• Willow89

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Lövsångerska1991 skrev 2021-09-28 07:14:53 följande:

Jag tror nog att det kan bli ett plus ändå, en del plussar inte förrän några dagar efter BIM. Om du inte har fått någon typ av magsjuka? Att strecket blir starkare borde tyda på graviditet dock, tror jag.Håller tummarna!

Hoppet är ju inte ute förrän mensen kommer! Men väldigt lågt just nu.

Såg nu att bilden jag på upp blev väldigt dålig kvalité vid uppladdning. :(
  • Willow89
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-28 07:45:01 följande:

Jag ser det. :) Är fotot taget efter den tid som man ska vänta? Alltså inget ?torkstreck? som kan komma om man läser av testet efter att ha väntat längre än man ska?

Nej det såg ut så direkt efter att det "laddat klart", fotade efter 5 min och stickan gäller 1-5 min!
  • Willow89

Plötsligt fick jag en sjuk smärta i min vänstra ljumske, som strålade ner i benet. Gick på toaletten och mensen hade kommit!

Så himla märkligt. Brukar alltid få mensvärk och brun spotting dagen innan, men det har jag inte fått nu. Det var klarrött direkt. Känns som något är så fel med min kropp eller i alla fall denna cykel. Är det helt omöjligt att det är en ultratidigt missfall med tanke på de svaga

• Willow89

Oj, skulle stå "de svaga plussen".

Ska hur som helst till VC och kolla vad det kan vara med mig. Har haft så mycket migrän senaste månaden också. Men de kommer säkert skicka hem mig för att jag är löjlig...

• Willow89
    hurtänktedunu skrev 2021-09-28 11:53:44 följande:

Visst skulle det kunna vara det. Man vet aldrig. Vad är det du vill kolla upp på vc? Din konstiga mens eller migränen?

Har tänkt att kolla upp migränen länge. Men kanske hör allt ihop? Man vet aldrig vad det finns för synergier i kroppen! Hormoner kan väl t ex påverka båda.
  • Willow89
    hurtänktedunu skrev 2021-09-28 13:03:38 följande:

Ja det tror jag absolut. Lika bra att kolla så man vet. Lycka till

Tack :)

Är dock inte lite ledsen som förra månaden, känner att det är bra att få bättre koll på min kropp så ska försöka ta hand om mig själv nu under oktober! Äta bra, sova, stressa mindre, träna osv. Och försöka att inte fokusera så hårt på hela bebisgrejen. Det är ju lätt att det tar över som vi många känner.
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-28 13:38:49 följande:

Så märkligt och tråkigt att det var mensen som kom, det verkade ju verkligen som att du var gravid. Hoppas att du får klarhet på VC idag!

Fortfarande ingen mens för min del, är på BIM+1 eller 2. Har fortfarande mycket lätt molvärk men ingen typisk mensvärk, dock har jag fått riktigt ömma bröst igår och idag. Vågar inte hoppas med tanke på två negativa test, men ska testa igen imorgon bitti om inte mensen kommer igång idag.

Hann inte gå idag, var för mycket att göra på jobbet, är en helt galen period! Så på det sättet är det ju bra att jag har mycket att göra. Men också otroligt stressigt, vilket säkert påverkar mig. Ska boka in en tid så jag kan ta ut komptid.

Håller verkligen tummarna för dig!!
  • Willow89

Grattis till alla plus! Känns trist att inte vara en av er denna månad men är på riktigt glad för er skull!!

• Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-29 07:48:54 följande:

Jag vågar knappt tro det, men visst sjutton är det ett streck?? Det ser ljusrosa ut i verkligheten och inte grått som ett spökstreck.. Vad tror ni?

Definitivt ett streck, spännande! :D
  • Willow89
    LJM91 skrev 2021-09-30 12:03:59 följande:

Fick en liten svagt ljusbrun flytning på pappret idag när jag torkade mig, så just nu utgår jag från att min streck var ett spökstreck och att mensen är på gång :( jag som verkligen hann få upp hoppet?

Åh hoppas inte :( Känner igen mig!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?