• Willow89

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Tycker det är jätteavstressande att se den här listan där flera av er är min ålder! Jag har haft lite ålderspanik senaste månaderna då fler och fler bekanta i mitt Facebook-flöde skaffar barn och de flesta är betydligt yngre än mig! Innerst inne vet jag ju att det är helt normalt att få sitt första barn runt 32, men jag kan liksom inte hjälpa att det känns som att tiden bara rinner iväg. Är så trött på mig själv att jag jämför mig så mycket med andra!

Något helt annat, imorgon är min ÄL-period över enligt min app. Det är femte månaden jag går runt och funderar på om det ska bli nåt!? De här två veckorna fram till mensen är så otroligt utdragna och långa. :( 

• Willow89
    hurtänktedunu skrev 2021-08-16 17:11:38 följande:

Ja dom där veckorna är så sega. Plussade på första försöket nu i somras men fick plus redan en vecka innan bim men nu väntar jag ut missfallet och gud så segt det är. Nu måste man ju liksom vänta i alla fall 2 veckor på ägglossning om den kommer som den ska. All denna väntan är så sjukt seg. Hoppas det går bra för dig nu och att du får ditt plus.

Din ålder är absolut inget konstigt för första barnet.

Försöker hålla mig sysselsatt med allt möjligt för att få tiden att gå, om jag sitter still blir jag ju galen!

Tack, så lugnande och hoppas på samma för dig! :)
  • Willow89
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-16 18:43:11 följande:

Jag har också noja över att bli äldre och att jag vill ha barn snart osv. Men jag försöker tänka att börjar man vid 30 eller lite över så kan man man ju faktiskt få hjälp efter att ha försökt ett år. Ivf brukar vara väldigt lönsamt så som jag förstår det. Tänker att jag borde ha åtminstone åtta år på mig, kanske t.o.m tio på att lösa det och åtminstone få ett barn. Detta tänker jag när jag är förnuftig, men oftast är jag inte det. Istället brukar tankarna rusa och jag tänker ?tänk om jag är infertil, tänk om min sambo är det? ?tänk om det tar jättelång tid? ?varför började vi inte tidigare?? och ?jag vill bli gravid nuuu!? :D

Håller tummarna för er nu iaf! Femte gången gillt! :)

Jaaa när jag har sitt förstånd kan jag tänka så också, men oftast tänker jag att mina ägg sinar dag för dag! Och som du säger, även om det inte är något "fel" på mig, tänk om min sambo är infertil?! Vem vet liksom!

Sen står det ju att det tar i snitt sju månader att bli gravid. Är inne på min femte bara. Och räknar från i april när min mens kom tillbaka efter flera år med minipiller, så inte ens säker på att jag hade ÄL då! Sen var det inte heller så jätteorganiserat de första två månaderna, så inte konstigt om det inte tog då.

Nåja, får veta om ett par veckor när jag har BIM om det tog sig eller inte! Annars bara på det igen! :)
  • Willow89
    toughshit skrev 2021-08-18 20:26:06 följande:

Så konstigt.. Hade ju mensvärk i förrgår och har väntat mig att mensen skulle kommit typ igår eller idag. Inte ett spår av den ännu... Vill inte att det ska ta så lång tid! :O

Jag är så otålig

Vågar knappt svara något för vill inte ge falska förhoppningar eller så, men det kanske inte var mensvärk utan något annat? Du får gärna hålla oss uppdaterade! 
  • Willow89

5 dagar till BIM, känner absolut ingenting mer än spända bröst, som jag alltid har innan mens.

Kommer säkert inte bli något den här månaden heller, HATAR att vänta såhär! Vet att det är helt normalt med fem försök men känns som jag aldrig kommer bli gravid, har typ gett upp hoppet. Tappat all matlust pga "dåliga nerver" (älskar mat i vanliga fall...).

Och min kille vill fortsätta ligga, han skulle kunna gå all in varje dag, men jag tappar totalt lusten när jag vet att ÄL är över. Känner mig taskig typ, fast han såklart inte blir sur eller nåt sånt. Det ligger mer på mig, typ att jag "borde" vara mer sugen men känner mig istället bara rastlös och orolig. Säg inte att jag är heeelt ensam om detta? Och huuuur ska jag hitta någon slags glöd dessa dagar!?

• Willow89
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-24 09:31:16 följande:
    Är det någon här i tråden som nojar över att väga sig hos barnmorskan sen när det väl blivit en graviditet? Jag väger 5 kg för mycket enligt BMI (har gått ner två på lite mindre än en månad så jag jobbar på det) och jag tycker det är lite jobbigt. Min sambo vet inte min vikt och jag vill inte att han ska höra den. Jag blir orolig att barnmorskan ska säga något taskigt, för har läst skräckhistorier här på familjeliv. Det med vikt har varit jobbigt för mig genom livet, jag har när jag varit yngre haft någon typ av ätstörning och varit underviktig. Jag ser faktiskt inte tjock ut nu (inte smal heller) så tycker vikten är lite missvisande. Har framförallt fett på höfter, rumla och lår.
    Jag har gått upp en hel del under pandemin, vill inte ens väga mig. Ligger kanske precis på gränsen till för högt BMI, möjligen 5 kg över som du gör. Har varit smal hela mitt liv så känns inte alls bra att jag gått upp just inför att bli gravid... men har också en skada som gör att jag inte kan gymma som jag brukar. Blir mycket promenader dock, ska försöka öka min aktivitet från och med nu!

Är väl inte rädd att de ska säga något elakt egentligen, jag vet också att bekanta till mig fått hjälp av dietist genom barnmorskan och de har inte ens varit stora i mitt tycke. Det går ju också att se som en positiv grej om man nu vill gå ner i vikt! Men har också haft en ätstörning i unga år och vill därför inte att viktnedgång ska bli något centralt i livet igen. Det är blandade känslor där för mig.

Tycker du ska vara stolt att du nu är på väg ner, om det är ett mål för dig! Heja!
  • Willow89
    chouette skrev 2021-08-24 14:55:22 följande:

Alltså jag vet inte varför men jag har en stark magkänsla av att jag är gravid. Hoppas, hoppas nu att det stämmer för annars lär jag känna mig ganska nedslagen inför BIM nästa månad om jag känner samma sak. Kan testa först på fredag eller som allra tidigast kanske på torsdag. Hoppas!

Ååååh hoppas också! Så spännande!!
  • Willow89
    chouette skrev 2021-08-24 15:35:14 följande:
    Jaa! Men vore ju så trist om det inte stämmer. Vågar inte säga något om min magkänsla till sambon för han tycker nog redan att jag är lite väl fixerad på allt som har med graviditet att göra Obestämd
    Tur att du har oss att skriva till då Skrattande Men förstår verkligen att du skulle bli besviken. Isf får du trösta dig med att det inte händer på första försöket så ofta. Om jag inte läser fel har du ett barn sen innan, hur många försök tog det då, om det är okej att fråga? :)
  • Willow89
    Värphönan skrev 2021-08-24 19:14:33 följande:

26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)

26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)

28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet)

29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)

1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)

3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)

4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)

5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)

7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)

7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)

31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)

9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)

11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet

??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barne

Wow, stort grattis!! Så glad för din skull!
  • Willow89
    Sheltie skrev 2021-08-26 07:40:43 följande:

Tog ett digitalt test imorse och har tydligen plussat?! 

BIM-lista

26/8 bez (31 år 1:a försöket, 1:a barnet)26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet)26/8 Flizz (30 år, 6:e försöket, 3:dje barnet)28/8 Värphönan (36 år, 9:e försöket, 1 mf 1 ma, andra barnet) PLUSSAT29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT29/8 Willow89 (32 år, femte försöket med första barnet)1/9 Jenek18 (30 år, första försöket med första barnet)3/9 Mangosmoothien (28 år, 1a försöket, 1a barnet)4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet)4/9 Lövsångerskan (30 år, första försöket med första barnet)5/9 L0uis3 (28 år, försökt i 3 år med första barnet)6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet)7/9 aann (28 år, 6:e försöket, första barnet)7/9 knyttets (25 år, andra försöket, första barnet)31/8 chouette (32 år, första försöket, andra barnet)9/9 Junii91 (30 år, andra försöket, första barnet)11/9 beckizen (27 år, andra försöket med första barnet)14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet)16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet)16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)?/9 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet)19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)7/10 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)?/? Wave mother (37 år, första försöket efter ma, första barnet??/?? toughshit (28 år, första försöket, andra barnet)?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

Nämen grattis!! :D Blir så glad för alla som plussar!

Åååh vi har BIM samma dag, vågar inte testa mig för tidigt och bara bli besviken igen :( Väntar på mensen så slipper jag slösa stickor heh
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?