• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • FannyN

Det är klart att invandringen är en tillgång. Hemtjänsten skulle inte ha klarat sig tex utan den. Likaså tandvården. Det är inte alla som kommer som springer och skjuter precis som vissa verkar tro.

• Anonym (Anonym)

Själv är invandrare och tycker att invandring HAR blivit belastning senaste 5år med tanke på skjutningar och krimimnalitet som går inte att STOPPA längre oavsett vilket åtgärder kommer att tas i framöver och vilka partier kommer att leda Sverige!

Med stor respekt för alla invandrare som jobbar hård, kämpa och slitar sig för att skaffa bättre liv, det finns tyvärr misslyckande invandrare individer som förstörde hela bilden

• KillBill
    Anonym (Anonym) skrev 2021-07-14 22:50:09 följande:

Själv är invandrare och tycker att invandring HAR blivit belastning senaste 5år med tanke på skjutningar och krimimnalitet som går inte att STOPPA längre oavsett vilket åtgärder kommer att tas i framöver och vilka partier kommer att leda Sverige!

Med stor respekt för alla invandrare som jobbar hård, kämpa och slitar sig för att skaffa bättre liv, det finns tyvärr misslyckande invandrare individer som förstörde hela bilden

Den svenska asylinvandringen är nere på den lägsta nivån på 20 år och uppgår hittills i år (januari-juni) bara till ca 20% av det totala antalet beviljade uppehållstillstånd. Nästan 80% kommer till Sverige för att de har fått ett arbete eller för att de ska studera.  På vilket sätt skulle denna invandring vara en belastning?

Jag kan i och för sig anse att det är vansinnigt att M och KD bidrog till att Sverige fick världens mest generösa regler för arbetskraftsinvandring men jag ser inte de som kommer hit som en belastning utan min kritik mot detta är att en stor del av dessa människor (de som är lågutbildade) utnyttjas av skrupelfria arbetsgivare. Jag anser också att Sverige borde vara restriktiva när det gäller arbetskraftinvandring av lågkvalificerad arbetskraft så länge som vi har så stor arbetslöshet  som vi har nu. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Absolut)

Det är en belastning 675000 bidragstagare av utländsk härkomst behövs mer fakta
    Vi skulle stoppat våra gränser det som började i början av 2013 .
    Jämför man tex bidragstagare med övriga  Nordiska länder som. inte alls ligger på våra nivåer Danmark,Norge,Finland,Island x4 så illa är det.

??Vi har tyvärr ingen metod heller för att få ordning på problemet då dom som kommit hit är Många ggr så dåligt utbildade att dom börjar grundskolan och knappast lär bli något vi kan räkna in som skattebetalare i framtiden.
    Så ni som är födda på 60talet och framåt har en tuff framtid då kassakistan för pensioner tex är lika tomma som antalet besökare i våra kyrkor idag.

??Det fanns ett part som hela tiden varnat för denna utveckling men kallats för rasister av etablissemanget dvs de övriga partierna idag är deras politik kopierad rakt av och man försöker bevisa att vi tar avstånd från fortsatt invandring .
    ?Humbug skulle jag säga så min röst kommer för första gången gå till ett parti som vill landet väl som vågar säga sanningen även om etablissemanget hånat dom.

• KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 09:59:21 följande:

Det är en belastning 675000 bidragstagare av utländsk härkomst behövs mer fakta
    Vi skulle stoppat våra gränser det som började i början av 2013 .
    Jämför man tex bidragstagare med övriga  Nordiska länder som. inte alls ligger på våra nivåer Danmark,Norge,Finland,Island x4 så illa är det.

??Vi har tyvärr ingen metod heller för att få ordning på problemet då dom som kommit hit är Många ggr så dåligt utbildade att dom börjar grundskolan och knappast lär bli något vi kan räkna in som skattebetalare i framtiden.
    Så ni som är födda på 60talet och framåt har en tuff framtid då kassakistan för pensioner tex är lika tomma som antalet besökare i våra kyrkor idag.

??Det fanns ett part som hela tiden varnat för denna utveckling men kallats för rasister av etablissemanget dvs de övriga partierna idag är deras politik kopierad rakt av och man försöker bevisa att vi tar avstånd från fortsatt invandring .
    ?Humbug skulle jag säga så min röst kommer för första gången gå till ett parti som vill landet väl som vågar säga sanningen även om etablissemanget hånat dom.

Var kommer dina fakta ifrån? vad menar du med "behövs mer fakta"? har du klippt in något i ditt inlägg som inte var färdigt?

Fakta är att andelen i Sverige som lever med försörjningsstöd är ungefär lika stort idag som för drygt 30 år sedan dvs innan den stora ökningen av invandringen till Sverige.

• Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-15 09:27:07 följande:

Den svenska asylinvandringen är nere på den lägsta nivån på 20 år och uppgår hittills i år (januari-juni) bara till ca 20% av det totala antalet beviljade uppehållstillstånd. Nästan 80% kommer till Sverige för att de har fått ett arbete eller för att de ska studera.  På vilket sätt skulle denna invandring vara en belastning?

Jag kan i och för sig anse att det är vansinnigt att M och KD bidrog till att Sverige fick världens mest generösa regler för arbetskraftsinvandring men jag ser inte de som kommer hit som en belastning utan min kritik mot detta är att en stor del av dessa människor (de som är lågutbildade) utnyttjas av skrupelfria arbetsgivare. Jag anser också att Sverige borde vara restriktiva när det gäller arbetskraftinvandring av lågkvalificerad arbetskraft så länge som vi har så stor arbetslöshet  som vi har nu. 

Gå inte på denna fint snälla ni som läser dessa inlägg vi har fortfarande högst invandring i Norden och inte ens om Finland.Norge,Danmark räknas som ett land så kommer dom över våra nivåer 
    Ett totalstopp nu borde vara självklart eller att dom som kommer hit kan visa att dom klara sig ekonomiskt själva utan att vara bidragstagare så dom välkomna men tyvärr lär inte detta ske inom iaf 1år ca sunt förnuft har försvunnit från landet helt enkelt med nuvarande regering
  • KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 10:09:17 följande:
    Gå inte på denna fint snälla ni som läser dessa inlägg vi har fortfarande högst invandring i Norden och inte ens om Finland.Norge,Danmark räknas som ett land så kommer dom över våra nivåer 
    Ett totalstopp nu borde vara självklart eller att dom som kommer hit kan visa att dom klara sig ekonomiskt själva utan att vara bidragstagare så dom välkomna men tyvärr lär inte detta ske inom iaf 1år ca sunt förnuft har försvunnit från landet helt enkelt med nuvarande regering
    Ok, vad stämmer inte i mitt inlägg? Om du inte kan påvisa fel är det snarare dig som man inte ska lyssna på. 
  • Anonym (Absolut)
    KillBill skrev 2021-07-15 10:11:52 följande:
    Ok, vad stämmer inte i mitt inlägg? Om du inte kan påvisa fel är det snarare dig som man inte ska lyssna på. 
    Fråga dig istället vad mitt svar betyder så hittar du det?
  • Anonym (Absolut)

Förstår inte att det kan vara så svårt att se utvecklingen och erkänna problemet idag börjar man dagen med att läsa om ett nytt mord i tidningen för övrigt högst i Europa hippie vi leder någonting, alla ni som bor i problemområden som får denna skit jag lider med er och önskar de etablerade partiernas folk 1 veckas straffkommendering till er som nattvandrare  , ni som nappt får pension för dagen längre, en sjukvård som går på knäna och inte bara för Corona, skolan som förr var bäst i världen ligger nu så dåligt till att våra elever inte kan skriva eller prata svenska när dom går ut skolan , vi får fuska med pisa resultaten och inte räkna med invandrare pga deras dåliga resultat och inte ens med medvetet fusk kommer vi ifatt 

• KillBill
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-15 10:16:31 följande:
    Fråga dig istället vad mitt svar betyder så hittar du det?
    I ditt inlägg specifiserar du inte vad som är fel i mitt inlägg så var god att svara på frågan. 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?