Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

Dåligt resultat på KUB - oro och ångest

Bula2021 skrev 2021-07-09 14:38:26 följande:

Jag gjorde kub i onsdags. Fick resultatet 1/39 på trisomi 21 och 1/143 på både trisomi 13 och 18. Tror det var främst pga. nackspaltens mått och kanske min ålder? Är 36. Tror inte mina blodvärden var varken låga eller höga egentligen. Röker inte, måttlig alkohol, bra bmi.

Fick där och då en tid för läkarsamtal nästa vecka om vad nästa steg är. Jag uppfattade att fostervattensprov är nästa steg och att det är intill 100 procentigt svar. De gör detta direkt istället för att först göra nipt. Jag vill göra fostervattensprovet och fattar ju att det är 38/39 chans att det visar att allt ser bra ut, men känslan kvarstår hela tiden att kub hade kunnat vara så j-a mycket bättre, 1/2000 eller 1/20000.

Har gjort ivf efter flera års vanliga resultatlösa försök. Känner mig så otroligt ledsen och maktlös. Allt känns hopplöst och orättvist.

Så tråkigt, jag hoppas verkligen att det går bra för er <3. Jag har sett dem som fått 1/2 på DS men det har gått bra ändå så förhoppningsvis är det större chans att det går bra för er då.
Svar på tråden Dåligt resultat på KUB - oro och ångest