• Willow89

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Min sambo har sagt att han skaffar barn när jag vill (eftersom jag är lite äldre och klockan tickar), men tycker inte han känts redo och jag har undrat vad han egentligen vill. Liksom, gör han det för min skull enbart?

Men idag sa han att han vi kommer få en familj en dag och att jag inte ska oroa mig. Sen sa han att han vill ha två barn (alltid trott att han vara vill ha ett), att det kommer bli mysigt och att han såg fram emot det! Det var så fint att höra att vi är på samma ställe nu.

• Willow89

Tog mitt första ÄL-test idag, helt övertygad om att det skulle vara negativt Hade rätt! Så bara att fortsätta prova tills det förhoppningsvis blir glad gubbe. :)

Dock var det skönt på ett sätt, då migränen inte vill ge med sig, har bara sovit idag och känner mig ungefär överkörd av en ångvält. Slipper jag pressa mig till att ligga när jag egentligen inte orkar!

• Willow89
    Meemelie skrev 2021-09-08 06:43:13 följande:

Gårdagens positiva test visade sig stämma trots att det passerat bäst före datum!

Stooort grattis :D
  • Willow89
    Värphönan skrev 2021-09-08 19:23:31 följande:

Är det clearblues digitala rosa du använder då? :)

Japp! Får se om de är nåt att ha. :)
  • Willow89

Förstår ingenting! Enligt appen ska ÄL vara imorgon, jag brukar få flytningar och ont i magen dagarna innan men känner absolut ingenting och inte ens lite flytningar. Vad är det som händer med mig!? Börjar nästan undra om jag ens för ÄL den här månaden. Skulle i så fall vara första som jag vet om. :(

• Willow89
    Summertime skrev 2021-09-09 20:41:03 följande:

Jag hade inga flygningar alls typ denna ägglossning men gjorde ÄL test som var positivt så det där kan nog variera väldigt mycket!

Okej låter lovande! Hoppas det stämmer för mig också. Tack för svar!
  • Willow89
    Jenek18 skrev 2021-09-09 20:46:15 följande:

Säkert bara någon dag försenat. ÄL kommer komma! Vilken cykeldag är du på?

Idag var det 14 så känns segt... men kroppen har ju fortfarande ett par dagar på sig. Tack för pepp!
  • Willow89

Jag är så taggad, idag fick jag äntligen glad gubbe på ÄL-testet!! Efter en vecka med riktigt, riktigt kraftig migrän och att må allmänt SKIT hände det!

Fortsatte ta ÄL-test dagligen, fast min app beräknade att jag skulle fått det i fredags. Gjorde det enbart för att flera av er skrev att den nog är sen, så tack för den här gruppen! Är så lycklig, trodde inte jag skulle få ÄL den här månaden och undrade om nåt var fel!

Borde börjat med dessa test för länge sen, efter att ha "litat" på en app i flera månader!?

• Willow89
    Hejsan91hejsan skrev 2021-09-13 19:20:54 följande:

Ååh såå glad vill typ gråta ! Hade nästan gett uppp!! 4e försöket efter mitt ma i våras. Äntligen händer det ! Första barnet, hoppas på bättre lycka denna gång, i så fall blev bebis till på 30års-festen . Håller tummarna ! Lägger till mig på listan snart :))

Massa grattis :D
  • Willow89
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-14 06:30:39 följande:

Skönt med glad gubbe! :) Vilken sorts clearblue använder du? Jag har de som först visar en smiley som blinkar och sen får en fast smiley. Har blinkande nu. Använder samtidigt testlagrets stickor, men där är knappt synbara streck. Dock förstår jag att när det är blinkande så är det inte helt dags än. Blir ändå nojig att något ska vara fel. Varit så stressad på sistone, rädd att det ska påverka fertiliteten negativt. Det gör mig ledsen :/

Jag har de rosa som visar mina två mest fertila dagar! :) Provade i typ 5-6 dagar innan jag fick gubbe. Vet att de är ganska dyra men blir stressad av de med sträck! Men alla är ju olika.

Tror inte du behöver oroa dig för stress, den blir nog fast snart ska du se :D Hade exakt samma tankar som du.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?