• JosHed

Dålig i magen första tiden som gravid

Hej!

Någon mer som är fruktansvärt dålig i magen första tiden som gravid? Jag har haft diarré dagligen sen plusset, är i v.8 nu. Nu har jag även blivit förstoppad, bajsar inte på en dag och dagen efter rinner det (bokstavligen) ur mig. Vad kan jag göra för att hjälpa detta på traven?

• Svar på tråden Dålig i magen första tiden som gravid
  • Kvinna1989

Jag har haft diarre/lös mage sedan början.. är i vecka 24+1 nu och är de fortfarande, mest på morgonen dock. För mig har de väckt mycket tankar , speciellt i början för dom flesta pratar om förstoppning som gravid.

För mig har allt med bebisen hittils sett bra ut, de är väll de som är viktigast :) alla graviditeter är inviduella, har jag förstått på riktigt först senare om jag ska va ärlig.

Har inte pratat om detta på mvc , men eftersom allt sett bra ut så behövs de kanske inte (?).

Hur var din mage före graviditeten?

• JosHed
    Kvinna1989 skrev 2021-05-27 22:01:43 följande:

Jag har haft diarre/lös mage sedan början.. är i vecka 24+1 nu och är de fortfarande, mest på morgonen dock. För mig har de väckt mycket tankar , speciellt i början för dom flesta pratar om förstoppning som gravid.

För mig har allt med bebisen hittils sett bra ut, de är väll de som är viktigast :) alla graviditeter är inviduella, har jag förstått på riktigt först senare om jag ska va ärlig.

Har inte pratat om detta på mvc , men eftersom allt sett bra ut så behövs de kanske inte (?).

Hur var din mage före graviditeten?

Jag blir alltid dålig i magen när jag får mens så har tänkt att det är hormonellt. Men läste någonstans att diarré inte är hormonellt? Vilket jag tänker att min mage i så fall motbevisar xD jag är inte orolig för bebis, men börjar bli lite orolig kring vätskebrist, näringsbrist osv som man kan få när man har diarré länge. Eller om det har noll med grav att göra så borde jag ju sökt hjälpt för länge sen!
Svar på tråden Dålig i magen första tiden som gravid