• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Essie0
    Kiwikiwi skrev 2021-08-26 10:03:41 följande:

Så kul att de börjar plussas i tråden, grattis till er som fått plus och till er andra så håller vi tummarna för ett plus nästa gång! :) Jag har 1.5 vecka kvar till bim men är ganska säker på att de inte blir ett plus och det känns faktiskt helt okej, iallafall i nuläget, kan inte lova att jag inte börjar leta symtom nästa vecka när de närmar sig.

Haha känner exakt samma! :)
  • Lövsångerska1991
    Kiwikiwi skrev 2021-08-26 10:03:41 följande:

Så kul att de börjar plussas i tråden, grattis till er som fått plus och till er andra så håller vi tummarna för ett plus nästa gång! :) Jag har 1.5 vecka kvar till bim men är ganska säker på att de inte blir ett plus och det känns faktiskt helt okej, iallafall i nuläget, kan inte lova att jag inte börjar leta symtom nästa vecka när de närmar sig.

Jag känner mig också lite säker på att det inte blir något för mig med nu. Men jag vet inte vad för känsla jag skulle ha om det vore positivt heller. Har lite pms liknande symtom, ibland tänker jag att de är lite annorlunda än vanligt, men inget direkt tydligt isf. Min kompis sa att hon tyckte hennes gravidsymtom var som hennes pms symtom. Känner mig lite deppig faktiskt, som att jag inte förtjänar att bli med barn. Urlöjligt för har inte ens gjort första testet och många har försökt jättelänge. Tror det är för att jag varit hemma sjuk hela veckan. Tiden går extra långsamt och varit ensam mycket. Jag är väldigt glad för er skull, ni som har plussat :) <3
  • Fialej88

Jag hänger gärna på! Jag och min man har försökt i ett år tid att bli med barn. Jag har BIM imorgon och gjorde ett test imorse med testlagret. Det sök upp ett svagt rosa streck men på fel ställe känns det som. Vad tror ni?

• hurtänktedunu

Jag tror att jag kanske fått ägglossning. Fick en sådan flytning i morse men inget mer men är öm precis som vid mens nästan. Både fram och i ryggen. 2 veckor sedan missfallet i morgon. Skulle egentligen vilja testa med äl test men jag vet inte. Kanske bli besviken. Vad brukar ni har för symtom på äl?

• Semlan3
    hurtänktedunu skrev 2021-08-26 18:14:35 följande:

Jag tror att jag kanske fått ägglossning. Fick en sådan flytning i morse men inget mer men är öm precis som vid mens nästan. Både fram och i ryggen. 2 veckor sedan missfallet i morgon. Skulle egentligen vilja testa med äl test men jag vet inte. Kanske bli besviken. Vad brukar ni har för symtom på äl?

Men skulle ju kunna vara det! Jag brukar få mer flytningar. Märks främst när jag typ torkar mig. Sen får jag ont i ena äggstocken under några timmar.
  • Wave Mother

Det kan väl inte skada att testa. Däremot hade jag tokpositivt på äl-tester i flera dagar när jag testade så pass kort efter missfallet pga kvarvarande hcg, så det kanske inte säger så mycket. Men om du känner dig som du har äl så är det säkert det! 
  • Värphönan

Jag hade äl drygt två veckor efter mitt mf startade så det är absolut inte omöjligt :) flytningar och att jag kan ?bygga broar? med sekretet är det som är typiskt för mig, och finnar.
  • Värphönan
    Fialej88 skrev 2021-08-26 17:50:33 följande:

Jag hänger gärna på! Jag och min man har försökt i ett år tid att bli med barn. Jag har BIM imorgon och gjorde ett test imorse med testlagret. Det sök upp ett svagt rosa streck men på fel ställe känns det som. Vad tror ni?

Oj va svårt! Ser ju ett streck och har själv aldrig fått falskt utslag på testlagret. Orkar du hålla dig med att testa till imorgon igen? Då borde det bli starkare :)
  • hurtänktedunu
    Semlan3 skrev 2021-08-26 18:27:59 följande:

Men skulle ju kunna vara det! Jag brukar få mer flytningar. Märks främst när jag typ torkar mig. Sen får jag ont i ena äggstocken under några timmar.

Ja jag brukar ha stenkoll på ägglossningen men nu vet jag ju inte alls hur den beter sig. Men har inte riktigt reflekterat över hur eller vet det gör ont mer specifikt. Märkligt. Ja vi får väl se. Får se till att mysa ordentligt.
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?