• Sheltie

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

slo92 skrev 2021-08-26 07:43:31 följande:
    Åh stort grattis!!
    Essie0 skrev 2021-08-26 07:56:25 följande:
    Åh stort grattis, vad roligt!
    chouette skrev 2021-08-26 08:42:38 följande:
    Grattis!!!
    Beckizen skrev 2021-08-26 08:23:19 följande:
    Grattis!! :D så roligt när det kommer massa plus här i forumet. :))
    Junii91 skrev 2021-08-26 08:01:42 följande:
    Åhh grattis!! Vad roligt :D
    Essie0 skrev 2021-08-26 07:56:25 följande:
    Åh stort grattis, vad roligt!
    Tusen tack allihopa <3 Känns så himla sjukt att det tog sig denna månaden? Nu ska lilla fröet bara stanna också! 
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-26 08:09:57 följande:
    Åh stort grattis! :) hade du några symtom?
    Taaack!! :D Hade en del olika symtom. Det tidigaste var att det "värkte" i livmodern till och från sedan tre dagar efter äl och som pågår fortfarande om än kanske lite oftare nu...  i fredags förra veckan så vaknade jag med extremt torra läppar som fortfarande inte har släppt. Sedan början av denna veckan har brösten börjat svullna och vara känsliga. Jag brukar få lite svullna bröst inför mens men inte 1 veckan innan och såhär mycket! 
  • Sheltie

Tycker mig också kunna se något svagt på de bilder som är mer gula! Har du testat något idag? 

chouette skrev 2021-08-26 08:54:40 följande:

Jag tog ett gravtest igårkväll (ÄL+7/8)och tyckte mig se något svagt, svagt, svagt. Men tror kanske det kan ha varit ett spökstreck :( Såhär såg det ut:

• Sheltie
    Bez skrev 2021-08-26 09:14:05 följande:
    Åh grattis!!!
    Willow89 skrev 2021-08-26 10:13:03 följande:
    Nämen grattis!! :D Blir så glad för alla som plussar!

Åååh vi har BIM samma dag, vågar inte testa mig för tidigt och bara bli besviken igen :( Väntar på mensen så slipper jag slösa stickor heh
    Tack snälla <3 
    Jag hade inte heller testat mig om jag inte hade känt av alla dessa symtom. Hur känner du dig? 
  • Sheltie
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-27 07:05:25 följande:

God morgon!

Vill börja med att säga att jag känner att jag skrev ett dumt inlägg tidigare som kan ha framstått som okänsligt, eller mest barnsligt. Ber om ursäkt för det, särskilt om någon blev illa till mods. Ibland hoppar det liksom grodor ur mig.

Sen undrar jag vad ni har för erfarenheter av tetslagrets testa tidigt stickor? De ska kunna visa positivt väldigt tidigt har jag hört. Beställde ett 10-pack av dem.

Jag tog inte illa vid mig, utan kunde känna igen mig lite i känslorna för liknande hade jag vid första cykeln som vi försökte. Man är orolig och nojar sig att det inte kommer gå och att det ska ta väldigt lång tid att få ett barn och för mig har längtan efter ett barn funnits där långt innan vi ens började försöka så i mitt huvud har hela barn-situationen pågått mycket längre än vad den egentligen har. Samt så gick jag all-in med tester och allt redan första månaden just pga den stora längtan och oron att det skulle vara något fel. 

Nu har jag haft turen att plussat redan på andra försöket, men det är ingen garanti på att det kommer gå hela vägen. 

Ville egentligen bara säga att dina känslor och tankar är inte ovanliga att ha och du är inte ensam <3 
  • Sheltie
    SecretFlower skrev 2021-08-27 11:01:11 följande:
    Uppdaterar listan då även det digitala testet bekräftade det Hjärta
    Hade glömt hur extrem den här tröttheten är. Tur att man jobbar hemmifrån och kan lägga sig och vila emellan.

Håller tummarna för er andra.
    Grattis till ditt plus!! :D 
  • Sheltie
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-27 11:33:28 följande:
    Skönt att du inte heller blev illa till mods! Det är precis samma här att min barnlängtan funnits väldigt länge. Först hade jag inte rätt partner att skaffa barn med och sen när jag hittade rätt så var jag 28 och vi var ju ändå tvungna att lära känna varandra först och så där. Men jag kände att det liksom började bli bråttom att åtminstone börja försöka. Min sambo var inte lika stressad över det, eller ja inte stressad alls, så jag har fått vänta in honom. Dessutom var det lite annat som behövde ordnas också för att vi rent praktiskt skulle våga börja sätta igång, sälja en lägenhet bl.a. Och covid försenade också planerna lite grann. Skönt att äntligen vara vaccinerad!

Hur som helst, hoppas att jag också ska få till en graviditet snabbt :) och det hoppas jag för alla här så klart! Hur känner du dig nu när du äntligen har det lilla fröet där inne? Klart det inte finns några garantier, men tror att man ska försöka tänka lite positivt också. Eller jag vet inte, jag skulle nog bli galen om jag bara tänkte att det inte skulle gå vägen. Samtligt ska man kanske vara beredd. Jättesvårt. Men enligt statistiken så leder 1 av 4 graviditeter till tidiga missfall, så är det 3 av 4 som inte gör det och det är ändå rätt bra odds :)
    Förstår dig precis! Det är ju så mycket annat runt om kring som man gärna vill ska vara på plats innan man känner sig redo att försöka skaffa barn. Att vara fullt vaccinerad innan försöken var också en prioritet för mig. 

Håller verkligen tummarna för dig och alla här inne att ni också snart ska få ett plus! 
    Det känns ganska overkligt fortfarande och har nog egentligen inte riktigt smält det än. Jag försöker tänka optimistiskt kring det hela och har redan börjat planera hur man ska berätta det för de nära och kära haha. Medan sambon är lite mer orolig av sig att det inte ska gå vägen eftersom han vet hur ledsen jag kommer bli om det skulle hända. Men självklart är han också jätteglad, det var till och med han som sa åt mig att boka tid för inskrivning haha :D
  • Sheltie
    Kiwikiwi skrev 2021-08-28 18:12:58 följande:

Hej allihop,

Kanske jag som är lite uttråkad denna regniga lördag men tänkte ändå att de vore kul att "lära känna" varandra lite här inne, eftersom många av oss är aktiva i tråden vore de kul att veta lite mer om er (som vill dela med er).

Jag bor i Stockholm, är 31 år och min sambo är lika gammal. Vi har varit tillsammans i 7 år och sambos sen 2015. Vi jobbar idag inom IT båda två, har precis flyttat till en större lägenhet som vi helrenoverat. Jag har 2 syskon som inte har barn än (så lite speciellt att förhoppningsvis få vara först i den mening att mina syskon båda är singlar och att jag hoppas att vi snart kan få plus). Min mamma är väldigt barnkär och jag längtar efter att få berätta att hon ska bli mormor, jag och pappa skulle säkert få en bättre kontakt med. Har en hund tillsammans med mamma och älskar och värnar väldigt mycket om djur, speciellt hundar. Vill inte vara för långrandig här så de var allt om mig :)

Kul idé!! :) 

Jag bor i Uppsala, är 25 år och sambon min är 28. Vi har också varit tillsammans i 4,5 år och varit sambos i 4 år. Vi båda jobbar inom vården, fast inom olika områden. Sedan så har vi, för inte så längesedan, köpt en lägenhet som vi ska flytta till i slutet av året :D 
  • Sheltie
    Sheltie skrev 2021-08-28 19:21:14 följande:
    Kul idé!! :) 

Jag bor i Uppsala, är 25 år och sambon min är 28. Vi har också varit tillsammans i 4,5 år och varit sambos i 4 år. Vi båda jobbar inom vården, fast inom olika områden. Sedan så har vi, för inte så längesedan, köpt en lägenhet som vi ska flytta till i slutet av året :D 
    Glömde att nämna att vi har en liten vovve också hahaSkäms
  • Sheltie

Ser helt klart och tydligt ett sträck och ungefär så såg en av de första testen ut för mig :D 

chouette skrev 2021-08-30 08:01:58 följande:

Såhär ser dagens sticka ut. Starkare än igår!

• Sheltie
    chouette skrev 2021-08-31 08:09:33 följande:
    STORT GRATTIS!
    ÅH VAD KUL!! GRATTIS!! 
  • Sheltie
    Meemelie skrev 2021-09-08 06:43:13 följande:
    Gårdagens positiva test visade sig stämma trots att det passerat bäst före datum!
    GRATTIS!! :D 
  • Sheltie
    Essie0 skrev 2021-09-08 11:53:04 följande:

Vad roligt att det är fler som plussar i tråden! Stort grattis!!

Själv vet jag inte riktigt BIM men jag gissar att det kan vara de närmsta dagarna alternativt framåt helgen. Jag har haft ont i magen och varit jättesvullen så har tänkt att det kanske blivit något ändå? Tog ett test nu precis för det känns verkligen knepigt och kanske ser ett svaaagt streck? Vågar nästan inte tro på det och tänker att det kan vara ett spökstreck? Ska testa igen imorgon när jag vaknar och kanske även köpa ett CB test. Testade med RFSU testa ofta nu. Någon som har erfarenheter av att testa innan BIM med RFSU testa ofta?

Jag använde mig också av testa ofta innan BIM mest för att det var den enda sortens grav-test jag hade hemma utöver ett digitalt. Tog det första RFSU-testet på BIM-4 och kunde se en knappt synlig skugga, men ändå något som var där om man tittade väldigt noga. Testade sedan igen BIM-3 med samma testsort och då var det ett svagt synligt sträck, så pass synligt att man inte behövde anstränga sig för att se det. Först då vågade jag ta det digitala som bekräftade allting!! Så tycker du ska prova och ta ett nytt imorgonbitti :D 
  • Sheltie
    Essie0 skrev 2021-09-08 12:35:34 följande:
    Åh det gör mig försiktigt positiv! Tack för att du delar med dig :) då ska jag definitivt köpa ett digitalt idag för att kunna testa imorgon bitti!
    Gör det, håller tummarna för dig!! :D 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?