• Junii91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2021-12-10 18:36:09 följande:

Den lilla stegringen jag fick var tydligen inte ett tecken på att ägglossningen var på gång, har fortfarande inte fått högre temp och nu är testen svaga igen.. fortsätter försöka ha sex varannan dag och hoppas vi orkar ända tills temphöjningen kommer :)

Nej vad jobbigt. Vilken CD är du på? :)
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-10 18:51:05 följande:

Då skulle jag ha haft ägglossning idag. Men inget test har visat positiv än. Vet inte om de är pga jag är förkyld. Är lite lättad då vi inte kommer få till något mys idag eller imorgon. Jag ska också bort tisdag och onsdag så skulle inte förvåna mig om jag får ägglossning då.

Brukar du ha regelbunden cykel? Tempar du också? Men vad skönt att det känns som en liten lättnad om ni ändå inte kan ligga närmaste dagarna. Åhh ja det hade varit typiskt, jag hoppas ÄL kommer när det passar bättre för er :)
  • Junii91
    Nuärdetdags19 skrev 2021-12-10 18:56:59 följande:

Jag vet inte riktigt om jag gjort rätt nu för att svara just dig.

Nej då haha vet att ni inte är farliga jag fastnade just för denna tråd då alla verkade va så härliga =D

Ja det är det som e problemet brukar nästan alltid få 1-2 dagar innan mens lite rött och nu känner jag den där vanliga mensvärken faktiskt :( så himla tråkigt isåfall..

tack så mycket för ditt svar <3 om jag minns rätt så plussade du eller hur :D ?

Du gjorde helt rätt.

Åhh jag förstår. Jag hoppas ändå att det inte är mensen som är på G. Men skulle det vara så så är vi några här inne som förstår dig. Så jobbigt att vänta och inte veta och kanske bli besviken. Men kom ihåg att det är vanligt att det kan ta upp till 1 år. Vet det känns länge, jag känner då det. Men tänker också att varken månad det inte blir ett plus är det större chans det blir ett plus nästa gång! :)

Nej jag har inte plussat tyvärr.. har BIM 21/12.
  • Junii91
    Nuärdetdags19 skrev 2021-12-10 20:01:38 följande:

Jag har egentligen försökt sedan april att bli gravid men kan räkna bort 3 månader ungefär så det känns ju som en evighet.

Åh så skönt att jag skrev här , du har helt rätt man förstår ju varandra här då man går igenom samma process.

Hoppas verkligen på ett plus för dig <3

Mycket av värken tyder på mens, men håller er uppdaterade ändå man vet aldrig :D

Men har en fråga till, nidationsblödning kan den komma såpass sent ? Hade ägglossning 27/11? :/

Tack snälla, desamma! Hoppas vi alla får ett plus snart <3

Hade du positivt ÄL test 27/11? Tänker att ÄL kan ju då vara 1 eller 2 dagar efter det. Nidblödning brukar komma 7-14 dagar efter ÄL. (Står lite olika på olika sidor på nätet men). Svårt att veta om det är det eller mensen som är på gång. Jag skulle nog ställa in mig på mensen bara för att inte få upp hoppet alldeles för mycket och bli jättebesviken sen. Men man hoppas ju ändå in i det sista.
  • Junii91
    Jenek18 skrev 2021-12-12 12:51:28 följande:

Jag är gravid igen!! Mina ömma och spända bröst var inte inbillning. Sååå glad men även orolig för att få missfall igen. Men jag fortsätter tempa och hoppas att tempen håller sig hög. Stort lycka till er som har BIM snart!

Åhh stort grattis!! :) <3
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-13 17:40:07 följande:

Skulle ni säga att den i mitten är positiv eller den under?

Jag skulle säga under :)
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-13 19:50:37 följande:

Rädd för det. Ska bort imorgon och kommer inte hem förrän onsdag kl 16. Hoppas de räcker med sex igår, idag och imorgon bitti.

Vilka dagar/tider är testen tagna?
  • Junii91
    Dalarna91 skrev 2021-12-14 06:49:35 följande:

Översta 11/12 minns inte klockan

Mitten 12/12 kl 12

Nedersta 13/12 kl 16:30

Okej, men då kan ju strecket ha varit starkare tex 12/12 på kvällen. Så det är inte kört! :)
  • Junii91
    z anonym z skrev 2021-12-15 13:35:15 följande:

Kapslarna är gjorda av plats men man kan öppna och tömma innehållet

En del kapslar ska man svälja hela, inte öppna. Är du säker man kan göra så med denna? :)
  • Junii91
    LJM91 skrev 2021-12-15 12:53:01 följande:

Har också tittat på det kosttillskottet, men inte vågat beställa då jag har så himla svårt för att svälja tabletter.. Läser att det är kapslar, är det sådana hårda kapslar eller kan man öppna dem och tömma ut innehållet? Så surt att köpa en förpackning bara för att inse att jag inte kan svälja dem :P

Har du provat svälja med kräm/nyponsoppa/yoghurt? :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?