• Viktor1988

Mäns rätt att avstå

Har länge funderat på varför det är så enformigt vinklat när kvinnor får själv bestämma om ett barn eller som många säger foster ska gå leva eller helt enkelt tas bort.
    ?Mannen har i båda fallen ingen som helst rätt vara sig han inte vill vara Pappa eller faktiskt vill.

Om ett barn tas bort så har mannen naturligtvis inget att göra utan måste acceptera detta faktum.

??Däremot är min idé följande om mannen ej vill vara Pappa så ska han ha rätt att frånsäga sig föräldraskapet under kvinnas graviditet och därmed slippa allt ansvar som ett föräldraskap innebär ja även ekonomiskt .

Väljer sedan kvinnan att ändå föda barnet så är det hennes ansvar att fostra barnet på eget ansvar och då borde alla bli nöjda.

Vad anser ni är detta genomförbart....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-16 11:23
    Ursäkta stavningen skriver från en liten telefon så därav många grodor i texten ser jag nu men hoppas budskapet går fram

• Svar på tråden Mäns rätt att avstå
  • molly50
    Anonym (Juridisk abort) skrev 2021-05-21 12:07:41 följande:
    Fast det var inte vad det handade om.
    Men vad menade du då med att kvinnan ska ifrågasättas?
  • molly50
    Friger skrev 2021-05-21 12:18:01 följande:
    Jo, flera gånger, har lätt för den saken. Jag var rätt oansvarig som yngre och med åren har jag inte lärt mig särskilt mycket.

Ingen sjukdom än så länge. Jag är mer benägen att använda skydd om det är någon jag inte känner.

Ahh kontantkort. Du byter sim-kortet om olyckan skulle vara framme. Problemet löst! Glad
    Ajdå. Ja,jag hoppas du tar konsekvenserna om olyckan skulle vara framme,i alla fall.

Aha,så du menar att hon inte ska kunna få tag på dig?
  • EnAnonumius
    Anonym (Q) skrev 2021-05-21 09:06:39 följande:
    Samma här. Det är riktigt vidrigt av dessa kvinnor och det verkar som att många i den här tråden tror att bara för att man är emot juridisk abort så är man för att kvinnor beter sig vedervärdigt. Nej. Jag tycker som sagt att kvinnor som blir gravida av misstag även de får skylla sig själva och jag anser att kvinnor som lurar sig till ett barn också är vidriga.

Sedan är det lite lustigt med alla dessa män som blivit lurade av kvinnor. Vad hände där liksom? Nu menar jag män som träffar på en kvinna genom krogen/tinder, alltså en kvinna de aldrig träffat förut och inte känner. Och där använder de inte kondom utan litar helt på att kvinnan talar sanning när hon säger att hon går på preventivmedel. Vad hände med konsekvenstänkande? Vad hände med uppe i hjärnkontoret? Mannen väljer att lita på en person som han precis träffat. Det är så urbotat dumt att jag blir mållös.

Och det är inte bara att kvinnan kan ljuga om preventivmedel, hon kanske har könssjukdomar? Samma gäller kvinnorna som ligger med random män utan kondom. Det finns liksom inget konsekvenstänkande och sedan sitter de där och gråter ut över att de fått herpes eller klamydia. Eller att man är tvungen att genomgå en abort och det är så synd om dem.

Nej. Du hade sex, utan något skydd. Det är inte synd om dig. Vare sig du är man eller kvinna.

Förlåt, nu blev det en rant om hur dumma människor kan vara men jag blir så provocerad av dessa människor och deras idioti.
    Håller ed dig fullständigt. Skål

Detta tåls att upprepas:

Nej. Du hade sex, utan något skydd. Det är inte synd om dig. Vare sig du är man eller kvinna.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Friger skrev 2021-05-21 12:18:01 följande:
    Ahh kontantkort. Du byter sim-kortet om olyckan skulle vara framme. Problemet löst! Glad
    Så du anser att en man är en klok man som smiter från ansvaret?

• Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-21 15:59:40 följande:
    Så du anser att en man är en klok man som smiter från ansvaret?
    Absolut. Du missade väl inte uträkningen? En ny kvinna om dagen i nio månader ger 270 barn. Skulle du stanna och ta hand om dom?
  • Törstiga tuppen
    Friger skrev 2021-05-21 16:31:20 följande:
    Absolut. Du missade väl inte uträkningen? En ny kvinna om dagen i nio månader ger 270 barn. Skulle du stanna och ta hand om dom?
    Testar du dig regelbundet. Med felaktiga kontaktuppgifter blir det svårt med smittspårningen, så om någon av kvinnorna har HIV eller klamydia får du inget veta.
  • Friger
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-21 16:36:08 följande:
    Testar du dig regelbundet. Med felaktiga kontaktuppgifter blir det svårt med smittspårningen, så om någon av kvinnorna har HIV eller klamydia får du inget veta.
    Självklart. Börjar få lite undrande frågor från mottagningen där jag testar mig bara.
  • Anonym (Framtiden)
    Friger skrev 2021-05-21 16:47:04 följande:

Självklart. Börjar få lite undrande frågor från mottagningen där jag testar mig bara.

Eftersom du i andra trådar skrivit att du är gift sedan många år undrar man ju vad tusan det är som pågår...?
  • Friger
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-21 17:11:41 följande:
    Eftersom du i andra trådar skrivit att du är gift sedan många år undrar man ju vad tusan det är som pågår...?
    Att slänga sim-kortet var ett skämt, lite ironi på en Fredag. Hade inte väntat mig svaren jag fick... Då föll djävulen ner i mig och hjälpte mig skriva resten. Ber om ursäkt för det. Drömmer
  • Anonym (Framtiden)
    Friger skrev 2021-05-21 17:20:38 följande:

Att slänga sim-kortet var ett skämt, lite ironi på en Fredag. Hade inte väntat mig svaren jag fick... Då föll djävulen ner i mig och hjälpte mig skriva resten. Ber om ursäkt för det.

Ironi? Enligt tråden om sexchatt är har du barn och partner men är otrogen, både via chatt och irl. Förstår att du inte vill kännas vid de barn du producerar vid dina snedsprång. Jag hoppas att din fru får reda på vilket svin till man hon har!
  • Friger
    Anonym (Framtiden) skrev 2021-05-21 17:32:17 följande:
    Ironi? Enligt tråden om sexchatt är har du barn och partner men är otrogen, både via chatt och irl. Förstår att du inte vill kännas vid de barn du producerar vid dina snedsprång. Jag hoppas att din fru får reda på vilket svin till man hon har!
    Så blir det säkert. Den domen blir nog hård och jag har i sanning förtjänat det. Det enda som smärtar mig är dom jag sårat längs vägen.
  • EnAnonumius
    Friger skrev 2021-05-21 17:44:30 följande:
    Så blir det säkert. Den domen blir nog hård och jag har i sanning förtjänat det. Det enda som smärtar mig är dom jag sårat längs vägen.
    Ändå prioriterar du att tänka med snoppen i stället för knoppen?Obestämd
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-21 18:43:38 följande:
    Ändå prioriterar du att tänka med snoppen i stället för knoppen?Obestämd
    Det sitter djupare än så tyvärr. Ibland är jag avundsjuk på del här inne som bara kan tänka i två dimensioner. Rätt och fel. Sen lever dom efter det.

Men nu går vi lite of topic?
  • EnAnonumius
    Friger skrev 2021-05-21 18:53:25 följande:
    Det sitter djupare än så tyvärr. Ibland är jag avundsjuk på del här inne som bara kan tänka i två dimensioner. Rätt och fel. Sen lever dom efter det.

Men nu går vi lite of topic?
    Den anklagelsen säger mer om dig än den du riktar det emot. Ganska så tvådimensionellt tänkande av dig att skriva så.

Bara för att man ogillar all form av bedrägeri (exempelvis en sån som mig), betyder inte att man kan inte skulle kunna tänka flerdimensionellt. Det skulle folk förstå om de kan verkligen tänka flerdimensionellt, som som du subtilt  men ändå (över)tydlig antyder att du skulle göra.

Visst är vi lite OT. Rekommendera dig att du inte hänvisar  dig själv som en klok man, för det är du knappast.Obestämd
  • Friger
    EnAnonumius skrev 2021-05-21 19:28:34 följande:
    Den anklagelsen säger mer om dig än den du riktar det emot. Ganska så tvådimensionellt tänkande av dig att skriva så.

Bara för att man ogillar all form av bedrägeri (exempelvis en sån som mig), betyder inte att man kan inte skulle kunna tänka flerdimensionellt. Det skulle folk förstå om de kan verkligen tänka flerdimensionellt, som som du subtilt  men ändå (över)tydlig antyder att du skulle göra.

Visst är vi lite OT. Rekommendera dig att du inte hänvisar  dig själv som en klok man, för det är du knappast.Obestämd
    Nja, du missförstår mig. Det hade inte med antalet rumsliga dimensioner. Snarare moraliska dimensioner. Jag har helt enkelt inte din förmåga att känna rätt/fel och leva därefter. Det är som att köra bil och blunda.

Du vet den här lilla rösten inom dig som säger: "låt blir!". Jag hade den som barn. Men den försvann. Det är jag oskyldig till. Men jag är skyldig till att inte gjort något åt den saken. Var inte orolig, jag är inte kriminell. I den bemärkelsen är jag vit... Eller i vart fall grå.... Ljusgrå.

Som läget är nu sitter jag i en soppa som inte går att ta sig ur. Som jag inte vill ta mig ur. Det mesta jag gjort har bara varit svek, bedrägeri och olycka. Men några saker jag gjort är mer tveeggade. Det är visserligen svek men har ändå inneburit stor glädje. Det vill jag inte få ogjort.

Nu var det inte dig jag tänkte på när jag skrev föregående inlägg. Jag vet inget alls om dig. Var snarare andra inne i tråden jag tänkte på när jag skrev.

Haha. Skämtet om "en klok man" sitter kvar? Jag förtydligar, jag byter inte sim-kort.
  • Anonym (jaha)
    Friger skrev 2021-05-21 17:44:30 följande:
    Personligen tror jag inte ett dugg på att det "smärtar dig" i någon större grad, för hade det gjort det hade du väl inte valt att fortsätta bete dig på det sättet?

Ditt påstående är som att slå någon i huvudet med en slägga och påstå att det smärtar en att se personen lida samtidigt som man fortsätter slå, och göra likadant mot nästa person man stöter på... det bli ju lite smått svårt att tro påFlört
Svar på tråden Mäns rätt att avstå