• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Anonym (Pop)
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 17:56:24 följande:
    Tyvärr var det en kollegas sambos son som var stackarn som testades positivt.
    Skyddade han sig eller litade han på att hon gjorde det?
  • Törstiga tuppen
    Känner till ett exempel på en kvinna som hade inte mindre än FEM kandidater som far. Tyvärr var det en kollegas sambos son som var stackarn som testades positivt. (Eller vad man ska kalla det då hela alltet var enbart negativt för honom. Ungen bor långt åt fanders borta då han var ett sommarknull på en semesterort.)
    Inte mindre än fem idioter till män alltså. Jag vet att syftet med din kommentar var att utmåla kvinnan som slampa, men istället ger den ju en bild av hur många män som skiter i att använda skydd.
  • Fiona M
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 19:23:50 följande:
    Inte mindre än fem idioter till män alltså. Jag vet att syftet med din kommentar var att utmåla kvinnan som slampa, men istället ger den ju en bild av hur många män som skiter i att använda skydd.
    Min tanke också.
  • Anonym (ölkjhyg)

GIVETVIS har män rätt att avstå! Det får de redan idag. Låt bli att ha sex med någon du inte vill ha barn med. Svårare än så är det inte. 
    Män måste läras att de aldrig har kontrollen över en kvinnas kropp. Inte heller har han någon bestämmanderätt om sina spermier efter att de lämnat hans kropp. 

Det är faktiskt inte så jävla svårt! Om en man inte kan förstå det är mannen inte lämplig att ha sex. 

• Anonym (XY)
    Anonym (ölkjhyg) skrev 2021-05-20 19:39:01 följande:

GIVETVIS har män rätt att avstå! Det får de redan idag. Låt bli att ha sex med någon du inte vill ha barn med. Svårare än så är det inte. 
    Män måste läras att de aldrig har kontrollen över en kvinnas kropp. Inte heller har han någon bestämmanderätt om sina spermier efter att de lämnat hans kropp. 

Det är faktiskt inte så jävla svårt! Om en man inte kan förstå det är mannen inte lämplig att ha sex. 

Man undrar ju varför kvinnor ens har oskyddat sex med män, hur trög får man vara, fattar de inte att de kan bli gravid eller. Sen sitter de på rad och gnäller över sina aborter eller ha kvar. djävla karlar buuuu buuuu
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-20 18:01:46 följande:
    För att man kanske är ung och har livet framför sig, man kanske vill skaffa familj om 10-15 år. Ska man då knipsa sig och säga till framtida frun att det måste bli insem pga detta?
    Det kan du väl ändå inte tycka?

Den fjällan tackar nog för sig när hon får veta detta. Det hade jag gjort.
    Jag syftar på de som vet med sig att de aldrig vill ha barn.
    Annars finns det kondomer.
  • EnAnonumius
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 19:23:50 följande:
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (XY) skrev 2021-05-20 20:07:03 följande:
    Man undrar ju varför kvinnor ens har oskyddat sex med män, hur trög får man vara, fattar de inte att de kan bli gravid eller. Sen sitter de på rad och gnäller över sina aborter eller ha kvar. djävla karlar buuuu buuuu
    Om kvinnan har oskyddat sex så är ju hon lika korkad som mannen.
    Men inga skydd är ju 100 % säkra.
    Men tillsammans med kondom så har man i alla fall gjort det man kan.
  • Anonym (Faderskapstestkan lösa problemet)
    Känner till ett exempel på en kvinna som hade inte mindre än FEM kandidater som far. Tyvärr var det en kollegas sambos son som var stackarn som testades positivt. (Eller vad man ska kalla det då hela alltet var enbart negativt för honom. Ungen bor långt åt fanders borta då han var ett sommarknull på en semesterort.)
    Jag var faderskandidat till ett barn, av vet inte hur många. Det tokiga med det är att jag inte ens hade legat med kvinnan i fråga. Nu var jag ju naturligtvis inte far till barnet, men jag var ändå tvungen att ta mig till sjukhuset annars skulle de koppla in polisen. Inte skrapa i munnen ens som jag trodde utan blodprov(!). Vårdpersonal som behandlade mig som jag var skyldig, inte ville lyssna när jag försökte förklara ens.

Det är nästan så att jag önskar att jag faktiskt hade haft sex med den där kvinnan, för alla inklusive min dåvarande flickvän (som dumpade mig) trodde jag hade haft det. "Man nämner inte folk för att jävlas i det läget" nejdå, visst.   
  • Friger
    Anonym (Faderskapstestkan lösa problemet) skrev 2021-05-20 20:14:02 följande:
    Jag var faderskandidat till ett barn, av vet inte hur många. Det tokiga med det är att jag inte ens hade legat med kvinnan i fråga. Nu var jag ju naturligtvis inte far till barnet, men jag var ändå tvungen att ta mig till sjukhuset annars skulle de koppla in polisen. Inte skrapa i munnen ens som jag trodde utan blodprov(!). Vårdpersonal som behandlade mig som jag var skyldig, inte ville lyssna när jag försökte förklara ens.

Det är nästan så att jag önskar att jag faktiskt hade haft sex med den där kvinnan, för alla inklusive min dåvarande flickvän (som dumpade mig) trodde jag hade haft det. "Man nämner inte folk för att jävlas i det läget" nejdå, visst.   
    Hon kan ha sagt sanningen. Dvs att ni inte har legat med varandra.

Soc har rätt att kolla exempelvis telefonlistor. Så har du haft någon form av för myndigheter enkel spårbar kontakt i trakterna kring när hon blev gravid så räcker det. Dom kallar alla som dom har en rimlig anledning att vara misstänkta.

Men uppenbart är att hade hon get soc en trovärdig kandidat hade dom nog kallat bara honom och dragit igång det stora maskineriet först om han inte var fadern.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå