Anonym (Trissan) skrev 2021-07-22 21:39:52 följande:
Väntade nr 3 som tyvärr på ultraljud visade att hjärtslag saknades.. Fick göra en abort.
Var i vecka 12 och det är nu en vecka sen jag gjorde aborten.
Men min fråga, hur gjorde ni andra efter och hur gick det?
Läkaren sa att jag borde vänta tills jag haft en mens innan jag blir gravid igen, vilket låter vettigt, är heller inte redo på en gång då jag både är ledsen och rädd.
Men ni Andra väntade ni mer än en mens? Vad är att föredra, tänker om det finns risk för ännu ett missfall vid för tät graviditet?
Har ni kunnat bli gravid igen efteråt? Tog de längre tid än innan?
Är det många av er som fått missfall igen efteråt?
Jag har aldrig tidigare haft missfall, jag har två friska barn som graviditeterna var helt "normala" på.
Så tråkigt att höra att vi är i samma sits :( Fick konstaterat MA i förra veckan och genomgick/genomgår behandlingen just nu (började blöda i onsdags med hjälp av Cytotec).
När jag pratade med BM innan aborten sa hon att det var okej att försöka igen direkt och att det inte var någon risk med det, bara man har slutat blöda. Men jag ser att många har fått andra direktiv, så är som du lite fundersam. Min man och jag vill gärna försöka igen direkt, men jag vill samtidigt absolut inte gå igenom detta igen, så att vänta på mensen kanske är värt det för att få bort lite av oron, om inte annat.
Jag ska i alla fall på efterkontroll om 10 dagar, och håller tummarna extra hårt för att allt har kommit ut (är rätt osäker, eftersom jag bara blödde mycket första dagen).
Hoppas du känner dig bättre snart. Själv känner jag att det går ganska mycket upp och ner, men det kändes absolut värst innan behandlingen påbörjats. Men jag räknar med att det bog kommer bakslag igen, eftersom det bara gått en vecka sedan beskedet för mig. Skickar lite värme härifrån, det är en tuff sak att gå igenom <3