• Kexsmula

Små hudpåsar efter födsel och sämre hår?

Jag har märkt att efter min andra graviditet har jag fått två små påsar på magen. Jag hatar det och undrar om de kommer gå bort? Födde sista barnet för lite mer än ett år sedan och har först nyligen börjat störa mig jättemycket på mina skinnpåsar. Finns det något sätt att bli av med dem eller är det kört?

Det konstiga är att jag väger mellan 41-44kg beroende på om jag ätit nyss eller vilken årstid det är. Gick upp ca 7 kg med första barnet och ca 4 kg med andra barnet (vilket är konstigt då jag åt betydligt mer med andra, men å andra sidan kräktes jag i flera månader i graviditet två, men mådde inte illa alls första graviditeten). Blev andra ord inte tjock utan fick en liten kula bara och skinnpåsarna fick jag efter graviditet två och gick ner alla kilon efter bara en månad) vid bägge graviditeterna.

Har också märkt att mitt hår inte alls blir så lockigt som det var förr. Före andra graviditeten behövde jag bara tvätta håret och lät det självtorka och då fick jag jättefina lockar utan att göra någonting. Kommer jag någonsin få tillbaka mina lockar eller är det kört? Det har gått över ett år sedan jag fick sista barnet.

Har ni andra märkt någon förändring efter förlossning och brukar det lösa sig själv eller måste jag leva med mina skinnpåsar och kassa hår?

Svar på tråden Små hudpåsar efter födsel och sämre hår?