Flytta - gemensam vårdnad
Har en son vv som är 12 år. Bor nu 3 minuters gångväg från hans skola och pappan bor 7 min ifrån. Vi bor i en liten ort/byhåla. Jag har träffat en ny som har två barn på 6 och 10, som bor på annan ort, 45 min bort från mig. Där har barnen också ca 5 min gångväg till skolan.
Vi vill så småningom flytta ihop såklart och har isåfall tänkt flytta till en ort som ligger mittemellan våra nuvarande bostadsorter, för att underlätta för barnens skolgång. Barnen skulle då få 25 min bilresa till respektive skolor. (Vi skulle skjutsa.) Nya orten ligger i grannkommunen till våra respektive nuvarande bostadsorter.
Jag har ingen aning om våra ex kommer godkänna detta, men OM de gör det så ska man ju skriva ett eget avtal kring detta, som Soc godkänner ?om det är för barnens bästa?. Men hur kan det nånsin vara för barnens bästa om de så bara flyttar 500 meter längre bort?
Skulle jag flytta inom min nuvarande kommun, till andra sidan huvudorten, skulle det också bli 25-30 min bilfärd för sonen till sin nuvarande skola, så därför känns avståndet till ?nya? orten överkomlig.
Han har en kompis han brukar umgås med, som bor 10 min bort med bil, går inte att gå hem till honom (vi bor lite på landet). Så det blir längre till kompisen men fortf bilfärd. Han har inga särskilda aktiviteter just nu (han har precis slutat med det han höll på med och ska fundera på nåt nytt att göra).
Så ja, min fråga är helt enkelt hur Soc nånsin kommer godkänna detta, då vi idag har bästa utgångsläget och bor nästan granne med hans skola??