• Willow89

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Idag är jag så ledsen. Min sambo har varit nere psykiskt ett par dagar och idag PÅ MIN ÄL-DAG så säger han att han inte vill ligga för han är inte sugen! Fick glad gubbe igår em och var så lycklig, men nu känns det bara skit. Kan ju inte tvinga nån som inte vill förstås om han känner så då gör han det. Men på sju år har han aldrig sagt så.

Så många blandade känslor, känner mig egoistisk för att jag blir sur men också kan jag inte låta bli att vara sur?!

Sa att vi har bara två dagar på oss per månad men han bara "Jaha men då får du skylla på mig denna månaden då". Meeeeen jag har redan väntat i 6 månader, jag står inte ut av att skippa en med flit? Usch, är jag nu världens hemskaste person som ligger och tjurar i sängen?

Låg en gång igår kväll, kan ju bara hoppas det räcker. Men hade velat gardera chanserna.

• Willow89

Tack alla som svarade för några dagar sen att jag inte var galen när min sambo inte var sugen på ÄL! Det kändes så skönt att ni var fler som kände likadant. Tog en paus från att tänka på graviditet efter det och har koncentrerat mig på annat! Det var väldigt skönt.

Idag på ÄL +6 har jag helt otroligt ont i min vänstra äggstock (?). Aldrig haft det innan runt den här tiden i cykeln. Det är väl alldeles för tidigt för att känna nåt redan va? Det måste väl vara nåt annat än gravidsymtom?

• Willow89
    Dalarna91 skrev 2021-09-19 08:12:20 följande:

Jag har så svårt att tro på detta. Men jag är gravid!

Har alltid haft en magkänsla att jag inte kommer bli det. Satt i badkaret och grät i tisdags kväll när dom bruna flytningarna kom. Men de måste ha varit genombrottsblödning.

Har försökt sammanlagt att bli gravid i ca 1 år. 9 mån med exet. 3e gången gilt med sambon.

Denna gången drack jag 2 msk kallpressad Vetegroddsolja. Om de hjälpte eller inte, det kan man aldrig veta.

Så himla härligt, vad skönt att det gick till slut! Stort grattis!
  • Willow89
    Kiwikiwi skrev 2021-09-20 08:59:31 följande:
    Jag fick väldigt tidigt "ont" i äggstockarna och stark molvärk, i princip från min äl fram tills jag plussade. Kan ju säkert bero på annat också men håller tummarna att det är samma som i mitt fall :)
    Tack för svar, känns hoppfullt att jag kanske inte inbillar mig, månaderna innan har jag inte känt något alls under den här perioden. Det har hållit i sig sen jag vaknade kl 06.30 imorse!
  • Willow89
    986247391 skrev 2021-09-20 10:30:17 följande:

Hur länge ska man hålla ut innan man testar? Tror jag hade ägglossning runt den 8onde, testade med ett testa tidigt i lördags men det var negativt. Har inte haft mens på många år så har ingen regelbunden cykel och gå efter, men om ÄL var 8/9 borde väl BIM vara runt 22/9? 

Jag brukar vänta på BIM, men jag har aldrig någonsin haft symptom så jag känt att det kan vara något heller. Vill inte hamna i det träsket där jag testar för ofta och blir besviken på testet varje gång... men å andra sidan har jag aldrig varit i din situation med oregelbunden cykel. Testa igen den 22:a om mensen inte kommit då om du inte riktigt vet? :) Tror jag hade gjort så!
  • Willow89
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 14:12:31 följande:

Hej igen allihopa!

Missfall igår. Så är tillbaka. Någon som haft missfall?

Om ja, hur länge väntade ni med sex? :P

Så tråkigt att höra :( Detta är en tråd jag helst inte ser människor komma tillbaka till <3 Hejar på att det ska gå vägen snart för er!
  • Willow89

Jag vågar knappt skriva det, men jag tror jag är gravid. Igår hade jag ju värk i äggstockarna som höll i hela dahen, på kvällen sen hade jag "ryckningar" i nedre delen av magen i några timmar.

Idag har min mage varit svullen som en ballong, kan knappt knäppa byxorna! Har även en molvärk, liknande mensvärk. Mensen är dock 8 dagar bort. Har kissat som en tok i två dagar och drömde dessutom konstiga drömmar i natt.

Under det halvåret vi försökt har jag inte känt någonting över huvud taget den här perioden av cykeln. Så antingen är jag gravid eller skendräktig. Nu är det otåligt!!

• Willow89
    Kiwikiwi skrev 2021-09-21 19:20:06 följande:

Spännande, de var ungefär de symtomen jag hade. Sen vaknade jag upp en natt pigg och lite rastlös och kände nästan på mig att jag var gravid då, trots en vecka innan bim, så konstigt. Jag tog testa tidigt test 6 dagar innan och fick ert ganska tydligt streck, så du kan nog börja testa snart också. Hoppas din magkänsla stämmer!

Hoppas verkligen det stämmer för mig också! Eftersom jag känt som jag gjort börjar jag nu känna efter rätt ordentligt efter annat son kan vara grvidtecken och försöker sluta med det. Allt kan ju vara symptom liksom, särskilt om en googlar!
  • Willow89

Är på Äl +9 idag. Vill inget hellre än att göra ett test då jag har ihållande symptom! Tiden sniglar sig verkligen fram. Ska dock hålla mig några dagar till. HELST till BIM. Vet dock inte riktigt hur jag ska räkna där. Min "genomsnittscykel" är 29 dagar (vilket då skulle vara den 27:e), men eftersom min ÄL var så himla sen den här månaden har appen flyttat BIM till den 29:e, vilket är en cykel på 33 dagar. Vad jag vet har jag aldrig haft så lång cykel innan!

Hade ni testat 27:e eller väntat till 29:e?

• Willow89
    slo92 skrev 2021-09-23 10:48:01 följande:

Hej!

Liten uppdatering från mig, mensen är nu fyra dagar sen och kunde för första gången sen i måndags se till ett suuuupersvagt streck på rfsu stickan imorse, de övriga har varit blanka. Har nu bestämt mig för att ta ett digitalt test imorgonbitti för att få det svart på vitt. Känns jättenervöst och så ovisst alltihop. Nästan lite illamående av all ovisshet och väntan.

Förstår din känsla, så nervöst! Ibland får man inte plus förrän några dagar över BIM! Låter positivt att du fått ett svagt plus också. Ta ett digitalt imorgon och håll oss uppdaterade, håller tummarna!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?