Jag vill använda en surrogatmamma!
Hej!
Jag har en pojkvän som är 40+ och han har inga barn sedan tidigare, men han vill hemskt gärna ha! Jag själv är nästan 30 år, och har ett barn på 10 år sedan tidigare. Jag älskar denna man, och jag har redan LOVAT honom att jag kommer ge honom ett barn senare när jag är klar med min utbildning! Så den saken är klar.
Men jag har funderat och funderat på sistone... Min första man som jag var gift med (men idag är vi skilda), han var även min försörjare, eftersom jag var så ung på den tiden o.s.v. Han var på det sättet så underbart snäll, och jag födde gärna fram en unge åt oss i skrik, blod & smärtor. Min nya kille som var 40+, han är absolut inte min försörjare och kommer aldrig att bli. Varför ska jag då lida igenom en förlossning på nytt om den nya mannen inte är lika ekonomiskt självuppoffrande som min första man var? Jag vill inte då heller vara självuppoffrande, om Ni hänger med i mitt tänkande. Jag tänker hyra in surrogatmamma åt oss! :)
Min konversation med min egna mamma:
På lördag, den 29:e, har jag och min kille dejt på kaffeterian. Han är från utlandet och vi pratar på engelska. Jag kommer säga något i stil med; "This will be a heavy conversation. Are you ready? Let's see if you really stand for equality, or if you just said that... ;) I want to have your baby one beautiful day, but I'm scared to death going through a childbirth, and therefor I want to use a surrogate-mother".
Kommer detta få honom att förstå? Eller borde jag säga detta på ett annat sätt? (Jag har redan bestämt mig! Jag vill inte diskutera, utan jag vill informera!)