• Junii91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2021-12-01 15:41:03 följande:

Då har man ägglossning nästa vecka. Blir både taggad men också nervös/orolig när de är så många nu som har plussat. Detta blir sjätte försöket med 1 tidigt missfall i september. Så hoppas de blir ett plus i december. Hoppas på tredje gången gilt en andra gång.

Jag känner som du. Har också ägglossning nästa vecka, troligen tisdag. Är så himla glad för alla som plussat! Men man känner ju också lite besvikelse och stress då jag inte gjort det än. Vet det är normalt att det kan ta 1 år men är så jobbigt att vänta på något som kanske inte ens är möjligt men försöker hålla hoppet uppe. Känns skönt att du skriver dina känslor, det fick mig att känna mig mindre ensam som inte plussat.

Och grattis till alla er som plussat!!<3 Gläds så mycket med er. Hoppas det kommer gå fint för er alla!

(Har varit dålig på att skriva här inne. Men läser så ofta jag orkar. Livet är tufft just nu. Fick nämligen besked att min mamma fått cancer... sorgen jag känner finns det inte ord för. Och att försöka ha bebisverkstad i denna sorg.. Ja jag vet inte hur det ska gå. Livets kontraster alltså.)
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-01 19:28:35 följande:

Så tråkigt att höra om din mamma <3 jag skulle nog gå under om min mamma fick det beskedet. Kan tänka mig det är svårt att tänka på barn och framtiden då.

Men det är skönt att höra jag inte är ensammen att inte plussa. Jag ska ha ägglossning på fredag nästa vecka. Så ett tag kvar. Ska ha BIM 23/12 så får hoppas på ett plus då.

Tack fina du för omtanken<3 Ja går inte förklara hur det känns, jag är nog fortfarande i chock. Samtidigt får det mig att önska att att jag får ett plus ännu mer snart så att hon kommer få träffa sitt barnbarn. Eller iaf veta att jag blivit gravid.

Åhh hoppas verkligen det blir ett plus för dig! Hade ju varit världens bästa julklapp att plussa kring jul. Ska du ta ÄL test denna månad?
  • Junii91
    Värphönan skrev 2021-12-01 19:39:36 följande:

Beklagar :( vilka jobbiga nyheter. Håller tummarna för att det inte är för långt framskridet och att hon kan vinna fighten! <3

Tack snälla för dina ord<3 Tyvärr är det en kronisk cancer hon drabbats av vilket betyder att den inte går bota. Men jag hoppas hon har många år kvar. Än vet vi inte så mycket om just det. Men man blir tacksam för varje dag man lever här och nu.
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-01 20:12:38 följande:

Ja jag kommer ta tester. Gjorde det förra månaden också. För en bättre översikt när ägglossningen händer så man kan pricka in bäst möjligt. Sen på måndag ska jag börja med kallpressad Vetegroddsolja och ta d vitamin boots när testet blir positivt.

Spännande med vetegroddaolja. Har läst en del som tar en stor dos d-vitamin. Var har du köpt det? Tar man det bara 1 dag? :)
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-01 21:00:54 följande:

Har köpt från gravidkollen.se. Sen tar jag 2 msk varje dag med Vetegroddsolja, första gången jag testade blev jag gravid men fick mf. Men denna gång ska jag börja med det på måndag, har inte så mycket kvar. Jag tar ca 30000 IE strax innan ägglossning Men sista två gångerna har jag glömt och tagit samma dag som ägglossning. Så denna gång ska jag komma ihåg att ta den dagen jag får positiv på testerna. Ska du göra något speciellt för att öka chansen? Ska du ta tester?

Okej, intressant att höra dina erfarenheter. Tack för att du delar med dig :) Funderar på omega 3, finns det nån burk man kan köpa med så mycket IE eller tar du flera tabletter? Frågar ifall jag kanske ska göra det nästa månad om det inte blir plus denna månad.

Jag tar ÄL test (CB advanced digital). Gjorde det 2 gånger efter sommaren men har regelbunden cykel så sen tänkte jag äh det behövs inte, kanske bara stressar mig. Så var utan en gång och gången efter det blev min cykel 1 v kortare än vanligt. Efter det tog jag vanliga ÄL stickor och fick aldrig lika starkt test som kontrollstrecket.. Så vill inte chansa denna gång. Så nu tar jag CB ÄL test igen. Känns skönt och pålitligt. Använder även natural cykles :)
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-02 06:37:19 följande:

Jag testar med vanliga stickor, funkar för mig och sen är det lite billigare. Jag tar flera stycken Köpte d vitamin 2000 IE så blir en del. Men tänkte man kan ta d vitamin lite då och då pga vintern. Jag skulle kunna tänka mig tempa men känns som det är försent att börja när man redan har startat med barn planer. Har förstått det tar en stund för nc att känna min kropp osv. Sen är jag otroligt trött på morgonen så kommer inte klara av det.

Okej då förstår jag :) Tack för ditt svar.

Ja att tempa är inte för alla, jag är morgonpigg och ofta uppe kring samma tid så för mig funkar det bra. Men huvudsaken man hittar det som passar en själv :)

Fick blinkade glad gubbe idag så nu väntar jag på den fasta. Men kan ju ta några dagar. Känns skönt om det blir i helgen.
  • Junii91
    BounceBambi skrev 2021-12-02 08:23:03 följande:

Vad tråkigt att höra om din mamma, hoppas att hon kan få bra behandling även om du skrev att det var kroniskt <3

Känner precis som du skrev ovanstående att inte ha plussat än, detta blir försök nummer 5 och trots att jag VET att det är helt normalt är det svårt att acceptera och förstå när det gäller en själv...

Tack fina du <3

Tack för att du skrev. Såklart jättetråkigt att du också är inne på försök nr 5 men känns skönt att jag inte är ensam. Så viktigt att inte känna sig ensam i detta tycker jag, det gör allt lite lättare ändå. Som du säger, 1 år är också normalt men det är otroligt svårt att tänka så när det är en själv. Man är nog tyvärr lite för hård mot sig själv. Håller tummarna för dig denna gång! :)
  • Junii91
    Jenek18 skrev 2021-12-02 11:00:34 följande:

Fy vilket hemsk besked med din mamma! Beklagar! Och förstår verkligen att det blir konstigt att försöka fokusera på barn mitt i all sorg men kanske också kan hjälpa lite.

Tack. Ja på nåt sätt är det kanske ändå lite bra, får något annat att fokusera på, inte bara sorgen. Och förhoppningsvis blir det ett plus snart och då får vi känns lycka för det :)
  • Junii91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-02 19:58:40 följande:

Förstår verkligen känslan av besvikelse, men du kommer att få ditt plus! :) <3 Jag trodde själv att det aldrig skulle gå för mig.

Verkligen tråkigt att höra om din mamma. Cancer är något att det mest dumma som finns i världen. Vet ni hur prognosen ser ut? Skickar en stor kram <3 Min syster är faktiskt sjuk nu, inte i cancer utan har varit med om en olycka. Det blir konstigt när man är så glad för något och sen så orolig och ledsen för något annat.

Tack för peppen<3 Och stort grattis till ditt plus! Så glad för din skull :) Hur mår du hittills? Känner du några symtom?

Nja prognos vågar jag inte tänka på. Har dock googlat men det är aldrig bra. Hälften lever minst 7 år, vilket betyder att den andra hälften inte gör det. Men kan inte tänka på det, försöker vara här och nu. Så länge det inte sprider sig till tex skelettet är vi tacksam.

Ja som du skriver, man kastas verkligen mellan olika känslor och det är så märkligt. Tråkigt att höra om din syster. Hoppashon mår bättre snart <3. Min pappa var med om en trafikolycka för några år sedan så jag förstår oron man känner.
  • Junii91
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-03 17:45:35 följande:

Jag pendlar lite i hur jag mår. Kan vara väldigt glad och drömmande och tänka på den framtida lilla familjen. Men också väldigt orolig. Just nu är jag jätteorolig att det ska vara ett utomkvedshavandeskap. Just för att jag var oförsiktig i tonåren och som ung vuxen och inte testade mig mer än en gång. Orolig då att jag ska ha haft klamydia utan att veta och sen tyst äggledarinflammation som orsakat ärr. Känns jobbigt att inte kunna kontrollera något. Har bokat ett ultraljud tills när jag är i v 8+0, hittar ingenstans man kan göra tidigare.

Hoppas att din mamma är en av de som får minst sju år. <3 försök ta vara på tiden med henne tänker jag. Är ni flera i familjen som kan stötta henne och varandra?

Åhh kan tänka mig att man känner oro. Tänker att du/vi är/var oroliga att inte kunna bli gravid på naturlig väg men se, det gick ju bra för dig! :) Tänker att det är vanligt att känna oro när man sedan blir gravid och när bebis är här har man en livstid att oroa sig för sitt barn. Säger inte det för att vara taskig vilket jag hoppas du förstår. Men jag tänker det är viktigt att tillåta sig själv njuta här och nu också :) Jag är jättedålig på det men försöker bli bättre. Fokusera på att du blivit gravid (vilket är helt fantastiskt!) Och försök ta allt som det kommer.

Klokt att du bokat UL, det gör säkert att du kan slappna av lite efteråt. Håller tummarna att allt ser fint ut! <3

Jo jag har bra stöttning av familj/vänner så det känns tryggt och bra. Tack för omtanken.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?