• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • chouette
    SecretFlower skrev 2021-08-26 10:13:06 följande:

Kunde inte vänta tills imorgon, så tog ett nyt test med clearblue. Inte ens taget med morgon kiss, så kan väl säga att jag plussat!

Hoppas bara att allt går bra och att det fortsätter så här.

Men grattis!!
  • Värphönan
    Lövsångerska1991 skrev 2021-08-26 09:56:17 följande:

Varför får man egentligen spökstreck? Hoppas att det ska vara ett riktigt streck nu förstås, men tycker det känns jobbigt att man inte kan veta säkert. Ska ta ett testa tidigt på lördag tänkte jag.

Kan bero på hur tester är tillverkat, nån i en grupp berättade att hon testade med vatten och fick svagt streck så då lös teststrecket upp svagt så fort det blev fuktigt. Sen kan det dyka upp streck när tester torkat av nån anledning. Jag vågar ex inte använda cb tidiga test efter jag fått väldigt tydligt streck med dom utan att det va något :/

Vissa märken av tester verkar mer benägna att ge streck oavsett resultat. Ex cb tidiga test och rfsu :/ restlagrets blå stickor har jag använt hur många som helst av och aldrig ens skymtat något om jag inte varit gravid.
  • chouette

Jag har förresten kvar ett paket CB digitala test med veckoindikator från när vi försökte med vårt första barn. Men bäst före är 2021-06-30. Tror ni man kan använda dem fortfarande? Obestämd

• Värphönan
    chouette skrev 2021-08-26 10:51:37 följande:

Jag har förresten kvar ett paket CB digitala test med veckoindikator från när vi försökte med vårt första barn. Men bäst före är 2021-06-30. Tror ni man kan använda dem fortfarande? 

Det är ju väldigt tidigt än med äl+7/8 så om några dagar kan det säkert visa något :) så tidigt som jag plussade nu, 11 dagar efter positivt ältest, har jag aldrig fått plus förut. En gång plussade jag först på bim+3

Ja jag hade testar iaf :) det är ju inte så många månader sen de gick ut. Men kanske vänta ett par dagar med att testa? :)
  • Värphönan
    chouette skrev 2021-08-26 10:51:37 följande:

Jag har förresten kvar ett paket CB digitala test med veckoindikator från när vi försökte med vårt första barn. Men bäst före är 2021-06-30. Tror ni man kan använda dem fortfarande? 

Det är ju väldigt tidigt än med äl+7/8 så om några dagar kan det säkert visa något :) så tidigt som jag plussade nu, 11 dagar efter positivt ältest, har jag aldrig fått plus förut. En gång plussade jag först på bim+3

Ja jag hade testar iaf :) det är ju inte så många månader sen de gick ut. Men kanske vänta ett par dagar med att testa? :)
  • chouette
    Kiwikiwi skrev 2021-08-26 10:03:41 följande:

Så kul att de börjar plussas i tråden, grattis till er som fått plus och till er andra så håller vi tummarna för ett plus nästa gång! :) Jag har 1.5 vecka kvar till bim men är ganska säker på att de inte blir ett plus och det känns faktiskt helt okej, iallafall i nuläget, kan inte lova att jag inte börjar leta symtom nästa vecka när de närmar sig.

1,5 vecka är lång tid. Mycket kan hända :)
  • chouette
    Värphönan skrev 2021-08-26 10:57:44 följande:

Ja, det är det ju :) Sist så fick jag ett svagt streck på kvällen ÄL+10 och plussade med veckoindikator på kvällen ÄL+12. 

Får försöka hålla mig, haha!
  • LJM91

Kunde inte vänta tills imorgon, så tog ett nyt test med clearblue. Inte ens taget med morgon kiss, så kan väl säga att jag plussat!

Åh vad kul, stort grattis!!
  • LJM91
    Sheltie skrev 2021-08-26 07:40:43 följande:

Tog ett digitalt test imorse och har tydligen plussat?! 

Stort grattis, vad härligt!
  • Essie0

Meen vad kul! Grattis!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?