• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • Friger
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 19:23:50 följande:
    Inte mindre än fem idioter till män alltså. Jag vet att syftet med din kommentar var att utmåla kvinnan som slampa, men istället ger den ju en bild av hur många män som skiter i att använda skydd.
    Förstår inte din logik...

En man har sex med en kvinna utan skydd och är oansvarig?

En kvinna har sex med fem män utan skydd och är inte det?

Vill du köpa en evighetsmaskin av mig? Den fungerar i nästan två minuter utan avbrott!
  • Anonym (ölkjhyg)
    Anonym (XY) skrev 2021-05-20 20:42:37 följande:
    Jag och andra får också betala skatt för att en kvinna knullar utan ansvar. Kvinnor vet också att det kan bli barn, ändå väljer de att inte skydda sig och ändå sen så gnäller de. Stackars små oskyldiga offer, de råkar då ut för allt orättvist här i världen...buu buuu

Hur kan du få det till att jag tycker att kvinnor är offer bara för att jag kräver att män ska ta ansvar för sin egen sexualitet? 

En kvinna som blir gravid tar ansvar på ett eller annat sätt. Hon får ta ansvar för sin egen sexualitet, männen för sin. 

• Törstiga tuppen
    Friger skrev 2021-05-20 21:42:36 följande:
    Förstår inte din logik...

En man har sex med en kvinna utan skydd och är oansvarig?

En kvinna har sex med fem män utan skydd och är inte det?

Vill du köpa en evighetsmaskin av mig? Den fungerar i nästan två minuter utan avbrott!
    En kvinna är oansvarig. 5 män är oansvariga. Är det inte tydligt? 
  • Törstiga tuppen

Väldigt sunkigt att försöka utmåla kvinnan som en slampa dessutom, för att förstärka sin ståndpunkt. 

• Friger
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-20 21:45:34 följande:
    En kvinna är oansvarig. 5 män är oansvariga. Är det inte tydligt? 
    Nej
  • EnAnonumius
    Friger skrev 2021-05-20 21:52:28 följande:
    Nej
    Kan du utveckla varför du säger "nej"`?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-20 22:42:49 följande:
    Kan du utveckla varför du säger "nej"`?
    Jag svarade på frågan om det inte var tydligt. Jag svarade nej. Såg själv sen att svaret var lite väl kort och ironiskt nog, otydligt.

Ska jag utveckla svaret ytterligare så framstod det i mina ögon som törstige tuppen tyckte att killarna som legat med en tjej var oansvariga medans tjejen som legat med fem killar inte var det. Sen började han hålla på och fäkta på en häst så hög att den syns från månen.

Törstiga tuppen förtydligade att han menade att alla var oansvariga även tjejen. Han frågade om det inte var tydligt att han menade det. Jag svarade "nej" eftersom jag inte tyckte det.

Mer än så är det inte... Bättre?
  • EnAnonumius
    Friger skrev 2021-05-20 22:53:37 följande:
    Jag svarade på frågan om det inte var tydligt. Jag svarade nej. Såg själv sen att svaret var lite väl kort och ironiskt nog, otydligt.

Ska jag utveckla svaret ytterligare så framstod det i mina ögon som törstige tuppen tyckte att killarna som legat med en tjej var oansvariga medans tjejen som legat med fem killar inte var det. Sen började han hålla på och fäkta på en häst så hög att den syns från månen.

Törstiga tuppen förtydligade att han menade att alla var oansvariga även tjejen. Han frågade om det inte var tydligt att han menade det. Jag svarade "nej" eftersom jag inte tyckte det.

Mer än så är det inte... Bättre?
    Japp, nu ser jag hur du menar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Juridisk abort)
    Anonym (Alice) skrev 2021-05-20 21:09:11 följande:
    Så du vet att killarna enbart hade sex med henne på semestern och ingen annan? Det är ju en lite konstig sak att hålla rätt på...
    Nu var det den jämförelsen som gällde.
    Män som knullar runt ligger lika lågt i kurs som lättfotade kvinnor, i min värld.
  • Anonym (Juridisk abort)
    Anonym (Alice) skrev 2021-05-20 21:18:04 följande:
    Jag skulle faktiskt inte vilja dejta någon man som övergett sitt barn. Är ju lite som att dejta nån man vet är otrogen. Som att skjuta sig själv i foten. Skulle ju inte kännas vidare tryggt om man själv råkade bli gravid med en sån man.
    Jag talade om min åsikt och min val. Du får såklart göra som du vill.
Svar på tråden Mäns rätt att avstå