undrar är varför det bara är kvinnan som ska ifrågasättas i det läget?
    Om männen väljer att inte skydda sig så har ju även de ett eget ansvar.
    Poängen var nog tvärt om. Varför skulle kvinnan inte ifrågasättas medans männen skulle göra det. Men det visade sig att han inte menat så.

Utan alla skulle klandras och unisont vandra skammens gata upp på bålet för att brännas inför publikens jubel.

Alla nöjda och glada! :)
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 11:29:27 följande:
    Ja,om alla väljer att ha oskyddat sex så ska ju alla ifrågasättas för det.
    Men om t ex mannen väljer att ha oskyddat sex och sedan klagar på att kvinnan blir gravid så är det ju hans omdöme som ska ifrågasättas.
    Oavsett om kvinnan använder skydd eller ej så fråntar det inte mannen hans eget ansvar att skydda sig,som jag skrev i ett tidigare inlägg.
    Du har naturligtvis rätt. Finns säkert dom som lever efter det också. Själv har jag slarvat mer än en gång.

En klok man använder kontantkort. Det är ett utmärkt skydd mot oönskade graviditeter. Glad
  • Friger
    molly50 skrev 2021-05-21 11:41:05 följande:
    Men du har inte lyckats göra någon tjej gravid?
    Eller fått en könssjukdom?

Förlåt mig,men kontantkort?  Flört
    Jo, flera gånger, har lätt för den saken. Jag var rätt oansvarig som yngre och med åren har jag inte lärt mig särskilt mycket.

Ingen sjukdom än så länge. Jag är mer benägen att använda skydd om det är någon jag inte känner.

Ahh kontantkort. Du byter sim-kortet om olyckan skulle vara framme. Problemet löst! Glad
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-21 15:59:40 följande:
    Så du anser att en man är en klok man som smiter från ansvaret?
    Absolut. Du missade väl inte uträkningen? En ny kvinna om dagen i nio månader ger 270 barn. Skulle du stanna och ta hand om dom?
  • Friger
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-21 16:36:08 följande:
    Testar du dig regelbundet. Med felaktiga kontaktuppgifter blir det svårt med smittspårningen, så om någon av kvinnorna har HIV eller klamydia får du inget veta.
    Självklart. Börjar få lite undrande frågor från mottagningen där jag testar mig bara.
  • Friger
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-21 17:11:41 följande:
    Eftersom du i andra trådar skrivit att du är gift sedan många år undrar man ju vad tusan det är som pågår...?
    Att slänga sim-kortet var ett skämt, lite ironi på en Fredag. Hade inte väntat mig svaren jag fick... Då föll djävulen ner i mig och hjälpte mig skriva resten. Ber om ursäkt för det. Drömmer
  • Friger
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-21 17:32:17 följande:
    Ironi? Enligt tråden om sexchatt är har du barn och partner men är otrogen, både via chatt och irl. Förstår att du inte vill kännas vid de barn du producerar vid dina snedsprång. Jag hoppas att din fru får reda på vilket svin till man hon har!
    Så blir det säkert. Den domen blir nog hård och jag har i sanning förtjänat det. Det enda som smärtar mig är dom jag sårat längs vägen.
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-21 18:43:38 följande:
    Ändå prioriterar du att tänka med snoppen i stället för knoppen?Obestämd
    Det sitter djupare än så tyvärr. Ibland är jag avundsjuk på del här inne som bara kan tänka i två dimensioner. Rätt och fel. Sen lever dom efter det.

Men nu går vi lite of topic?
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-21 19:28:34 följande:
    Den anklagelsen säger mer om dig än den du riktar det emot. Ganska så tvådimensionellt tänkande av dig att skriva så.

Bara för att man ogillar all form av bedrägeri (exempelvis en sån som mig), betyder inte att man kan inte skulle kunna tänka flerdimensionellt. Det skulle folk förstå om de kan verkligen tänka flerdimensionellt, som som du subtilt  men ändå (över)tydlig antyder att du skulle göra.

Visst är vi lite OT. Rekommendera dig att du inte hänvisar  dig själv som en klok man, för det är du knappast.Obestämd
    Nja, du missförstår mig. Det hade inte med antalet rumsliga dimensioner. Snarare moraliska dimensioner. Jag har helt enkelt inte din förmåga att känna rätt/fel och leva därefter. Det är som att köra bil och blunda.

Du vet den här lilla rösten inom dig som säger: "låt blir!". Jag hade den som barn. Men den försvann. Det är jag oskyldig till. Men jag är skyldig till att inte gjort något åt den saken. Var inte orolig, jag är inte kriminell. I den bemärkelsen är jag vit... Eller i vart fall grå.... Ljusgrå.

Som läget är nu sitter jag i en soppa som inte går att ta sig ur. Som jag inte vill ta mig ur. Det mesta jag gjort har bara varit svek, bedrägeri och olycka. Men några saker jag gjort är mer tveeggade. Det är visserligen svek men har ändå inneburit stor glädje. Det vill jag inte få ogjort.

Nu var det inte dig jag tänkte på när jag skrev föregående inlägg. Jag vet inget alls om dig. Var snarare andra inne i tråden jag tänkte på när jag skrev.

Haha. Skämtet om "en klok man" sitter kvar? Jag förtydligar, jag byter inte sim-kort.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå