Sheltie skrev 2021-08-27 11:06:28 följande:
Jag tog inte illa vid mig, utan kunde känna igen mig lite i känslorna för liknande hade jag vid första cykeln som vi försökte. Man är orolig och nojar sig att det inte kommer gå och att det ska ta väldigt lång tid att få ett barn och för mig har längtan efter ett barn funnits där långt innan vi ens började försöka så i mitt huvud har hela barn-situationen pågått mycket längre än vad den egentligen har. Samt så gick jag all-in med tester och allt redan första månaden just pga den stora längtan och oron att det skulle vara något fel.
Nu har jag haft turen att plussat redan på andra försöket, men det är ingen garanti på att det kommer gå hela vägen.
Ville egentligen bara säga att dina känslor och tankar är inte ovanliga att ha och du är inte ensam <3
Skönt att du inte heller blev illa till mods! Det är precis samma här att min barnlängtan funnits väldigt länge. Först hade jag inte rätt partner att skaffa barn med och sen när jag hittade rätt så var jag 28 och vi var ju ändå tvungna att lära känna varandra först och så där. Men jag kände att det liksom började bli bråttom att åtminstone börja försöka. Min sambo var inte lika stressad över det, eller ja inte stressad alls, så jag har fått vänta in honom. Dessutom var det lite annat som behövde ordnas också för att vi rent praktiskt skulle våga börja sätta igång, sälja en lägenhet bl.a. Och covid försenade också planerna lite grann. Skönt att äntligen vara vaccinerad!
Hur som helst, hoppas att jag också ska få till en graviditet snabbt :) och det hoppas jag för alla här så klart! Hur känner du dig nu när du äntligen har det lilla fröet där inne? Klart det inte finns några garantier, men tror att man ska försöka tänka lite positivt också. Eller jag vet inte, jag skulle nog bli galen om jag bara tänkte att det inte skulle gå vägen. Samtligt ska man kanske vara beredd. Jättesvårt. Men enligt statistiken så leder 1 av 4 graviditeter till tidiga missfall, så är det 3 av 4 som inte gör det och det är ändå rätt bra odds :)