EnAnonumius skrev 2021-05-21 19:28:34 följande:
Den anklagelsen säger mer om dig än den du riktar det emot. Ganska så tvådimensionellt tänkande av dig att skriva så.
Bara för att man ogillar all form av bedrägeri (exempelvis en sån som mig), betyder inte att man kan inte skulle kunna tänka flerdimensionellt. Det skulle folk förstå om de kan verkligen tänka flerdimensionellt, som som du subtilt men ändå (över)tydlig antyder att du skulle göra.
Visst är vi lite OT. Rekommendera dig att du inte hänvisar dig själv som en klok man, för det är du knappast.
Nja, du missförstår mig. Det hade inte med antalet rumsliga dimensioner. Snarare moraliska dimensioner. Jag har helt enkelt inte din förmåga att känna rätt/fel och leva därefter. Det är som att köra bil och blunda.
Du vet den här lilla rösten inom dig som säger: "låt blir!". Jag hade den som barn. Men den försvann. Det är jag oskyldig till. Men jag är skyldig till att inte gjort något åt den saken. Var inte orolig, jag är inte kriminell. I den bemärkelsen är jag vit... Eller i vart fall grå.... Ljusgrå.
Som läget är nu sitter jag i en soppa som inte går att ta sig ur. Som jag inte vill ta mig ur. Det mesta jag gjort har bara varit svek, bedrägeri och olycka. Men några saker jag gjort är mer tveeggade. Det är visserligen svek men har ändå inneburit stor glädje. Det vill jag inte få ogjort.
Nu var det inte dig jag tänkte på när jag skrev föregående inlägg. Jag vet inget alls om dig. Var snarare andra inne i tråden jag tänkte på när jag skrev.
Haha. Skämtet om "en klok man" sitter kvar? Jag förtydligar, jag byter inte sim-kort.