• ALINE7

Svartsjukan dödar

för att göra historian kort.

Min bästa kompis stör mig. Och jag har pratat med henne.

Hon vill umgås med mina svägerskor och vänner och nästan mer än mig. Hon börjar umgås med dem och blir bättre vänner med dem utan o ens bry sig om mig eller fråga om jag vill följa med.

Hon är den 'snälla' så nu så dem bjuder in henne på varje släktträff typ o det stör mig för jag orkar inte se henne där fjäska och känns som om hon är avundsjuk på att jag har stor familj men inte hon.

Jag orkar nte med mina känslor mer. Försöker se det goda i det. Att alla vi kan umgås o ha kul men jag kan nt svälja det. Hon skriver till en efter en o blir närmare vän med dem. Dem berättar hemligheter till henne som inte ens jag vet om.

Det känns inte bra och jag vet inte vad jag ska göra.

Ibland känns det skönt att bara slippa ha kontakt med alla dessa människor o må bra. Men vad ska jag säga till henne? Till dem? Jag mår inte bra? Av att min kompis umgås med er? Låter tramsigt men samtidigt orksr nt leva med dessa känslor hela sommaren.

Plz help vad hade ni gjort

• Svar på tråden Svartsjukan dödar
  • Karlington
    ALINE7 skrev 2021-05-25 22:23:44 följande:

för att göra historian kort.

Min bästa kompis stör mig. Och jag har pratat med henne.

Hon vill umgås med mina svägerskor och vänner och nästan mer än mig. Hon börjar umgås med dem och blir bättre vänner med dem utan o ens bry sig om mig eller fråga om jag vill följa med.

Hon är den 'snälla' så nu så dem bjuder in henne på varje släktträff typ o det stör mig för jag orkar inte se henne där fjäska och känns som om hon är avundsjuk på att jag har stor familj men inte hon.

Jag orkar nte med mina känslor mer. Försöker se det goda i det. Att alla vi kan umgås o ha kul men jag kan nt svälja det. Hon skriver till en efter en o blir närmare vän med dem. Dem berättar hemligheter till henne som inte ens jag vet om.

Det känns inte bra och jag vet inte vad jag ska göra.

Ibland känns det skönt att bara slippa ha kontakt med alla dessa människor o må bra. Men vad ska jag säga till henne? Till dem? Jag mår inte bra? Av att min kompis umgås med er? Låter tramsigt men samtidigt orksr nt leva med dessa känslor hela sommaren.

Plz help vad hade ni gjort

Om de berättar hemligheter till dem som inte ens du vet om, hur vet du då om att hon gjort det? :)

Det borde väl vara kul att hon delar bekantskapskrets med dig? Jag skulle inte ha något emot att någon bjöd in en god vän till mig på någonting. Jag skulle bara tycket det var trevligt. :)

Om hon nu bara skriver till dem eller är snäll och därigenom blir närmare vän, varför inte göra samma sak? Då blir du ju också närmare vän.

Min rekommendation för att hantera dina känslor är att tala med en vän som du kan lita på om dem. Om du inte har någon vän som garanterat kommer hålla tyst om det så är nog en terapeut att rekommendera - som du sade så är det ju inte direkt kul att behöva känna såhär hela sommaren!
  • Cecilialia

Jag tycker det är ett märkligt beteende av din vän. Hon försöker ta sig till dina vänner/familjevänner genom dig. 

Jag har själv haft en tjejkompis som började kontakta mina andra tjejkompisar. Hon började skriva till dem, efter att vi alla hade träffats ute en gång, och hon frågade dem ifall de skulle kunna ta en kaffe med henne någon dag bland annat. 

Som tur är så reagerade mina riktiga tjejkompisar på att den här tjejens beteende var konstigt. De ringde mig och berättade att hon hade skrivit till dem, och att hon nu försökte bli vän med dem utan att ens berätta det för mig. För mig hade det känts okej om hon hade berättat det för mig först, men nu kontaktade hon dem utan att säga det till mig. Inte ens nästa gång jag träffade den här tjejen själv berättade hon att hon skrivit till alla mina andra tjejkompisar. För mig är det tyvärr ingen person som är transparent och ärlig. Det går bort för mig.

Vi är idag bara ytliga kompisar, men inte närmre än så. 

Svar på tråden Svartsjukan dödar