Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Hej Alla,
även jag hoppar in här, denna månaden blir sjätte försöket för mig och min man. Jag är 30 år och han 37år och vi båda har två barn var sedan tidigare så detta skulle då bli de femte barnet i barnaskaran men vårt första gemensamma.
Jag har tidigare haft de lite trögt att bli gravid då jag har ganska kort lutealfas ca 11-12 dagar, fått endel tidiga plus som sedan försvinner och sen dyker mensen upp. Från och med denna månaden kör jag på lite kosttillskott för att boosta och se vad som kan tänkas hända, dels rosenrot och sedan även membrasin som jag hoppas ska hjälpa mina slemhinnor. Står dock i valet och kvalet om jag ska testa progresteronkräm denna månad också för att öka chanserna ytterligare.
Tänker även börja ta tag lite i vikten nu till hösten för att öka chanserna ytterligare , är rätt så överviktig men behöver väl kanske tappa 5kg för att komma ner i vikten jag brukar ha när jag kan bli gravid.
Nu väntar ägglossning här i dagarna så det ska bli spännande att se när den glada gubben dyker upp på testet, håller tummarna för alla här inne!