Så obekväm av den nya frun+son
Hej! Jag är en ung vuxen kvinna. Min pappa har en ny fru sen några år. Inte träffat dem så mycket för har bott utomlands bara hälsat på ibland men nu flyttat hem igen och vill såklart umgås med min farsa och hans nya familj(hon har en son) och lära känna dem bättre. Men jag tycker det är så jobbigt.
Hennes son styr allt. Han får utbrott när han inte får spela dator. han vägrar äta, han dricker inte ens vatten så hans mamma får truga i honom allt och tjata på honom. Hade hon inte tjatat på honom hade han spelat dator dygnet runt skitit i sömn, mat och vatten. Detta verkar vara fruktansvärt jobbigt för mamman och hon blir spänd och tar ut ilska över min pappa och det ligger spänning i luften. Min pappa har mycket fokus på att undvika konflikter.
Han har inte tid med annat än att försöka parera slitningar mellan sonen och mamman.
När vi är iväg och hälsar på några släktingar (jag+pappa+frun+son) då klänger han på sin mamma. Han vill ligga och mysa och kramas med henne när de har badkläder när vi är på stranden. Jag trodde inte mina ögon!
Sen på kvällen så kräver han att få sova i samma dubbelsäng som sin mamma i gästrummet. Min pappa får ta extrasängen i ett annat rum. Tror alla blev förvånade när han krävde det men våran släkt höll god min såklart. Tycker bara det är så konstigt att mamman går med på det?
han klänger på henne och kräver närhet som ett litet barn, vill sitta och smeka henne och bli smekt på ryggen o armarna tillbaks, och inte "i smyg" utan inför människor som han inte känner innan. Han är sen i utvecklingen men när man vet om att han gått ut grunskolan blir det helt bisarrt!
Samtidigt är han elak mot sin mamma och kan säga jättetaskiga grejer, kräver svindyra presenter och blir arg om han inte får vad han "beställt"...
Detta gör mig så irriterad. Har försökt köpa läget men kan inte hjälpa att jag blir så trött på situationen när jag anstränger mig och reser långt och bara skulle vilja ha trevligt med min pappa och helst det som ju är hans nya familj nu också men det går ju inte.
Vad är det för fel? Kommer det bli bättre?