Tom Araya skrev 2021-07-13 22:33:33 följande:
Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
Men jag vill gärna bemöta den.
Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)
Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.
Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.
Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.
När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?
Debattartikeln är ett svar i drevet mot Kristersson efter han tagit sitt blad från munnen, många år för sent men ändå, modigt i dagens cancel culture samhälle. Och att han har rätt det vet nog de flesta även vår så kära regering. Sedan att etablissemangsvänstern åter igen sätter på sig offerkoftan och ska jämföra invandrare som faktiskt lyckats i Sverige med gruppen som helhet som är en katastrof för vårt land och ekonomi.
Sedan är det ju ganska självklart för den med iallafall lite begåvning att räkna ut att ökar folkmängden så ökar även behovet av personal i offentlig sektor (vård, skola mm) och i andra serviceyrken som buss, taxi, restaurang, handel mm.
Hade vi inte haft den största befolkningsökningen i världen per capita de senaste 10-20 åren så hade vi inte behövt den extra arbetskraften i dessa yrken heller. Och så hade förmodligen haft en bättre och jämnare kvalitet på vår välfärd. Så enkelt är det med det.
Sedan tror jag innerst inne att Kristerssons uttalande är noga framvägt för att få opinion och dra till sig fler väljare. Faktan har han förmodligen suttit på sedan Reinfeldts dagar.